BMW 316ti Compact

BMW 316ti Compact

 
 

Druhá generace BMW 3 Comapct je opět automobilem směřovaným především k mladým lidem, kteří dávají přednost značce BMW před levnější konkurencí ve formě třídveřových Focusů, Golfů či Aster. Kromě zcela nových čtyřválcových motorů vybavených technologií Valvetronic láká Compact zákazníky i klasickým zadním pohonem.

Druhá generace BMW 3 Comapct je opět automobilem směřovaným především k mladým lidem, kteří dávají přednost značce BMW před levnější konkurencí ve formě třídveřových Focusů, Golfů či Aster. Kromě zcela nových čtyřválcových motorů vybavených technologií Valvetronic láká Compact zákazníky i klasickým zadním pohonem.

Přes matoucí označení 316ti má šestnáctiventilový čtyřválec osazený v tomto voze objem 1796 cm3. Tento motor je nositelem nejnovější technologie BMW označované jako Valvetronic (proměnné časování a zdvih ventilů nahrazující škrtící klapku, úspora paliva až 15%), která má kromě snížení spotřeby a vysokého výkonu zajistit i solidní tah motoru v nízkých a středních otáčkách. Objemu odpovídá maximální výkon 85 kW/5500 ot/min, i když některé motory konkurence jsou výše ve výkonu i v nejvyšších otáčkách. Točivý moment dosahuje nejvyšší hodnoty 175 Nm při 3750 otáčkách za minutu. Za jízdy poskytuje motor solidní úroveň nejvyššího výkonu a papírové předpoklady k dobrému zátahu odspoda se také potvrzují. Průměrná spotřeba nám v testu vyšla na 9,7 l/100 km, což sice nepotvrzuje avizovanou střídmost tohoto motoru (oficiálně je průměrná spotřeba jen 6,9 l/100 km), ale nutno dodat, že jsme motoru nedali příliš možností k odpočinku a využívali často jeho plného výkonu. Odhlučnění motoru v interiéru je v celém spektru otáček velmi dobré. Řazení pětistupňové manuální převodovky bylo přesné a lehké a tak jediným snad kritizovatelným bodem je řazení zpátečky (řadí se jakoby jednička, ale musí se překonat výrazný odpor pružiny), které není nejpohodlnější a pravačka subtilnějších žen by se zařazením zpátečky mohla mít potíže.

Vnější design Compactu je sice zajímavý, ale trojka sedan se nám zdá jako celek harmoničtější, zvláště v zadní části, kde světla Compactu krytá rozměrným čirým krytem jakoby ke stylu BMW vůbec nepatřila. Na druhou stranu nelze designérům BMW upřít pozitivní snahu o odlišení Compactu od ostatních trojkových verzí.

Pohon zadních kol je dobře zkombinován s výborným podvozkem a přesným řízením. V praxi se Compact chová v zatáčkách přísně neutrálně (i díky rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50: 50). Přesné řízení i výborně tvarovaný tříramenný volant umožňují hravě zvládat série zatáček vysokou rychlostí a díky již zmíněnému neutrálnímu chování podvozku je radostí toto BMW řídit. Bohužel pohon zadních kol má i své stinné stránky v podobě horší trakce v zatáčkách, což se projevovalo poměrně častými zásahy protiproluzového systému. Na tom měly značný podíl i sériové pneumatiky "nesportovního" rozměru 195/65 R15, které bych vřele doporučoval zaměnit za příplatkové šestnácipalcové, které se dodávají sériově do všech ostatních motorových variant (318ti/105 kW, 325ti/141 kW a 320td/110 kW).

Interiér vozu je vyveden v klasickém stylu bez novot a-la BMW 7, takže oko může spočinout na jednoduchých, ale o to čitelnějších přístrojích v kapličce i na středovém panelu, popřípadě na pěkně tvarovaném tříramenném volantu. Skutečným požitkem je však usednutí do příplatkových sportovních sedadel s výborným bočním vedením a s možností prodloužení sedáku. Prostor vzadu není největší a pohodlně se do něj vejdou osoby s výškou do 175 cm. Zavazadlový prostor o objemu 310 litrů pojme všechny běžné nákupy a po sklopení dělených zadních sedadelse zvětší až na 1100 litrů.

BMW 3 Compact s motorem 1,8 o výkonu 85 kW je možné v základní výbavě pořídit za 699 tisíc korun, testovaná verze stála 850.600 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 699 000 Kč Cena v testované výbavě: 850 600 Kč

Základní výbava:ABS, ASC+T, CBC, 4x airbag, sport. kožený volant s airbagem, klimatizace s mikrofiltrem, tónovaná skla, imobilizér EWS II, kožený volant (výběr ze dvou typů), centrální zamykání s dálkovým ovládáním (automatické dobíjení DO), check control s piktogramem, ukazatel servisního intervalu, el. ovládání předních oken, výškově a podélně stavitelný volant, posilovač řízení a brzd, el. ovládání zrcátek, dělená sklopná zadní sedadla, výškově a podélně stavitelná sedadla, ocelová kola 15" s poklicemi

Výbava testovaného vozu:metalíza (+19.700,-), zadní stěrač (+3.900,-), velurové koberečky (+3.300,-), loketní opěrka (+5.800,-), sport. sedadla řidiče a spolujezdce (+16.200,-), ostřikovače světlometů (+9.700,-), mlhovky (+7.800,-), xenonová světla (+34.600,-), automatická klimatizace (+19.200,-), palubní počítač (+8.500,-), rádio BMW Business (+7.800,-), příprava pro montáž CD changeru (+2.000,-), polstrování stropu v černé barvě (+6.500,-), bílé blinkry (+6.600,-)

Sdílená ekonomika může v Česku vydělat až 60 miliard, zatím ji dusí nejasná pravidla Sdílená ekonomika může v Česku vydělat až 60 miliard, zatím ji dusí nejasná pravidla

Služba Airbnb ovládla už skoro čtvrtinu trhu s ubytováním…

Zeman odlétá do Soči za Putinem. Řešit budou obchodní spolupráci i boj proti terorismu Zeman odlétá do Soči za Putinem. Řešit budou obchodní spolupráci i boj proti terorismu

Prezident Miloš Zeman v pondělí odlétá na návštěvu Ruska…

V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 5.3 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 1100
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1375 / 425
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4262
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1408
d) rozvor (mm): 2725
e) rozchod vpředu (mm): 1483
f) rozchod vzadu (mm): 1493
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 5
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu

Než přišlo BMW řady 1, zastupoval mnichovskou značku v…

BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům

Německá automobilka svolá do amerických servisů 42 tisíc…

 



 
Opuštěné chátrající formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Opuštěné formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Dnes 10:06

Lotus 98T, Benetton B195 a Arrows A6 stojí v chátrajícím stavu kdesi ve Francii. Sběratelé si už mnou ruce na zajímavý nález, tak jednoduché to ale není...




Blesk.cz

Japonci ovládli Staroměstské náměstí: Slavnostně zahájili pražský Japan week

Japonci ovládli Staroměstské náměstí: Slavnostně…

Zažijte Asii i v Praze. Do Prahy dorazil putovní festival Japan week, který se do naší metropole vrátil po 15…

Otec zachránil svého uneseného syna: Po 9 měsících ho našel v obchodním domě!

Otec zachránil svého uneseného syna: Po 9 měsících…

Čirou náhodou narazil otec z Číny na svého uneseného syna, který zmizel devět měsíců předtím. Čchen Čung-chung…

 

iSport.cz

Baroš po prohře Baníku: Jsme prostě v pr***i. Zatím moje nejhorší sezona

Baroš po prohře Baníku: Jsme prostě v pr***i. Zatím…

Jedna velká noční můra, tak zatím vypadá sezona pro fotbalisty Baníku Ostrava. Což o to, výkony až tak špatné…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Cristo de la Concordia: Druhý největší Spasitel stojí v Bolívii

Cristo de la Concordia: Druhý největší Spasitel…

Druhou největší sochu Ježíše Krista najdeme v Jižní Americe, v bolívijské Cochabambě.

Jak se Češi proslavili v Kazachstánu? Svlékli se

Jak se Češi proslavili v Kazachstánu? Svlékli se "na…

O tom, kde leží Česká republika, má nyní svět zase o něco lepší povědomí. Světová média totiž zaujala zpráva, že…