BMW CS1 Concept Car

BMW CS1 Concept Car

 
 

Vozy BMW vždy vyzařovaly sportovního ducha. Koncept CS1, který by měl napovědět jak bude vypadat nejnovější malé BMW, v této filozofii úspěšně pokračuje.

Čtyřsedadlový otevřený vůz CS1 přináší do typického vzhledu vozů BMW spoustu nových prvků, nicméně v žádném ohledu nepopírá svou příslušnost k mnichovskému rodu. Je ale nutno říci, že se ani v nejmenším nejedná o zmenšeninu některého ze stávajících vozů BMW. Jde o svébytný automobil navazující na historii malých sportovních vozů vrcholící typem BMW 2002. Při pohledu na CS1 ovšem zapomeňte na nostalgii, tento vůz hledí daleko vpřed!

Vzhled auta vychází z typických prvků vozů BMW - velmi krátký přední převis s téměř kolmou čelní stěnou, velká kola, nepříliš dlouhý zadní převis a naprosto čistá linie propojující čelní stěnu s odtokovou hranou na zádi. Zajímavým prvkem je tvarování spodní hrany dveří a prahů, které by mělo evokovat vypracované svalstvo atleta. Výrazně se na velmi dynamickém vzhledu karoserie podílejí zcela nově tvarované světlomety. Jsou tradičně dvojité, výrazně přesazené a jejich krycí skla značně zabíhají do boků a přes horní hranu až ke kapotě motoru. Jejich bi-xenonová konstrukce jen potvrzuje vysokou technologickou vyspělost vozu. Také zadní svítilny prezentují nové designerské a technologické prvky. Tvarově velice volně rozvíjí vzhled současných svítilen řady 3, ale technicky jsou na zcela jiné úrovni. Mají červené kryty a skládají se ze dvou kruhů tvořených led diodami, které plní funkci jak koncových, brzdových, tak i směrových světel.

Jestliže vnější vzhled rozvíjí současný design mnichovských vozů, tak interiér jde mnohem dále. Základní filozofií je optická i fyzická lehkost. Snahou bylo vyjádřit mladistvý výraz a pro inspiraci si designéři odskočili do světa módy a moderní architektury. Materiálově dominují interiéru leštěný kov, kůže a kvalitní tkaniny. Základním prvkem, jak pevnostním, tak i estetickým je středový tunel tvořený dvěma páteřovými nosníky (podobné mají i rámy špičkových sportovních motocyklů), která dělí celý interiér na dvě poloviny. Jeho horní část je potažena měkkým neoprénem, který je velmi příjemný na omak. Před volantem potaženým měkkou kůží Nappa se rýsují pouze dva přístroje - rychloměr a otáčkoměr, jejichž design vychází ze vzhledu přístrojů motocyklů BMW. Veškeré ostatní informace obstarává systém iDrive. Tento systém obsahuje dva důležité prvky, monitor v horní části přístrojové desky a ovladač na středovém tunelu za voličem převodovky. Monitor je běžně skryt a vysunuje se pouze na impuls ovladače. Kdykoliv řidič potřebuje nějaké informace, navigaci, komunikovat s okolím či dokonce nějakou zábavu, stačí položit pravou ruku na ovladač a pouhým pohybem zápěstí aniž by musel odvádět pozornost od řízení navolit požadované informace.

Stejným materiálem jako volant jsou potaženy také sedáky s opěradly a opěrky hlavy. Boční polštáře sedadel držící tělo v zatáčkách jsou zase vyvedeny v robustnější kůži Nubuk. Zajímavým detailem jsou vycpávky z průhledného gelu ve spodní části sedadel, které se přizpůsobují tělu a omezují únavu na dlouhých cestách. Také další prvky interiéru (opěrky na ruce, kliky dveří, volič řazení) jsou navrženy tak, aby posádka netrpěla únavou a nedostatkem prostoru. Ke snížení únavy úspěšně přispívají zvolené barevné kombinace. Originálním prvkem je jasně oranžová barva na spodní, nepříliš viditelné, části krytu přístrojové desky za kontrolními přístroji.

Za neotřelým a novátorským designem vozu nezaostává ani jeho technická stránka. Pod kapotou jsou od sebe důsledně odděleny "horké" a "studené" díly. Motor a výfukové potrubí jsou odděleny kryty z uhlíkového kompozitu od vzduchového filtru, chladiče a brzd. Zmínili jsme motor, ten je v současnosti největší chloubou mnichovské továrny. Jedná se o agregát objemu 1.8l (85 kW při 5500 ot/min a 175 Nm při 3750 ot/min) se systémem Valvetronic. Tento systém umožnil zcela vypustit klasickou škrtící klapku na dávkování směsi a nahradil ji vysoce pokročilým řízením sacích ventilů. Zajišťuje tak vysokou hodnotu točivého momentu v celém spektru otáček a navíc přispívá k ekonomičtějšímu provozu.

Výbornému motoru sekunduje převodovka SMG (Sequential Manual Gearbox), jejíž kouzlo si vychutnává již nespočet majitelů vozů řady 3. Na základě impulsů od páček pod volantem a díky vysokovýkonnému hydraulickému systému řadí rychleji, než by byl kdy člověk schopen. Dostanete-li se do pomalé městské dopravy můžete přenechat řazení na systému SMG a ten si sám nalezne optimální převod. Tento systém však zachovává hlavní výhodu mechanické převodovky v přímém přenosu výkonu bez výraznějších ztrát a tím podporuje výborné vlastnosti motoru.

Přes nevelké rozměry si CS1 zachovává hlavní atributy vozů BMW. Tím nejvýraznějším je umístění motoru podélně vpředu a pohon zadních kol, čímž zachovává hlavní sportovní charakteristiku značky. Také gigantická 18" kola z lehkých slitin šířky 7" a 8" (přední/zadní) s pneumatikami 215/45 vpředu a 235/40 vzadu naznačují dynamický charakter velmi výmluvně. Za jejich pěti paprsky se vystavují v plné kráse závodní kotoučové brzdy impozantních rozměrů. Přední mají průměr 335 mm a šestipístkové třmeny a zadní 330 mm se třmeny o čtyřech pístcích. Tato síla zajistí bezpečné zastavení ve všech situacích a spolu s tradiční vysokou úrovní jízdních vlastností mnichovských podvozků jasně určuje charakter budoucích malých vozů BMW.



O společnosti, která přepsala dějiny byznysu O společnosti, která přepsala dějiny byznysu

První úpis akcií na světě je jedno z prvenství, které…

Triumph Spitfire i Jaguar E-Type: Podívejte se na setkání veteránů Triumph Spitfire i Jaguar E-Type: Podívejte se na setkání veteránů

Tradiční setkání historických automobilů a motocyklů…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Hyundai uvádí na trh novou generaci kombi i30. S cenami od 384 990 Kč Hyundai uvádí na trh novou generaci kombi i30. S cenami od 384 990 Kč

Novinka vyjíždějící z továrny ve slezských Nošovicích má…

 






 
Divoký závod v Baku vyhrál Ricciardo, Bottas druhý před Strollem

Divoký závod v Baku vyhrál Ricciardo, Bottas druhý před Strollem

Dnes 14:30

Událostmi nabitou Velkou cenu Ázerbájdžánu vozů formule 1 vyhrál Daniel Ricciardo z Red Bullu.




Blesk.cz

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“ je za pomoc

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“…

Saúdská Arábie získá nové území. Egypt jí přenechá dva neobydlené, ale strategicky významné ostrovy v Rudém…

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své tělo se nestydí a dala se na modeling

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své…

Vypadá jako stařena, přitom jí je teprve 26 let. Američanka Sara Geurts totiž trpí vzácnou nemocí, kvůli které…

 

iSport.cz

Ukrajinská posila pro mistra Rotan? Chci zůstat, Slavia je vážně dobrý tým

Ukrajinská posila pro mistra Rotan? Chci zůstat,…

Ukrajinský reprezentant Ruslan Rotan (35) se stal po utkání s žižkovskou Viktorií pro slávistické fanoušky…

ZNÁMKOVÁNÍ: Až na Simiče propadla obrana, Souček hrál nejhorší utkání

ZNÁMKOVÁNÍ: Až na Simiče propadla obrana, Souček…

Museli s velkým rozdílem vyhrát, ale to nebylo v sobotu v silách českých fotbalistů do 21 let. Na EURO v Polsku…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…