Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 316d (85 kW), BMW 318d (105 kW), BMW 320i: Nové motory pro rok 2012

David Bureš
Diskuze (65)
Na jaře obohatí nabídku motorů pro nové BMW řady 3 tři dvoulitrové čtyřválce.

Nová generace BMW řady 3 sice bude na český trh uvedena až v únoru, už teď je ale jasné, že v březnu bude nabídka motorů rozšířena o tři nové jednotky – dvě vznětové a jednu zážehovou. Benzinovým základem se nově stane provedení 320i. Tento přeplňovaný benzinový dvoulitr je ve skutečnosti stejný motor jako ten nabízený s označením 328i, oproti němu je však slabší. Tato verze totiž bude naladěna na 135 kW při 5000 min-1, vrchol točivého momentu 270 Nm bude dostupný už od 1250 min-1. Oproti předchozí trojce s tímto označením se jedná o nárůst 10 kW a 60 Nm.

Nové BMW 320i s šestistupňovou manuální převodovkou zrychlí z 0-100 km/h za 7,3 sekund, o 0,9 sekund rychleji než předchůdce. V kombinovaném cyklu spotřebuje 5,9 litru benzinu na 100 km. K dispozici samozřejmě bude i osmistupňová samočinná převodovka.

Nabídku v březnu rozšíří také dva vznětové dvoulitry 318d a 316d, oba jsou známé z předchozí generace BMW řady 3, mají být však úspornější. Obě jednotky byly avizované již při světové premiéře tohoto sedanu. Slabší verze 316d se stane nejslabším turbodieselem nabízeným pro novou řadu 3. Motor bude naladěn na 85 kW při 4000 min-1, točivý moment bude vrcholit hodnotou 260 Nm při 1750-2500 min-1.

BMW řady 3 s tímto agregátem pod kapotou a šestistupňovou manuální převodovkou zrychlí z 0-100 km/h za 10,9 sekund, s osmistupňovým automatem pak za 11,3 s. Maximální rychlost je v obou případech 202 km/h. Spotřeba v kombinovaném cyklu je 4,4 litru paliva na 100 km (4,5 l/100 km u vozů s automatem), což odpovídá 115 g CO2 vypuštěným na 1 km jízdy (116 g CO2/100 km u automobilů s automatickou převodovkou).

BMW 318d bude naladěno na 105 kW při 4000 min-1 a 320 Nm při 1750-2500 min-1. Tato trojka z 0-100 km/h akceleruje za 9,1 sekund, za 9,3 s pokud je vybavena osmistupňovou automatickou převodovkou, a jede až rychlostí 210 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba paliva je 4,5 l/100 km u obou variant, což odpovídá 117 g CO2 na 1 km jízdy.

Model 320d EfficientDynamics Edition pak bude možné od jara doplnit sadou doplňků BluePerformance, díky které splní emisní normu Euro 6.

BMW 3 (F30) - technická data nově nabízených motorů
Model320i318d316d
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]199719951995
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5000105/400085/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1250320/1750-2500260/1750-2500
Max. rychlost [km/h]-210202
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,3 (-)9,1 (9,3)10,9 (11,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9 (-)4,54,4 (4,5)

David Bureš
Diskuze (65)
Avatar - JDM
17. 1. 2012 20:08
Re: Aké budú možnosti prečipovania?
o 0.25 baru u TFSI možná jo ale u dieselu je to o dost víc např seat leon cupraTDI ze 110kw na 171kw a tlačí 2 bary.
16. 1. 2012 23:48
Re: Zdá se, že základní benzínový motor si BMW nechává až na
Zkus si někdy projet Triumph. ;-) Ať už Streeta nebo Speeda.
16. 1. 2012 19:12
Re: Aké budú možnosti prečipovania?
B&B, které patří k těm agresivnějším úpravcům, zvedá u stage 3 úprav tlak o 0,25 baru. Pro 3.0 TFSI 220 kW to znamená výkon 313 kW. Ale stage 3 není pouze softwarová úprava. Úpravou řídící jednotky se dostaneš někam na 290 kW. Reálně, když budeš mít štěstí na kus, i víc.
16. 1. 2012 19:08
Re: Aké budú možnosti prečipovania?
Seriózní firmy (jako Hartge, MTM nebo Brabus) provedou úpravu pečlivě. Navíc jde většinou o přídavnou jednotku. Pokud na to člověk peníze má, tak ta základní optimalizace nic nezkazí.
16. 1. 2012 18:44
Re: Aké budú možnosti prečipovania?
Takže ta 160 kW verze má dva twinscrolly? TS by měl nahrazovat použití dvou turbodmychadel o různém průměru. Nevěděl jsem, že BMW používá paralelní přeplňování na čtyřválcích. Nemáš nějaký nákres?

Jinak BMW používá marketingové označení TwinPower. Twin-scroll je prostě typ turbodmychadla.