BMW 316ti Compact

BMW 316ti Compact

 
 
3.9. 2002

Druhá generace BMW 3 Comapct je opět automobilem směřovaným především k mladým lidem, kteří dávají přednost značce BMW před levnější konkurencí ve formě třídveřových Focusů, Golfů či Aster. Kromě zcela nových čtyřválcových motorů vybavených technologií Valvetronic láká Compact zákazníky i klasickým zadním pohonem.

Druhá generace BMW 3 Comapct je opět automobilem směřovaným především k mladým lidem, kteří dávají přednost značce BMW před levnější konkurencí ve formě třídveřových Focusů, Golfů či Aster. Kromě zcela nových čtyřválcových motorů vybavených technologií Valvetronic láká Compact zákazníky i klasickým zadním pohonem.

Přes matoucí označení 316ti má šestnáctiventilový čtyřválec osazený v tomto voze objem 1796 cm3. Tento motor je nositelem nejnovější technologie BMW označované jako Valvetronic (proměnné časování a zdvih ventilů nahrazující škrtící klapku, úspora paliva až 15%), která má kromě snížení spotřeby a vysokého výkonu zajistit i solidní tah motoru v nízkých a středních otáčkách. Objemu odpovídá maximální výkon 85 kW/5500 ot/min, i když některé motory konkurence jsou výše ve výkonu i v nejvyšších otáčkách. Točivý moment dosahuje nejvyšší hodnoty 175 Nm při 3750 otáčkách za minutu. Za jízdy poskytuje motor solidní úroveň nejvyššího výkonu a papírové předpoklady k dobrému zátahu odspoda se také potvrzují. Průměrná spotřeba nám v testu vyšla na 9,7 l/100 km, což sice nepotvrzuje avizovanou střídmost tohoto motoru (oficiálně je průměrná spotřeba jen 6,9 l/100 km), ale nutno dodat, že jsme motoru nedali příliš možností k odpočinku a využívali často jeho plného výkonu. Odhlučnění motoru v interiéru je v celém spektru otáček velmi dobré. Řazení pětistupňové manuální převodovky bylo přesné a lehké a tak jediným snad kritizovatelným bodem je řazení zpátečky (řadí se jakoby jednička, ale musí se překonat výrazný odpor pružiny), které není nejpohodlnější a pravačka subtilnějších žen by se zařazením zpátečky mohla mít potíže.

Vnější design Compactu je sice zajímavý, ale trojka sedan se nám zdá jako celek harmoničtější, zvláště v zadní části, kde světla Compactu krytá rozměrným čirým krytem jakoby ke stylu BMW vůbec nepatřila. Na druhou stranu nelze designérům BMW upřít pozitivní snahu o odlišení Compactu od ostatních trojkových verzí.

Pohon zadních kol je dobře zkombinován s výborným podvozkem a přesným řízením. V praxi se Compact chová v zatáčkách přísně neutrálně (i díky rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50: 50). Přesné řízení i výborně tvarovaný tříramenný volant umožňují hravě zvládat série zatáček vysokou rychlostí a díky již zmíněnému neutrálnímu chování podvozku je radostí toto BMW řídit. Bohužel pohon zadních kol má i své stinné stránky v podobě horší trakce v zatáčkách, což se projevovalo poměrně častými zásahy protiproluzového systému. Na tom měly značný podíl i sériové pneumatiky "nesportovního" rozměru 195/65 R15, které bych vřele doporučoval zaměnit za příplatkové šestnácipalcové, které se dodávají sériově do všech ostatních motorových variant (318ti/105 kW, 325ti/141 kW a 320td/110 kW).

Interiér vozu je vyveden v klasickém stylu bez novot a-la BMW 7, takže oko může spočinout na jednoduchých, ale o to čitelnějších přístrojích v kapličce i na středovém panelu, popřípadě na pěkně tvarovaném tříramenném volantu. Skutečným požitkem je však usednutí do příplatkových sportovních sedadel s výborným bočním vedením a s možností prodloužení sedáku. Prostor vzadu není největší a pohodlně se do něj vejdou osoby s výškou do 175 cm. Zavazadlový prostor o objemu 310 litrů pojme všechny běžné nákupy a po sklopení dělených zadních sedadelse zvětší až na 1100 litrů.

BMW 3 Compact s motorem 1,8 o výkonu 85 kW je možné v základní výbavě pořídit za 699 tisíc korun, testovaná verze stála 850.600 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 699 000 Kč Cena v testované výbavě: 850 600 Kč

Základní výbava:ABS, ASC+T, CBC, 4x airbag, sport. kožený volant s airbagem, klimatizace s mikrofiltrem, tónovaná skla, imobilizér EWS II, kožený volant (výběr ze dvou typů), centrální zamykání s dálkovým ovládáním (automatické dobíjení DO), check control s piktogramem, ukazatel servisního intervalu, el. ovládání předních oken, výškově a podélně stavitelný volant, posilovač řízení a brzd, el. ovládání zrcátek, dělená sklopná zadní sedadla, výškově a podélně stavitelná sedadla, ocelová kola 15" s poklicemi

Výbava testovaného vozu:metalíza (+19.700,-), zadní stěrač (+3.900,-), velurové koberečky (+3.300,-), loketní opěrka (+5.800,-), sport. sedadla řidiče a spolujezdce (+16.200,-), ostřikovače světlometů (+9.700,-), mlhovky (+7.800,-), xenonová světla (+34.600,-), automatická klimatizace (+19.200,-), palubní počítač (+8.500,-), rádio BMW Business (+7.800,-), příprava pro montáž CD changeru (+2.000,-), polstrování stropu v černé barvě (+6.500,-), bílé blinkry (+6.600,-)

Slavná Lada 2101 slaví 48 narozeniny. Populární vůz se vyráběl osmnáct let Slavná Lada 2101 slaví 48 narozeniny. Populární vůz se vyráběl osmnáct let

Legendární model Lada 2101 byl v roce 1970 prvním…

Sjezd KSČM: Do druhého kola volby předsedy postoupili Filip a Skála Sjezd KSČM: Do druhého kola volby předsedy postoupili Filip a Skála

O křeslo předsedy KSČM se utkají nynější stranický šéf…

Dbalému může přitížit podmínka za řízení v opilosti Dbalému může přitížit podmínka za řízení v opilosti

Lékař Vladimír Dbalý, který čelí obžalobě z korupce v…

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční

Denní objem aktivit na kryptoměnových burzách je oproti…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 5.3 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 1100
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1375 / 425
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4262
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1408
d) rozvor (mm): 2725
e) rozchod vpředu (mm): 1483
f) rozchod vzadu (mm): 1493
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 5
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu

Než přišlo BMW řady 1, zastupoval mnichovskou značku v…

BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům

Německá automobilka svolá do amerických servisů 42 tisíc…

 



 
Jak řídí Veronika Vítková: Nejraději jezdím v horách

Jak řídí Veronika Vítková: Nejraději jezdím v horách

Dnes 15:22

Nejlepší česká biatlonistka roku 2018 Veronika Vítková začala s auty přesně v době, kdy se stala juniorskou mistryní světa. Za dvanáct let se prosadila mezi dospělými na lyžích i za volantem.




Blesk.cz

Kocour ušel 20 km za svou rodinou, která ho odkopla. Když ho uviděli, vzali ho do útulku utratit!

Kocour ušel 20 km za svou rodinou, která ho odkopla.…

Americkému kocourovi Tobymu moc chyběla jeho rodina, která mu našla nový domov. Aby se vrátil ke svým původním…

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Německo - Česko 0:2. Plíšková i Kvitová zářily, tenistky krok od finále

Německo - Česko 0:2. Plíšková i Kvitová zářily,…

České tenistky vedou v semifinále Fed Cupu po úvodních dvouhrách 2:0 a k postupu do finále jim chybí poslední…

 

Reflex.cz

Chlapeček, nebo holčička? Na objevitelku chromozomu XY Nettie Stevensovou se zapomnělo. Byla totiž žena

Chlapeček, nebo holčička? Na objevitelku chromozomu…

Identifikovat faktor ovlivňující pohlaví dítěte si přáli již starověcí Řekové. Aristoteles se domníval, že…

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se staví k hrdinům

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se…

Včera večer byly do Prahy vládním speciálem z Říma dovezeny ostatky kardinála Josefa Berana. Na mši, kterou za…