Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1: Nové výkonnější čtyřválce a sportovní M140i s 250 kW

David Bureš
Diskuze (25)
Mnichovská automobilka výrazně obměňuje nabídku svého kompaktního hatchbacku. Nové čtyřválce doplní nový šestiválec.

Blíží se polovina roku, což v případě BMW jako již tradičně znamená pravidelnou modernizaci nabídky. V letošní sezoně se automobilka zaměřila především na svůj kompaktní model, řadu 1, který se dočkal nových motorů. V nabídce se objeví od července.

Hlavní novinkou je příchod nově vyvinutého zážehového šestiválce o objemu tří litrů, který bude nabídnut v modelu od BMW Performance. V rámci této změny se sportovní model přejmenoval, z M135i se stává M140i. Novinka nabízí výkon 250 kW a točivý moment 500 N.m, což jsou stejné parametry jako u někdejšího 1 M Coupé, předchůdce dnešní M2. Ve srovnání s dosavadní M135i novinka nabízí o 10 kW a 50 N.m více.

Motor je možné kombinovat se šestistupňovým manuálem, nebo příplatkovým automatem s osmi stupni. V kombinaci se samočinnou převodovkou lze zaškrtnout i pohon všech kol. Vedle třídveřového a pětidveřového hatchbacku M140i je nově vyvinutý třílitr dostupný také pro odvozené kupé a kabriolet s označením M240i.

Úprav v motorovém prostoru se ale dočkají i běžné varianty jedničky. Ty dostanou nový dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem typu twin-scroll. Jednotky mají podle BMW nabídnout ještě větší radost z jízdy při lepší hospodárnosti provozu.

V případě modelu 120i nový zážehový agregát disponuje 135 kW, což je o 5 kW více než dosud. Model 125i si rovněž pomohl o 5 kW, na celkových 165 kW. Oba agregáty jsou opět dostupné pro třídveřovou i pětidveřovou jedničku. Pro slabší model je automat za příplatek, pro silnější je standardem.

BMW 1 5Door – technická data nových a modernizovaných modelů
Model120i125iM140iM140i xDrive
Válce/ventily4/44/46/46/4
Největší výkon [kW]135165250250
Točivý moment [N.m]??500500
Převodovka6M (8A)8A6M (8A)8A
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,1 (7,1)6,14,8 (4,6)4,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,7 (5,5)5,77,8 (7,1)7,4

Slabší z těchto dvoulitrů je možné objednávat i pro řadu 2, s karoserií kupé a kabriolet. Vedle toho však dvojka nabídne novou variantu 230i, která nahradí dnešní 228i. I v tomto případě je výkon o 5 kW vyšší než u předchůdce, činí 185 kW.

V případě větších modelů je hlavní novinkou čtyřikrát přeplňovaný vznětový šestiválec pro řadu 7 (750d). Nabízené plug-in hybridy pak budou nově sjednoceny přídomkem iPerformance. Služba BMW ConnectedDrive nabídne přehlednější menu, které usnadní ovládání auta, infotainmentu nebo navigace. Palubní systém zkombinovaný s navigací Professional už nebude zobrazovat jednotlivé funkce seznamem, ale ve formě přehledného dlaždicového uspořádání.

U navigace Professional bude novinkou i funkce Natural Language, která nahradí stávající hlasové ovládání. Systém umožní zadávat mluvené instrukce nejen s využitím přednastavených textových modulů, ale také volně formulovaných vět. BMW u vybraných modelů nabídne i bezdrátové dobíjení telefonů, díky speciální podložce ve středové konzole.

BMW 2 Coupé – technická data nových a modernizovaných modelů
Model220i230iM240iM240i xDrive
Válce/ventily4/44/46/46/4
Největší výkon [kW]135185250250
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)8A
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,1 (7,2)5,8 (5,9)4,8 (4,6)4,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,7 (5,5)6,5 (6,0)7,8 (7,1)7,4

David Bureš
Diskuze (25)
Avatar - Emel
18. 5. 2016 09:42
Re: Poslední kovboj
Přednost bych dal M2, ale představit si to dovedu... Focus je taková ta STi škola a něco do sebe to má.
Avatar - Emel
18. 5. 2016 09:38
Re: Najvyssi rychlost....
Na německé dálnici to zase takový problém není, pokud nejezdíš přímo ve špičce, tak se vždycky kousek prázdné cesty najde... a když budeš chtít, pošlu ti jedno místo cestou z Hronova, kde to taky jde ;-)
Avatar - Dinar
18. 5. 2016 07:57
Re: Poslední kovboj
Hnidopichovi bych poradil, aby si ten test přečetl, o natírání tam nic není, focus vyhrál, protože jezdí prakticky stejně jako M2 ale je výrazně levnější. Proč ne, ono totiž teze o plebejskosti zní hezky, ale moc neplatí, focus RS je produktem sport divize stejně jako M2, je to auto, které toho s plebejským focusem má společného naprosté minimum, není důvod, aby nebylo stejně dobré jako něco od emka. A stejně dobré myslím v tvrdých datech. Jenže to podstatné se, alespoň pro mně, ukrývá jinde. Pro mně sporťák znamená zadokolku, protože silniční "sportování" si spojuju se zábavou, a zábava = zadokolka, takže sebelepší předokolka přebouchaná na čtyřkolku nemá šanci (i když se handicap snaží dohnat komplikovanými drift mody apod.), plus řadový šestiválec proti čtyřválci, jakkoliv potentnímu, tady není o čem mluvit, v mých očích prostě žádný HH není soupeřem malé našláplé R6 zadokolky, nemůže už z podstaty.

Navíc, tady nebyla řeč o M2, ale o vrcholu běžné modelové řady, o 140i. ;-)
18. 5. 2016 07:35
Re: Poslední kovboj
Bychari placici nad starymi casy >:D >:D
Absolutni souhlas s tim, co pises :yes:

18. 5. 2016 05:45
Re: Najvyssi rychlost....
Jesteze v M135/140 neni DSG, takze to opravdu jde jednoduse 6-5-4-3, a ne 6-5-------4----3.