Bentley Continental GT: nejrychlejší Forfour na světě
Bentley postupoval při uvedení nového Continentalu podobně jako mnohé další automobilky. Ze studie se stal postupně prototyp blízký sériové výrobě a po několika letech si můžete koupit sériový vůz. U Bentleye chtějí za nové kupé 159.000,- Euro a zdá se že marketing funguje správně, protože tři čtvrtiny zákazníků přechází od konkurenčních luxusních značek.
A co vlastně kupujete ? Velké kupé se čtyřmi pohodlnými křesly pro majetnou posádku umí hodně. Šestilitrový motor W12 s relativně kompaktními rozměry (513mm x 715mm x 710mm), přeplňovaný dvěma turbodmychadly, má kořeny u mateřského Volkswagenu. Mamutí výkon 411 kW (560 k) při 6100 ot./min uvádí Continental GT do klubu nejrychlejších. Velký točivý moment je díky přeplňování (plnící tlak max. 0,7 bar) a variabilnímu časování ventilů k dispozici v neuvěřitelně širokém otáčkovém rozsahu a jeho maximum 650 Nm máte pod plynem už při 1600 ot./min.
Už samotné testování motoru stojí za zmínku. Při jednom z mnoha testů byl dvanáctiválec spuštěn a hned po nastartování zatížen na maximální otáčky 6100 min-1, ve kterých pak běžel 100 hodin-tedy asi 4 závody Le Mans za sebou.
Stovku zvádá Continental GT za 4,8 s a nejvyšší rychlost 318 km/h dělá z tohoto automobilu nejrychlejší kupé 2+2 na světě. Na tuto příčku bude brzy útočit nové čtyřmístné Ferrari 460 GT (první informace hovoří o výkonu kolem 400 kW a maximální rychlosti cca 300 km/h). Bentley má vyspělý pohon všech kol a šestistupňovou automatickou převodovku ZF.
Nechybí veškerá dostupná elektronika ABS, HBA, EBD, ESP, přední boční a okenní airbagy a moderní vzduchové odpružení. V zádí Bentleye je ukryto 370 litrů zavazadlového prostoru, takže s tímto autem skutečně lze podniknout i delší cestu. V zadním sedadle je i v tomto supersportu připraven skivak na lyže.
Obří kola s pneumatikami o rozměru 275/40 R 19 udělaly místo největším kotoučovým brzdám, které se kdy montovaly do osobního automobilu. Přední kotouče mají průměr 405 mm (tj.15,9 palce - jsou tedy větší vež kola většiny dnes vyráběných automobilů) a tloušťku 36 mm. Kotouče s vnitřním chlazením jsou i na zadní nápravě, kde mají 335 mm v průměru a tloušťku 22 mm.
Nový Continental GT se bude vyrábět v závodě Crewe, který byl modernizován a práci zde našlo 400 nových pracovníků.
První kusy se objeví na britských silnicích v říjnu 2003, na dalších významných trzích bude Continental GT jen s malým zpožděním.