Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 5 L: Nová pětka také s prodlouženým rozvorem, ale jen pro Číňany

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Nová řada 5 bavorské automobilky se coby sedan ještě nestačila ohřát ani v showroomech a už následují další karosářské verze. Po kombi přichází limuzína s prodlouženým rozvorem.

V tomto případě zůstává pro BMW typické označení L (z německého lang – dlouhý), byť jej bylo zvykem dosud vídávat hlavně na vozech větší řady 7. Celá věc má ale jeden háček: nová delší pětka je určena jen pro Čínu. Její rozvor se protáhl na 3108 mm, celková délka přesáhla hodnotou 5039 mm magickou pětimetrovou hranici. Krátké provedení BMW řady 7 při tom měří na délku 5072 mm.

Zadní sedadlo poskytuje čínskému manažerovi patřičný komfort a bylo vyvinuto speciálně pro tento model. Své nápoje může cestující vzadu uložit do chladicího boxu. Před sluncem jej ochrání elektricky nastavitelné clony na bočních oknech i zadním skle. V opěradlech předních sedadel najde nejen výklopné stolky, ale i dvojici obrazovek DVD systému. Pokud by byl vůz obsazen více lidmi a každý by si chtěl nastavit klimatizaci dle svého uvážení, nebude mu bráněno, jednotka je totiž čtyřzónová.

Pod kapotami se nachází trojice řadových šestiválců, jejichž parametry se oproti výchozím v krátkých sedanech nezměnily. Základ představuje model 523 Li s dvouapůllitrem o výkonu 150 kW (204 k), zlatým středem je atmosférický třílitr 528 Li se 190 kW (258 k) a vrcholem je také agregát s objemem 3 litrů, ale přeplňovaný. Ten ve verzi 535 Li nabízí 225 kW (306 k). Všechny motory jsou spřaženy s osmistupňovými samočinnými převodovkami.

Jezevčík BMW 5 nové generace se již vyrábí v závodě v Shenyangu. Výstavní premiéru si odbude na autosalonu v Pekingu, který se koná od 25. dubna do 2. května.

Jen pro zajímavost: nejlidnatější země je pro mnichovského výrobce v současnosti čtvrtým největším trhem. Loni se zde prodalo přes 90 tisíc nových automobilů s modrou vrtulí ve znaku.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
2. 4. 2010 09:24
Doporučuji
všem, co nevědí proč se to auto posílá do číny, nechť si udělají výlet do této země. Pak nám můžou poreferovat jak to malí velcí muži obhájili. Ale typuji, že čím delší auto tím víc já jsem. Proč si nedopřát luxus s prodlouženou verzi. Proč to nepříjde do evropy? možná časem taky, ale myslím si, že v Evropě bude takový zvyk, že 5ku si řídí většina majitelů samo, 7čku už ovšem tak valná většina ne ;-)
Avatar - peter222
1. 4. 2010 15:42
Je tam asi preklep.
Pôvodne mal tento článok asi začínať takto. V tomto případě zůstává pro BMW typické označení K (z německého Kurz – krátky),

Inak fakt neviem prečo krpci o velkosti 160 cm potrebujú také dlhé autá. :-)
1. 4. 2010 13:16
Re: Apríl
Ne, to je realita, prodlouzena 5tka, je sedmicka pro chudsi a ucpanejsi silnice ;-\ .
Avatar - Dinar
1. 4. 2010 12:53
Re: Apríl
Bohužel, těhchto aprílů, od různých značek, je plná Čína. ;-)
Avatar - Loptos
1. 4. 2010 11:23
Re: Apríl
hej brezna