Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Continental GT: nejrychlejší Forfour na světě

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Na loňském pařížském autosalonu si Bentley Continental GT odbyl světovou premiéru, ale teprve nyní, při zahájení výroby, byly zveřejněny extrémní technické parametry čtyřmístného kupé. Bentley, vítej zpět v klubu !

Bentley postupoval při uvedení nového Continentalu podobně jako mnohé další automobilky. Ze studie se stal postupně prototyp blízký sériové výrobě a po několika letech si můžete koupit sériový vůz. U Bentleye chtějí za nové kupé 159.000,- Euro a zdá se že marketing funguje správně, protože tři čtvrtiny zákazníků přechází od konkurenčních luxusních značek.

A co vlastně kupujete ? Velké kupé se čtyřmi pohodlnými křesly pro majetnou posádku umí hodně. Šestilitrový motor W12 s relativně kompaktními rozměry (513mm x 715mm x 710mm), přeplňovaný dvěma turbodmychadly, má kořeny u mateřského Volkswagenu. Mamutí výkon 411 kW (560 k) při 6100 ot./min uvádí Continental GT do klubu nejrychlejších. Velký točivý moment je díky přeplňování (plnící tlak max. 0,7 bar) a variabilnímu časování ventilů k dispozici v neuvěřitelně širokém otáčkovém rozsahu a jeho maximum 650 Nm máte pod plynem už při 1600 ot./min.

Už samotné testování motoru stojí za zmínku. Při jednom z mnoha testů byl dvanáctiválec spuštěn a hned po nastartování zatížen na maximální otáčky 6100 min-1, ve kterých pak běžel 100 hodin-tedy asi 4 závody Le Mans za sebou.

Stovku zvádá Continental GT za 4,8 s a nejvyšší rychlost 318 km/h dělá z tohoto automobilu nejrychlejší kupé 2+2 na světě. Na tuto příčku bude brzy útočit nové čtyřmístné Ferrari 460 GT (první informace hovoří o výkonu kolem 400 kW a maximální rychlosti cca 300 km/h). Bentley má vyspělý pohon všech kol a šestistupňovou automatickou převodovku ZF.

Nechybí veškerá dostupná elektronika ABS, HBA, EBD, ESP, přední boční a okenní airbagy a moderní vzduchové odpružení. V zádí Bentleye je ukryto 370 litrů zavazadlového prostoru, takže s tímto autem skutečně lze podniknout i delší cestu. V zadním sedadle je i v tomto supersportu připraven skivak na lyže.

Obří kola s pneumatikami o rozměru 275/40 R 19 udělaly místo největším kotoučovým brzdám, které se kdy montovaly do osobního automobilu. Přední kotouče mají průměr 405 mm (tj.15,9 palce - jsou tedy větší vež kola většiny dnes vyráběných automobilů) a tloušťku 36 mm. Kotouče s vnitřním chlazením jsou i na zadní nápravě, kde mají 335 mm v průměru a tloušťku 22 mm.

Nový Continental GT se bude vyrábět v závodě Crewe, který byl modernizován a práci zde našlo 400 nových pracovníků.

První kusy se objeví na britských silnicích v říjnu 2003, na dalších významných trzích bude Continental GT jen s malým zpožděním.

Ondřej Láník
Diskuze (15)