BMW 5 L: Nová pětka také s prodlouženým rozvorem, ale jen pro Číňany
V tomto případě zůstává pro BMW typické označení L (z německého lang – dlouhý), byť jej bylo zvykem dosud vídávat hlavně na vozech větší řady 7. Celá věc má ale jeden háček: nová delší pětka je určena jen pro Čínu. Její rozvor se protáhl na 3108 mm, celková délka přesáhla hodnotou 5039 mm magickou pětimetrovou hranici. Krátké provedení BMW řady 7 při tom měří na délku 5072 mm.
Zadní sedadlo poskytuje čínskému manažerovi patřičný komfort a bylo vyvinuto speciálně pro tento model. Své nápoje může cestující vzadu uložit do chladicího boxu. Před sluncem jej ochrání elektricky nastavitelné clony na bočních oknech i zadním skle. V opěradlech předních sedadel najde nejen výklopné stolky, ale i dvojici obrazovek DVD systému. Pokud by byl vůz obsazen více lidmi a každý by si chtěl nastavit klimatizaci dle svého uvážení, nebude mu bráněno, jednotka je totiž čtyřzónová.
Pod kapotami se nachází trojice řadových šestiválců, jejichž parametry se oproti výchozím v krátkých sedanech nezměnily. Základ představuje model 523 Li s dvouapůllitrem o výkonu 150 kW (204 k), zlatým středem je atmosférický třílitr 528 Li se 190 kW (258 k) a vrcholem je také agregát s objemem 3 litrů, ale přeplňovaný. Ten ve verzi 535 Li nabízí 225 kW (306 k). Všechny motory jsou spřaženy s osmistupňovými samočinnými převodovkami.
Jezevčík BMW 5 nové generace se již vyrábí v závodě v Shenyangu. Výstavní premiéru si odbude na autosalonu v Pekingu, který se koná od 25. dubna do 2. května.
Jen pro zajímavost: nejlidnatější země je pro mnichovského výrobce v současnosti čtvrtým největším trhem. Loni se zde prodalo přes 90 tisíc nových automobilů s modrou vrtulí ve znaku.