reklama


BMW CS1 Concept Car

BMW CS1 Concept Car

 
 

Vozy BMW vždy vyzařovaly sportovního ducha. Koncept CS1, který by měl napovědět jak bude vypadat nejnovější malé BMW, v této filozofii úspěšně pokračuje.

Čtyřsedadlový otevřený vůz CS1 přináší do typického vzhledu vozů BMW spoustu nových prvků, nicméně v žádném ohledu nepopírá svou příslušnost k mnichovskému rodu. Je ale nutno říci, že se ani v nejmenším nejedná o zmenšeninu některého ze stávajících vozů BMW. Jde o svébytný automobil navazující na historii malých sportovních vozů vrcholící typem BMW 2002. Při pohledu na CS1 ovšem zapomeňte na nostalgii, tento vůz hledí daleko vpřed!

Vzhled auta vychází z typických prvků vozů BMW - velmi krátký přední převis s téměř kolmou čelní stěnou, velká kola, nepříliš dlouhý zadní převis a naprosto čistá linie propojující čelní stěnu s odtokovou hranou na zádi. Zajímavým prvkem je tvarování spodní hrany dveří a prahů, které by mělo evokovat vypracované svalstvo atleta. Výrazně se na velmi dynamickém vzhledu karoserie podílejí zcela nově tvarované světlomety. Jsou tradičně dvojité, výrazně přesazené a jejich krycí skla značně zabíhají do boků a přes horní hranu až ke kapotě motoru. Jejich bi-xenonová konstrukce jen potvrzuje vysokou technologickou vyspělost vozu. Také zadní svítilny prezentují nové designerské a technologické prvky. Tvarově velice volně rozvíjí vzhled současných svítilen řady 3, ale technicky jsou na zcela jiné úrovni. Mají červené kryty a skládají se ze dvou kruhů tvořených led diodami, které plní funkci jak koncových, brzdových, tak i směrových světel.

Jestliže vnější vzhled rozvíjí současný design mnichovských vozů, tak interiér jde mnohem dále. Základní filozofií je optická i fyzická lehkost. Snahou bylo vyjádřit mladistvý výraz a pro inspiraci si designéři odskočili do světa módy a moderní architektury. Materiálově dominují interiéru leštěný kov, kůže a kvalitní tkaniny. Základním prvkem, jak pevnostním, tak i estetickým je středový tunel tvořený dvěma páteřovými nosníky (podobné mají i rámy špičkových sportovních motocyklů), která dělí celý interiér na dvě poloviny. Jeho horní část je potažena měkkým neoprénem, který je velmi příjemný na omak. Před volantem potaženým měkkou kůží Nappa se rýsují pouze dva přístroje - rychloměr a otáčkoměr, jejichž design vychází ze vzhledu přístrojů motocyklů BMW. Veškeré ostatní informace obstarává systém iDrive. Tento systém obsahuje dva důležité prvky, monitor v horní části přístrojové desky a ovladač na středovém tunelu za voličem převodovky. Monitor je běžně skryt a vysunuje se pouze na impuls ovladače. Kdykoliv řidič potřebuje nějaké informace, navigaci, komunikovat s okolím či dokonce nějakou zábavu, stačí položit pravou ruku na ovladač a pouhým pohybem zápěstí aniž by musel odvádět pozornost od řízení navolit požadované informace.

Stejným materiálem jako volant jsou potaženy také sedáky s opěradly a opěrky hlavy. Boční polštáře sedadel držící tělo v zatáčkách jsou zase vyvedeny v robustnější kůži Nubuk. Zajímavým detailem jsou vycpávky z průhledného gelu ve spodní části sedadel, které se přizpůsobují tělu a omezují únavu na dlouhých cestách. Také další prvky interiéru (opěrky na ruce, kliky dveří, volič řazení) jsou navrženy tak, aby posádka netrpěla únavou a nedostatkem prostoru. Ke snížení únavy úspěšně přispívají zvolené barevné kombinace. Originálním prvkem je jasně oranžová barva na spodní, nepříliš viditelné, části krytu přístrojové desky za kontrolními přístroji.

Za neotřelým a novátorským designem vozu nezaostává ani jeho technická stránka. Pod kapotou jsou od sebe důsledně odděleny "horké" a "studené" díly. Motor a výfukové potrubí jsou odděleny kryty z uhlíkového kompozitu od vzduchového filtru, chladiče a brzd. Zmínili jsme motor, ten je v současnosti největší chloubou mnichovské továrny. Jedná se o agregát objemu 1.8l (85 kW při 5500 ot/min a 175 Nm při 3750 ot/min) se systémem Valvetronic. Tento systém umožnil zcela vypustit klasickou škrtící klapku na dávkování směsi a nahradil ji vysoce pokročilým řízením sacích ventilů. Zajišťuje tak vysokou hodnotu točivého momentu v celém spektru otáček a navíc přispívá k ekonomičtějšímu provozu.

Výbornému motoru sekunduje převodovka SMG (Sequential Manual Gearbox), jejíž kouzlo si vychutnává již nespočet majitelů vozů řady 3. Na základě impulsů od páček pod volantem a díky vysokovýkonnému hydraulickému systému řadí rychleji, než by byl kdy člověk schopen. Dostanete-li se do pomalé městské dopravy můžete přenechat řazení na systému SMG a ten si sám nalezne optimální převod. Tento systém však zachovává hlavní výhodu mechanické převodovky v přímém přenosu výkonu bez výraznějších ztrát a tím podporuje výborné vlastnosti motoru.

Přes nevelké rozměry si CS1 zachovává hlavní atributy vozů BMW. Tím nejvýraznějším je umístění motoru podélně vpředu a pohon zadních kol, čímž zachovává hlavní sportovní charakteristiku značky. Také gigantická 18" kola z lehkých slitin šířky 7" a 8" (přední/zadní) s pneumatikami 215/45 vpředu a 235/40 vzadu naznačují dynamický charakter velmi výmluvně. Za jejich pěti paprsky se vystavují v plné kráse závodní kotoučové brzdy impozantních rozměrů. Přední mají průměr 335 mm a šestipístkové třmeny a zadní 330 mm se třmeny o čtyřech pístcích. Tato síla zajistí bezpečné zastavení ve všech situacích a spolu s tradiční vysokou úrovní jízdních vlastností mnichovských podvozků jasně určuje charakter budoucích malých vozů BMW.



Rallye Dakar 2017
Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent

Takzvaná detenční zařízení, kam stát umísťuje migranty,…

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice

Všeobecný ústup politické levice na kontinentu pokračuje…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 






 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Včera

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy terorizují vyhlášené obchodní centrum

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy…

Obchodní centrum s největším obratem ve Švédsku se pomalu mění v „no-go zónu“. Na vině jsou podle policie gangy…

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident v Davosu hájil globalizaci

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začalo každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

 

iSport.cz

Přestupem do Číny končíte kariéru, kritizuje Robben. Zůstane v Bayernu

Přestupem do Číny končíte kariéru, kritizuje Robben.…

V Bayernu Mnichov vyhrál pět titulů i Ligu mistrů, kroutí tam už osmou sezonu. A v pondělí Arjen Robben rozhodl,…

Čtyřbodový Červený po kanonádě: I vedení 5:0 je zrádné, ale zvládli jsme to

Čtyřbodový Červený po kanonádě: I vedení 5:0 je…

Devět gólů. Takový ranec nasypal Hradec Chomutovu. „Řekli jsme si, že začneme aktivně, budeme hodně střílet a…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama