BMW CS1 Concept Car

BMW CS1 Concept Car

 
 
28.5. 2002

Vozy BMW vždy vyzařovaly sportovního ducha. Koncept CS1, který by měl napovědět jak bude vypadat nejnovější malé BMW, v této filozofii úspěšně pokračuje.

Čtyřsedadlový otevřený vůz CS1 přináší do typického vzhledu vozů BMW spoustu nových prvků, nicméně v žádném ohledu nepopírá svou příslušnost k mnichovskému rodu. Je ale nutno říci, že se ani v nejmenším nejedná o zmenšeninu některého ze stávajících vozů BMW. Jde o svébytný automobil navazující na historii malých sportovních vozů vrcholící typem BMW 2002. Při pohledu na CS1 ovšem zapomeňte na nostalgii, tento vůz hledí daleko vpřed!

Vzhled auta vychází z typických prvků vozů BMW - velmi krátký přední převis s téměř kolmou čelní stěnou, velká kola, nepříliš dlouhý zadní převis a naprosto čistá linie propojující čelní stěnu s odtokovou hranou na zádi. Zajímavým prvkem je tvarování spodní hrany dveří a prahů, které by mělo evokovat vypracované svalstvo atleta. Výrazně se na velmi dynamickém vzhledu karoserie podílejí zcela nově tvarované světlomety. Jsou tradičně dvojité, výrazně přesazené a jejich krycí skla značně zabíhají do boků a přes horní hranu až ke kapotě motoru. Jejich bi-xenonová konstrukce jen potvrzuje vysokou technologickou vyspělost vozu. Také zadní svítilny prezentují nové designerské a technologické prvky. Tvarově velice volně rozvíjí vzhled současných svítilen řady 3, ale technicky jsou na zcela jiné úrovni. Mají červené kryty a skládají se ze dvou kruhů tvořených led diodami, které plní funkci jak koncových, brzdových, tak i směrových světel.

Jestliže vnější vzhled rozvíjí současný design mnichovských vozů, tak interiér jde mnohem dále. Základní filozofií je optická i fyzická lehkost. Snahou bylo vyjádřit mladistvý výraz a pro inspiraci si designéři odskočili do světa módy a moderní architektury. Materiálově dominují interiéru leštěný kov, kůže a kvalitní tkaniny. Základním prvkem, jak pevnostním, tak i estetickým je středový tunel tvořený dvěma páteřovými nosníky (podobné mají i rámy špičkových sportovních motocyklů), která dělí celý interiér na dvě poloviny. Jeho horní část je potažena měkkým neoprénem, který je velmi příjemný na omak. Před volantem potaženým měkkou kůží Nappa se rýsují pouze dva přístroje - rychloměr a otáčkoměr, jejichž design vychází ze vzhledu přístrojů motocyklů BMW. Veškeré ostatní informace obstarává systém iDrive. Tento systém obsahuje dva důležité prvky, monitor v horní části přístrojové desky a ovladač na středovém tunelu za voličem převodovky. Monitor je běžně skryt a vysunuje se pouze na impuls ovladače. Kdykoliv řidič potřebuje nějaké informace, navigaci, komunikovat s okolím či dokonce nějakou zábavu, stačí položit pravou ruku na ovladač a pouhým pohybem zápěstí aniž by musel odvádět pozornost od řízení navolit požadované informace.

Stejným materiálem jako volant jsou potaženy také sedáky s opěradly a opěrky hlavy. Boční polštáře sedadel držící tělo v zatáčkách jsou zase vyvedeny v robustnější kůži Nubuk. Zajímavým detailem jsou vycpávky z průhledného gelu ve spodní části sedadel, které se přizpůsobují tělu a omezují únavu na dlouhých cestách. Také další prvky interiéru (opěrky na ruce, kliky dveří, volič řazení) jsou navrženy tak, aby posádka netrpěla únavou a nedostatkem prostoru. Ke snížení únavy úspěšně přispívají zvolené barevné kombinace. Originálním prvkem je jasně oranžová barva na spodní, nepříliš viditelné, části krytu přístrojové desky za kontrolními přístroji.

Za neotřelým a novátorským designem vozu nezaostává ani jeho technická stránka. Pod kapotou jsou od sebe důsledně odděleny "horké" a "studené" díly. Motor a výfukové potrubí jsou odděleny kryty z uhlíkového kompozitu od vzduchového filtru, chladiče a brzd. Zmínili jsme motor, ten je v současnosti největší chloubou mnichovské továrny. Jedná se o agregát objemu 1.8l (85 kW při 5500 ot/min a 175 Nm při 3750 ot/min) se systémem Valvetronic. Tento systém umožnil zcela vypustit klasickou škrtící klapku na dávkování směsi a nahradil ji vysoce pokročilým řízením sacích ventilů. Zajišťuje tak vysokou hodnotu točivého momentu v celém spektru otáček a navíc přispívá k ekonomičtějšímu provozu.

Výbornému motoru sekunduje převodovka SMG (Sequential Manual Gearbox), jejíž kouzlo si vychutnává již nespočet majitelů vozů řady 3. Na základě impulsů od páček pod volantem a díky vysokovýkonnému hydraulickému systému řadí rychleji, než by byl kdy člověk schopen. Dostanete-li se do pomalé městské dopravy můžete přenechat řazení na systému SMG a ten si sám nalezne optimální převod. Tento systém však zachovává hlavní výhodu mechanické převodovky v přímém přenosu výkonu bez výraznějších ztrát a tím podporuje výborné vlastnosti motoru.

Přes nevelké rozměry si CS1 zachovává hlavní atributy vozů BMW. Tím nejvýraznějším je umístění motoru podélně vpředu a pohon zadních kol, čímž zachovává hlavní sportovní charakteristiku značky. Také gigantická 18" kola z lehkých slitin šířky 7" a 8" (přední/zadní) s pneumatikami 215/45 vpředu a 235/40 vzadu naznačují dynamický charakter velmi výmluvně. Za jejich pěti paprsky se vystavují v plné kráse závodní kotoučové brzdy impozantních rozměrů. Přední mají průměr 335 mm a šestipístkové třmeny a zadní 330 mm se třmeny o čtyřech pístcích. Tato síla zajistí bezpečné zastavení ve všech situacích a spolu s tradiční vysokou úrovní jízdních vlastností mnichovských podvozků jasně určuje charakter budoucích malých vozů BMW.



Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

Mladý pár instagramových cestovatelů: „Za vším tím pozlátkem je tvrdá dřina!“

Mladý pár instagramových cestovatelů: „Za vším tím…

Jake (26) a Marie (28) se rozhodli investovat všechnen svůj čas a peníze sobě a své vášni k cestování. Krásné…

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se, jak jí to slušelo!

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se,…

V sobotu vdal jednu ze svých tří dcer herec Vladimír Kratina (66)! Dceru Dominiku (25), modelku a někdejší…

 

iSport.cz

Ztráta Němců? Chyběla jednota, divil se Kahn. Nechápu, zuřil Hummels

Ztráta Němců? Chyběla jednota, divil se Kahn.…

Die Mannschaft má problém. Němečtí fotbalisté vstoupili do šampionátu v Rusku prohrou 0:1 s Mexikem. Tedy…

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi nohy, popsal svědek

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi…

Sedí tam jako v divadle. Jen ta opona chybí. Montované tribuny vedle stadionu v Jekatěrinburgu, kde včera kopali…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…