Po testu sedanu 528i () jsme dostali k dispozici i druhou verzi pětkové řady - Touring. Ta se vyrábí od března loňského roku. O pohon se u tohoto vozu staral nejmenší zážehový motor - řadový šestiválec 2,0 se "papírově" slušným výkonem 110 kW. Pro...

Po testu sedanu 528i ( viz test) jsme dostali k dispozici i druhou verzi pětkové řady - Touring. Ta se vyrábí od března loňského roku.

O pohon se u tohoto vozu staral nejmenší zážehový motor - řadový šestiválec 2,0 se "papírově" slušným výkonem 110 kW. Pro zajímavost, výkon nejsilnějšího motoru, který je k dispozici pro Touring, je téměř dvojnásobný - 210 kW. Poskytuje ho zážehový osmiválec s objemem 4,4 litru.

Dvoulitrový řadový šestiválec s čtyřventilovou technikou (viz foto) disponuje sice dostatečným nejvyšším výkonem, ale díky větší hmotnosti vozu (pohotovostní hmotnost - 1525 kg) je to přeci jen "vlažnější" svezení. Hlavně v nižších otáčkách (do 3000) není tah motoru dostatečný.

Co však motoru nechybí je mimořádně vysoká kultivovanost chodu a výborné odhlučnění zvuku motoru v interiéru. Zvuk od motoru, který se dostane až k vašim uším, je tak říkajíc, pouze "informativní".

Interiér testovaného vozu byl prvotřídně zpracován, vše vypadá velmi solidně a robustně. O bezpečnost cestujících se stará celkem 8(!) airbagů. Dva přední, čtyři boční (přední i zadní dveře - viz foto) a dva tzv. hlavové airbagy pro řidiče a spolujezdce. Ty jsou zabudovány v tzv. A sloupcích.

Díky velkému rozvoru (2830 mm) je podélný prostor velmi dobrý a cestující na zadních sedadlech nijak nestrádají.

Jízda s Touringem je prakticky bez problémů, ale přeci jen překvapí velký průměr volantu a tužší spojka. Ta jde např. u Octavie Combi 1.8T podstatně lehčeji (stejný výkon motoru 110 kW).

Jízdní vlastnosti vozu jsou samozřejmě velmi dobré, bez jakýchkoli náznaků nejistoty. O případný prokluz zadních poháněných kol, za zhoršených povětrnostních podmínek, se stará vyspělý protiprokluzový systém ASC+T.

Zavazadlový prostor Touringu má základní objem 410 litrů a sklopením sedadel je možno jej zvětšit až na 1525 l (viz foto). Zajímavým prvkem (za příplatek) je posuvná podlaha, která unese až 75 kg a je možno ji vysunout ven z vozu až o 60 cm (viz foto).

Další odlišností od "běžných" kombíků, je možnost otevírání okna u pátých dveří viz foto). Vzniklým otvorem lze bez problémů vkládat většinu drobných předmětů, bez nutnosti manipulace s "celými" dveřmi.

A kdo si Touring koupí? Tipoval bych solidního padesátníka se zájmem o některý "prostorově náročnější" sport, který se chce zároveň odlišit od "běžných a příliš rozšířených" sedanů pětkové řady...

Spolupracujeme s TipCars.com

Kroměřížská výzva už nechce jen hledat člověka na Hrad a sama míří do politiky Kroměřížská výzva už nechce jen hledat člověka na Hrad a sama míří do politiky

Lidé z okruhu Kroměřížské výzvy zakládají novou…

Trump neobratně připomněl genocidu. Projevem naštval Armény i Turky Trump neobratně připomněl genocidu. Projevem naštval Armény i Turky

Při vzpomínce na masakr Arménů za první světové války se…

Soud poslal kdysi miliardové autosalony A. Charouz Motors do konkurzu Soud poslal kdysi miliardové autosalony A. Charouz Motors do konkurzu

Jeden z někdejších lídrů v prodeji aut na tuzemském trhu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 190 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1525
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1580 / 575
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4805
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1445
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,20
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 




BMW 5 E39 (1995 - 2003): Malá revoluce v Mnichově BMW 5 E39 (1995 - 2003): Malá revoluce v Mnichově

Podvozek z lehkého kovu, nové motory a převodovky,…

 



 
Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dnes 11:54

Máme tady další dlouhodobý test a znovu se do Auto.cz nastěhovalo SUV, tentokrát Seat Ateca s dvoulitrovým TDI a převodovkou DSG.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Vláda lidem na měsíc zakázala Facebook. Kvůli záběrům násilí v Kašmíru

Vláda lidem na měsíc zakázala Facebook. Kvůli…

Vláda indického státu Džammú a Kašmír nařídila nejméně na měsíc blokádu sociálních sítí na kašmírském území.…

 

iSport.cz

Holoubek už zase trénuje. Na Spartě mu svěřili tým do šestnácti let

Holoubek už zase trénuje. Na Spartě mu svěřili tým…

Trenér David Holoubek se vrací ke sparťanské mládeži. 36letý kouč, který byl na začátku jarní sezony odvolaný od…

Hokej BOOM ve Francii? Zájem o MS je mizivý, netáhnou ani Češi s Kanadou

Hokej BOOM ve Francii? Zájem o MS je mizivý,…

Francie je sice spolupořadatelem letošního světového šampionátu v hokeji, ale většinu jejích obyvatel tento…

 

Reflex.cz

Radim Jančura: ČSSD smrdí od hlavy, za Sobotkou a Chovancem stojí největší český zločinec

Radim Jančura: ČSSD smrdí od hlavy, za Sobotkou a…

Úspěšný podnikatel v dopravě Radim Jančura často zasahuje do veřejného dění. Vliv má: jeho vlaky a autobusy…

Čeští fotografové: Michael Fokt, biolog posedlý fotkou

Čeští fotografové: Michael Fokt, biolog posedlý fotkou

Za profesní dráhou dospělého může někdy stát trauma z dětství. Michaela Fokta coby pětiletého caparta vyděsila…