Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8: V Česku od března za 3.442.400 Kč

Tomáš Kovařík
Diskuze (133)
Po nedávno uvedeném elektromobilu i3 se dovozce BMW blýskne další novinkou: od letošního března bude nabízet plug-in hybridní sportovní vůz i8.

Pokroková BMW řady i rozhodně nepatří k nejlevnějším: elektrický hatchback i3 stojí v základu rovných 900.000 Kč, plug-in hybridní sporťák i8 je skoro čtyřikrát dražší. Od března ho dovozce bude prodávat za bezmála 3,5 milionu korun.

Potenciální zájemci si na skutečný automobil musejí ještě několik týdnů počkat. Nedočkavci však již nyní mohou navštívit pražský Invelt, kde je k vidění plastová kopie na kolech, byť hodně věrně vyvedená. Na první pohled rozdíl nepoznáte, ale stačí poklepat na karoserii a budete mít jasno, že tohle je jenom "fake"...

Design 2+2místného sportovního vozu je vpravdě revoluční. Karoserie s délkou 4689, šířkou 1942 a výškou pouhých 1298 milimetrů získala koeficient čelního odporu vzduchu cx = 0,26. Rozvor dosáhl rovných 2800 mm. Snížení pohotovostní hmotnosti na 1490 kg (celková činí 1855 kg) pomohly ve velké míře hliník a plasty vyztužené karbonovými vlákny.

Pohon zajišťuje plug-in hybridní systém eDrive, tvořený přeplňovaným zážehovým tříválcem 1,5 l/170 kW a 320 N.m a elektromotorem s výkonem 96 kW. Turbomotor v kombinaci s šestistupňovou samočinnou převodovkou pohání zadní 20" kola, elektromotor spolupracují s dvoustupňovým automatem působí na ta přední o stejném průměru. Pro zajímavost: vpředu jsou standardně pneumatiky rozměru 195/50 a vzadu 215/45.

Automobil je díky tomu vybaven aktivním systémem pohonu všech kol, který dokáže maximálně efektivně hospodařit s energiemi. Výkon celé hnací soustavy dosahuje 266 kW a točivý moment vrcholí maximem 570 N.m. Vůz z klidu na stovku zrychlí během 4,4 s a rozjede se na elektronicky omezených 250 km/h. Pružnost z 80 na 120 km/h na čtvrtý stupeň proběhne za 4,0 s, na pátý za 4,5 s. Zmíněné parametry jsou o to pozoruhodnější, že v kombinovaném režimu vykazuje spotřebu pouhých 2,5 l na 100 km, což odpovídá produkci emisí CO2 jenom 59 g/km.

Vedle plug-in hybridního pohonu je BMW i8 schopné jet zásluhou lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 7,1 kWh umístěného uprostřed vozu také výhradně na elektrický pohon. V tomto případě činí dojezd přibližně 35 kilometrů s nejvyšší rychlostí 120 km/h, přičemž dobíjení trvá necelé dvě hodiny. Maximální dojezd přesahuje hranici 500 kilometrů.

Hatchback i3 jsme si už vyzkoušeli na vlastní kůži, na i8 si musíme počkat zhruba do poloviny dubna. Již teď ale máme přislíbeno exkluzivní svezení, takže o naše jízdní dojmy nepřijdete.

Modelem i8 Mnichovští rozhodně neřekli poslední slovo. Na příští rok se chystá premiéra třetího modelu z řady - i5. Zatím ale nevíme, jak tahle novinka bude přesně vypadat. Podle našich informací inženýři zvažují dvě varianty: MPV střední velikosti, nebo sedan s karoserií ve stylu kupé. Nechme se překvapit...

Tomáš Kovařík
Diskuze (133)
16. 2. 2014 13:33
Re: VÍTE PROČ NĚMECKO NOVĚ NEPODPORUJE ELEKTROMOBILY ?
VÍTE PROČ ? [odkaz]
Protože ho zájmové "skupiny" [odkaz] ekonomická pomoc Řecku [odkaz] dohnaly do VELKÝCH ENERGETICKÝCH PROBLÉMŮ [odkaz] [odkaz] [odkaz]

Co si o tom myslet, nebylo to náhodou schválně??
Když na začátku stál velice zajímavý ambiciózní DESERTEC ?? [odkaz] [odkaz] [odkaz]

A takové jsou potom následky: [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2014 17:16
Re: Drahe?
Teda splíst si šrot s nejvyspělejší technikou jaká je na trhu to je síla i na tebe :yes: >:D
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2014 17:14
Re: COJE TODLE ZA PŘEPAL KRUMPÁČ !?
Ty budeš asi hodně prostý člověk viď? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2014 10:11
Re: DĚKUJU NECHCI
Radši se neptám co tam vidíš >:-[]
14. 2. 2014 17:34
Re: no nevím....
Ono to možná bude tím, že jsem na tvůj příspěvek nereagoval >:D

S těmi renomovanými testery už neobtěžuj a udělej si svůj vlastní názor. Přestože to nebylo mým plánem, nevynechám příležitost si i8 ohmatat, abych se přesvědčil, jak moc se mýlím..