BMW 1M CSL od TJ má místo nafty desetiválec z M5!

 

Úpravám se meze nekladou a u značky BMW to platí obzvláště. Do relativně malého kupé řady 1 se klidně vejde i desetiválec z předchozí em-pětky.

Kupé řady 1 série E82 už sice bylo nahrazenou současnou dvojkou F22, ale to neznamená, že by se na něm nedokázali vyřádit tuneři. Označení 1M CSL evokuje odlehčenou verzi bavorského vozu s nadupaným šestiválcem o 340 koních vzešlou přímo z Mnichova, ale není tomu tak. Za touhle přestavbou stojí dosud ne tak úplně známá německá firma TJ Fahrzeugdesign, kterou vede Tim Prochnow. A co víc, základem byla úplně běžná verze 118d, tedy s naftovým motorem...

Pod kapotou se však usídlil úplně jiný agregát typu S85. Ano, hádáte správně, atmosférický vidlicový desetiválec 5,0 l pochází z předchozí řady M5! Dobře, třeba Alpina byla schopna nacpat osmiválce do trojky, ale čeho je moc, toho je příliš? No, posuďte sami. Ona se V10 dovnitř opravdu vejde, byť dolů by nepropadl snad ani špendlík. Standardní výkon 373 kW (507 koní) byl navíc tunerům evidentně málo, takže jednotku ještě vyladili na asi 409 kW (555 koní) při 8800 otáčkách. Třeba airbox je karbonový. Newtonmetry (údaj nebyl zveřejněn) krotí sedmistupňová převodovka SMG a posílá je výhradně dozadu, na čtyřkolku zapomeňte. 285 mm široké pneumatiky ale i tak budou mít určitě dost práce.

Točí se vám hlava? Takže pokračujeme, 1M CSL sprintuje z nuly na stovku za nějaké 4 sekundy a na dvojnásobnou rychlost za ani ne trojnásobek tohoto času. To už jsou výkony takřka supersportovní, o čemž svědčí i top speed, která vrcholí třístovkou. Auto jí dosáhne za nějakých 36 s. Slušná raketa.

Přední kapota a víko „kufru“ jsou z uhlíkových vláken, stejně jako střecha. Nabroušené kupátko i tak váží 1575 kg, což není málo, ale výkony za hřích určitě stojí. I přesto, že vidlicový desetiválec není pírko, rozložení hmotnosti na obě nápravy je takřka ideální: 52 : 48. Přední brzdy pocházejí také z M5, ale nejnovější generace F10, zadní a některé další díly podvozku pro změnu z M3 E92, zavěšení nese logo kW a název Clubsport Variant 3. Kola mají devatenáct palců. Nerezové výfukové potrubí ústí do dvou dvojitých koncovek.

Ač je 1M CSL prototypem, kompletní kit je už k mání. Pochopitelně není zadarmo, ze starší jedničky vám udělají supersport za 85 tisíc eur, tedy přes 2,3 milionu korun. No ale soused stejnou určitě mít nebude... Navíc se u TJ nepouštěli do žádných vzhledových divočin, šedostříbrné kupátko vypadá velmi decentně.

JAKE.AUTO.CZ: BMW řady 1 E81/E82/E87/E88 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 
Zdroj: BimmerToday, WorldCarFans

Štítky BMW Nižší střední třída Sportovní Kupé Supersport

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Ojeté BMW řady 1 (2004-2013): Zážitky staví nad praktičnost Ojeté BMW řady 1 (2004-2013): Zážitky staví nad praktičnost

První generace BMW řady 1 sice není úplně prvním vstupem…

BMW 1 M Coupé končí, nástupce se už testuje (video) BMW 1 M Coupé končí, nástupce se už testuje (video)

BMW vyrobilo více než 6.000 exemplářů 1 M Coupé, což je…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…