Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 REX se spalovacím motorem končí. Prý už není potřeba

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
BMW v souvislosti s osazením elektromobilu i3 novými bateriemi a prodloužením jeho dojezdu zastavilo výrobu provedení, u nějž byl nad zadní nápravou uložen zážehový dvouválec.

BMW nedávno odhalilo model i3 s novými bateriemi, které představilo i v rámci autosalonu v Paříži. Ty mají kapacitu 42,2 kWh a náboj článků zvýšený na 120 Ah. Kapacita je tak už dvojnásobná proti původní i3 z roku 2013, která využívala baterie s kapacitou 22,6 kWh a nábojem 60 Ah. V minulosti BMW vylepšovalo akumulátor i3 před dvěma lety, druhá generace akumulátorů vykazovala 94 Ah a 33 kWh.

Nové baterie přispívají hlavně dojezdu, který je o takřka 30 % delší než dosud. BMW tvrdí, že v běžných každodenních podmínkách auto ujede až 260 kilometrů, zatímco dosud to bylo nějakých 200 kilometrů. Podle nejnovějších normovaných pravidel WLTP činí dojezd i3 až 310 kilometrů, zatímco doposud to bylo až 255 kilometrů.

Právě díky těmto novým bateriím se BMW podle informací britského magazínu Autocar rozhodlo ukončit výrobu modelu i3 REX. Ten měl nad zadní nápravou uložen zážehový dvouválec o objemu 647 cm3 s výkonem 28 kW, který fungoval jako generátor a měl díky devítilitrové nádrži přispět k prodloužení dojezdu o 120 až 150 km, i když v reálném provozu se většinou toto prodloužení pohybovalo do 100 km.

BMW se po ukončení modelu i3 REX hodlá v případě modelové řady i3 soustředit pouze na verze bez prodlužovače dojezdu v podobě spalovacího motoru. Ty mají být nyní díky novým bateriím a dojezdu na jedno nabití schopny jej zcela nahradit. Mnichovská automobilka se navíc domnívá, že zájem zákazníků se díky tomu a stále dostupnější síti stanic pro rychlé dobíjení přesouvá k čistě elektrickému provedení.

Podle magazínu Autocar nicméně provedení i3 REX představovalo na britském trhu 60 procent prodejů modelové řady i3 a to i navzdory příplatku ve výši 3150 britských liber (zhruba 93.000 Kč).

BMW tedy bude od podzim letošního roku nabízet již jen čistě elektrické modely i3 a i3s. První jmenované provedení nabídne nejvyšší výkon 125 kW a točivý moment 250 N.m, zatímco druhé disponuje výkonem 135 kW a točivým momentem 270 N.m.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Avatar - janodespota
16. 10. 2018 23:55
Re: 42,2 kWh ?
dyt to tak je. Udava se vykon motoru, jenomze na kolech je vykon o cca 10 procent nizsi kvuli mechanickym stratam. V USA udavaji vykon na kolech - WHP - wheel horse power, coz je mnohem realnejsi ukazatel jako vykon na klice.
Avatar - nokia9500
8. 10. 2018 04:35
42,2 kWh ?
ale ta baterie má kapacitu 42,2 kWh, je rozdělená na uživatelskou část a systémovou...úplně stejně je to třeba HDD v PC nebo úložiště v mobilu
Avatar - m.z.
7. 10. 2018 10:27
Re: jedno auto v rodine
Není s tím vůbec žádný problém, někteří zákazníci s tím jezdí i po Evropě. Stačí trasu naplánovat.
Půl hodina na dobití je úplně v pohodě, beztak někteří jsou schopni na pumpě probendit i více času, kávičkami a kouřením.
7. 10. 2018 00:58
Re: jedno auto v rodine
To ovšem uvažuješ, že to auto bude ráno plně nabité - musíš mít garáž se zásuvkou - a budeš mít dobíjecí stanici někde v místě dojezdu, což také není samozřejmost.
Další otázka je, jak sye změní dojezd, pokud budeš pospíchat a jet třeba dálničním limitem (nebo rychleji), zřejmě budeš muset dobíjet dvakrát a jsi zpátky na začátku.
Na druhou stranu 400 km ujedeš prakticky s jakýmkoliv konvenčním autem i relativně dynamickou jízdou.
V dnešní době je na takové vzdálenosti z elektro aut vhodná leda Tesla... ;-\
6. 10. 2018 21:09
Re: jedno auto v rodine
Tak to už je skoro na doktora Chocholouška.
Tohle auto ujede v pohodě 250 km, pak stačí na 30 minut zastavit a ujede dalších 200 km.
Nějakých 400 km po republice ujede tedy člověk maximálně o 30 minut víc než se spalovákem, ale bez zastávky. A to je teda fakt schyza řešit na takhle dlouhé trase zastávku na čůrání a sváču. A vymýšlet takové "ptákoviny" jako motorgenerator přidělený na kouli.
Fakt dobrý vtip. Dlouho jsem se tak nenasmál. :-)))