BMW 316ti Compact

BMW 316ti Compact

 
 

Druhá generace BMW 3 Comapct je opět automobilem směřovaným především k mladým lidem, kteří dávají přednost značce BMW před levnější konkurencí ve formě třídveřových Focusů, Golfů či Aster. Kromě zcela nových čtyřválcových motorů vybavených technologií Valvetronic láká Compact zákazníky i klasickým zadním pohonem.

Druhá generace BMW 3 Comapct je opět automobilem směřovaným především k mladým lidem, kteří dávají přednost značce BMW před levnější konkurencí ve formě třídveřových Focusů, Golfů či Aster. Kromě zcela nových čtyřválcových motorů vybavených technologií Valvetronic láká Compact zákazníky i klasickým zadním pohonem.

Přes matoucí označení 316ti má šestnáctiventilový čtyřválec osazený v tomto voze objem 1796 cm3. Tento motor je nositelem nejnovější technologie BMW označované jako Valvetronic (proměnné časování a zdvih ventilů nahrazující škrtící klapku, úspora paliva až 15%), která má kromě snížení spotřeby a vysokého výkonu zajistit i solidní tah motoru v nízkých a středních otáčkách. Objemu odpovídá maximální výkon 85 kW/5500 ot/min, i když některé motory konkurence jsou výše ve výkonu i v nejvyšších otáčkách. Točivý moment dosahuje nejvyšší hodnoty 175 Nm při 3750 otáčkách za minutu. Za jízdy poskytuje motor solidní úroveň nejvyššího výkonu a papírové předpoklady k dobrému zátahu odspoda se také potvrzují. Průměrná spotřeba nám v testu vyšla na 9,7 l/100 km, což sice nepotvrzuje avizovanou střídmost tohoto motoru (oficiálně je průměrná spotřeba jen 6,9 l/100 km), ale nutno dodat, že jsme motoru nedali příliš možností k odpočinku a využívali často jeho plného výkonu. Odhlučnění motoru v interiéru je v celém spektru otáček velmi dobré. Řazení pětistupňové manuální převodovky bylo přesné a lehké a tak jediným snad kritizovatelným bodem je řazení zpátečky (řadí se jakoby jednička, ale musí se překonat výrazný odpor pružiny), které není nejpohodlnější a pravačka subtilnějších žen by se zařazením zpátečky mohla mít potíže.

Vnější design Compactu je sice zajímavý, ale trojka sedan se nám zdá jako celek harmoničtější, zvláště v zadní části, kde světla Compactu krytá rozměrným čirým krytem jakoby ke stylu BMW vůbec nepatřila. Na druhou stranu nelze designérům BMW upřít pozitivní snahu o odlišení Compactu od ostatních trojkových verzí.

Pohon zadních kol je dobře zkombinován s výborným podvozkem a přesným řízením. V praxi se Compact chová v zatáčkách přísně neutrálně (i díky rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50: 50). Přesné řízení i výborně tvarovaný tříramenný volant umožňují hravě zvládat série zatáček vysokou rychlostí a díky již zmíněnému neutrálnímu chování podvozku je radostí toto BMW řídit. Bohužel pohon zadních kol má i své stinné stránky v podobě horší trakce v zatáčkách, což se projevovalo poměrně častými zásahy protiproluzového systému. Na tom měly značný podíl i sériové pneumatiky "nesportovního" rozměru 195/65 R15, které bych vřele doporučoval zaměnit za příplatkové šestnácipalcové, které se dodávají sériově do všech ostatních motorových variant (318ti/105 kW, 325ti/141 kW a 320td/110 kW).

Interiér vozu je vyveden v klasickém stylu bez novot a-la BMW 7, takže oko může spočinout na jednoduchých, ale o to čitelnějších přístrojích v kapličce i na středovém panelu, popřípadě na pěkně tvarovaném tříramenném volantu. Skutečným požitkem je však usednutí do příplatkových sportovních sedadel s výborným bočním vedením a s možností prodloužení sedáku. Prostor vzadu není největší a pohodlně se do něj vejdou osoby s výškou do 175 cm. Zavazadlový prostor o objemu 310 litrů pojme všechny běžné nákupy a po sklopení dělených zadních sedadelse zvětší až na 1100 litrů.

BMW 3 Compact s motorem 1,8 o výkonu 85 kW je možné v základní výbavě pořídit za 699 tisíc korun, testovaná verze stála 850.600 Kč.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 699 000 Kč Cena v testované výbavě: 850 600 Kč

Základní výbava:ABS, ASC+T, CBC, 4x airbag, sport. kožený volant s airbagem, klimatizace s mikrofiltrem, tónovaná skla, imobilizér EWS II, kožený volant (výběr ze dvou typů), centrální zamykání s dálkovým ovládáním (automatické dobíjení DO), check control s piktogramem, ukazatel servisního intervalu, el. ovládání předních oken, výškově a podélně stavitelný volant, posilovač řízení a brzd, el. ovládání zrcátek, dělená sklopná zadní sedadla, výškově a podélně stavitelná sedadla, ocelová kola 15" s poklicemi

Výbava testovaného vozu:metalíza (+19.700,-), zadní stěrač (+3.900,-), velurové koberečky (+3.300,-), loketní opěrka (+5.800,-), sport. sedadla řidiče a spolujezdce (+16.200,-), ostřikovače světlometů (+9.700,-), mlhovky (+7.800,-), xenonová světla (+34.600,-), automatická klimatizace (+19.200,-), palubní počítač (+8.500,-), rádio BMW Business (+7.800,-), příprava pro montáž CD changeru (+2.000,-), polstrování stropu v černé barvě (+6.500,-), bílé blinkry (+6.600,-)

ANO se sbližuje s komunisty ANO se sbližuje s komunisty

Sociální bydlení, surovinová politika, růst minimální…

Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně

Bývalý britský předseda vlády, voják a publicista Winston…

Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů

Americký podnikatel Elon Musk by měl zůstat v čele…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 5.3 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 1100
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1375 / 425
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4262
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1408
d) rozvor (mm): 2725
e) rozchod vpředu (mm): 1483
f) rozchod vzadu (mm): 1493
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 5
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

České dálnice budou ode dneška dozorovat neoznačené Škody…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu

Než přišlo BMW řady 1, zastupoval mnichovskou značku v…

BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům

Německá automobilka svolá do amerických servisů 42 tisíc…

 



 
BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Včera

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem.




Blesk.cz

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině stromu: Byl tak zmrzlý, že se nemohl pohnout

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině…

Asi tři dny se nedaleko Vítkova na Tachovsku schovával promrzlý a vyhladovělý pejsek v dutině stromu. Když ho…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Česko - Makedonie 25:24. Úžasný obrat a chycená sedmička na konec!

Česko - Makedonie 25:24. Úžasný obrat a chycená…

Čeští házenkáři po dalším úžasném vítězném dramatu na mistrovství Evropy živí naději na postup do semifinále.…

 

Reflex.cz

Madrid: Španělská metropole si vás podmaní nejen svojí krásou

Madrid: Španělská metropole si vás podmaní nejen…

Madrid leží daleko od mořského břehu a daleko od lehkomyslnosti španělských letovisek. Překvapit vás může ale…

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledovali jsme živě!

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na…

V úterý od 20:00 proběhla první skutečná televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…