BMW 316ti Compact

BMW 316ti Compact

 
 
3.9. 2002

Druhá generace BMW 3 Comapct je opět automobilem směřovaným především k mladým lidem, kteří dávají přednost značce BMW před levnější konkurencí ve formě třídveřových Focusů, Golfů či Aster. Kromě zcela nových čtyřválcových motorů vybavených technologií Valvetronic láká Compact zákazníky i klasickým zadním pohonem.

Druhá generace BMW 3 Comapct je opět automobilem směřovaným především k mladým lidem, kteří dávají přednost značce BMW před levnější konkurencí ve formě třídveřových Focusů, Golfů či Aster. Kromě zcela nových čtyřválcových motorů vybavených technologií Valvetronic láká Compact zákazníky i klasickým zadním pohonem.

Přes matoucí označení 316ti má šestnáctiventilový čtyřválec osazený v tomto voze objem 1796 cm3. Tento motor je nositelem nejnovější technologie BMW označované jako Valvetronic (proměnné časování a zdvih ventilů nahrazující škrtící klapku, úspora paliva až 15%), která má kromě snížení spotřeby a vysokého výkonu zajistit i solidní tah motoru v nízkých a středních otáčkách. Objemu odpovídá maximální výkon 85 kW/5500 ot/min, i když některé motory konkurence jsou výše ve výkonu i v nejvyšších otáčkách. Točivý moment dosahuje nejvyšší hodnoty 175 Nm při 3750 otáčkách za minutu. Za jízdy poskytuje motor solidní úroveň nejvyššího výkonu a papírové předpoklady k dobrému zátahu odspoda se také potvrzují. Průměrná spotřeba nám v testu vyšla na 9,7 l/100 km, což sice nepotvrzuje avizovanou střídmost tohoto motoru (oficiálně je průměrná spotřeba jen 6,9 l/100 km), ale nutno dodat, že jsme motoru nedali příliš možností k odpočinku a využívali často jeho plného výkonu. Odhlučnění motoru v interiéru je v celém spektru otáček velmi dobré. Řazení pětistupňové manuální převodovky bylo přesné a lehké a tak jediným snad kritizovatelným bodem je řazení zpátečky (řadí se jakoby jednička, ale musí se překonat výrazný odpor pružiny), které není nejpohodlnější a pravačka subtilnějších žen by se zařazením zpátečky mohla mít potíže.

Vnější design Compactu je sice zajímavý, ale trojka sedan se nám zdá jako celek harmoničtější, zvláště v zadní části, kde světla Compactu krytá rozměrným čirým krytem jakoby ke stylu BMW vůbec nepatřila. Na druhou stranu nelze designérům BMW upřít pozitivní snahu o odlišení Compactu od ostatních trojkových verzí.

Pohon zadních kol je dobře zkombinován s výborným podvozkem a přesným řízením. V praxi se Compact chová v zatáčkách přísně neutrálně (i díky rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50: 50). Přesné řízení i výborně tvarovaný tříramenný volant umožňují hravě zvládat série zatáček vysokou rychlostí a díky již zmíněnému neutrálnímu chování podvozku je radostí toto BMW řídit. Bohužel pohon zadních kol má i své stinné stránky v podobě horší trakce v zatáčkách, což se projevovalo poměrně častými zásahy protiproluzového systému. Na tom měly značný podíl i sériové pneumatiky "nesportovního" rozměru 195/65 R15, které bych vřele doporučoval zaměnit za příplatkové šestnácipalcové, které se dodávají sériově do všech ostatních motorových variant (318ti/105 kW, 325ti/141 kW a 320td/110 kW).

Interiér vozu je vyveden v klasickém stylu bez novot a-la BMW 7, takže oko může spočinout na jednoduchých, ale o to čitelnějších přístrojích v kapličce i na středovém panelu, popřípadě na pěkně tvarovaném tříramenném volantu. Skutečným požitkem je však usednutí do příplatkových sportovních sedadel s výborným bočním vedením a s možností prodloužení sedáku. Prostor vzadu není největší a pohodlně se do něj vejdou osoby s výškou do 175 cm. Zavazadlový prostor o objemu 310 litrů pojme všechny běžné nákupy a po sklopení dělených zadních sedadelse zvětší až na 1100 litrů.

BMW 3 Compact s motorem 1,8 o výkonu 85 kW je možné v základní výbavě pořídit za 699 tisíc korun, testovaná verze stála 850.600 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 699 000 Kč Cena v testované výbavě: 850 600 Kč

Základní výbava:ABS, ASC+T, CBC, 4x airbag, sport. kožený volant s airbagem, klimatizace s mikrofiltrem, tónovaná skla, imobilizér EWS II, kožený volant (výběr ze dvou typů), centrální zamykání s dálkovým ovládáním (automatické dobíjení DO), check control s piktogramem, ukazatel servisního intervalu, el. ovládání předních oken, výškově a podélně stavitelný volant, posilovač řízení a brzd, el. ovládání zrcátek, dělená sklopná zadní sedadla, výškově a podélně stavitelná sedadla, ocelová kola 15" s poklicemi

Výbava testovaného vozu:metalíza (+19.700,-), zadní stěrač (+3.900,-), velurové koberečky (+3.300,-), loketní opěrka (+5.800,-), sport. sedadla řidiče a spolujezdce (+16.200,-), ostřikovače světlometů (+9.700,-), mlhovky (+7.800,-), xenonová světla (+34.600,-), automatická klimatizace (+19.200,-), palubní počítač (+8.500,-), rádio BMW Business (+7.800,-), příprava pro montáž CD changeru (+2.000,-), polstrování stropu v černé barvě (+6.500,-), bílé blinkry (+6.600,-)

Polský Abris Capital prodává autobazary AAA Auto Polský Abris Capital prodává autobazary AAA Auto

Investiční skupina Abris Capital Partners si najala…

FT: Trumpova administrativa zmařila Siemensu velký kontrakt v Iráku FT: Trumpova administrativa zmařila Siemensu velký kontrakt v Iráku

Naděje německého průmyslového konglomerátu Siemens na…

Prodej aut v Evropě klesl skoro o čtvrtinu. Na vině jsou nové emisní normy Prodej aut v Evropě klesl skoro o čtvrtinu. Na vině jsou nové emisní normy

Počet registrací nových osobních aut v Evropské unii v…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 5.3 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 1100
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1375 / 425
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4262
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1408
d) rozvor (mm): 2725
e) rozchod vpředu (mm): 1483
f) rozchod vzadu (mm): 1493
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 5
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Praskající podlaha BMW řady 3 E46: Fáma, nebo realita? Praskající podlaha BMW řady 3 E46: Fáma, nebo realita?

BMW řady 3 E46 vyrobených do roku 2000 se týkal problém s…

Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu

Než přišlo BMW řady 1, zastupoval mnichovskou značku v…

 



 
BMW X7 oficiálně. Největší SUV značky uveze až sedm dospělých a zvládne samo couvat

BMW X7 oficiálně. Největší SUV značky uveze až sedm dospělých a zvládne samo couvat

Dnes 08:10

Novinka v nabídce BMW chce kombinovat všestrannost SUV s impozantním vzhledem a prostorností luxusního automobilu.




Blesk.cz

Setkání Rytmusových žen Dary a Jasminy se nepovedlo: Úřadoval strach?!

Setkání Rytmusových žen Dary a Jasminy se nepovedlo:…

Už takhle napjaté vztahy mezi expartnery Darou Rolins (45) a rapperem Patrikem Vrbovským (41) ještě víc…

Sbalili děti a rozjeli se do světa. Mladá rodina prozradila, jaké je žít na cestách

Sbalili děti a rozjeli se do světa. Mladá rodina…

Tracy (35) a Rob (38) se rozhodli, že nechtějí, aby jejich děti vyrůstaly v rušném Sydney. Všechno prodali a…

 

iSport.cz

Sparťan Juliš plakal na svatbě, kouč Hašek mu zakázal zapít dceru

Sparťan Juliš plakal na svatbě, kouč Hašek mu…

Ačkoliv je mu teprve 23 let, má toho fotbalista Lukáš Juliš za sebou poměrně dost. Kromě toho, že ve Spartě…

Šilhavý po prohře: Efektivita chyběla. Ale hráli jsme líp než na Slovensku!

Šilhavý po prohře: Efektivita chyběla. Ale hráli…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Výsledek s Ukrajinou (0:1) ho zklamal, výkon nesmírně potěšil. Reprezentační kouč Jaroslav…

 

Reflex.cz

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co má teď lucemburská politika společné s tou českou?

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co…

Ve stínu českých senátních a bavorských zemských voleb u nás o víkendu zůstaly volby v nejbohatší zemi Evropské…

Krucifix není náboženský symbol, hidžáb a jarmulka ano: V Québecu jsou si někteří rovnější

Krucifix není náboženský symbol, hidžáb a jarmulka…

Nově zvolený guvernér kanadské provincie Québec Franois Legault navrhuje zakázat státním zaměstnancům „okázalé…