Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8 mohlo mít motor V10

Michal Fokt Michal Fokt 10. 10. 2013 • 11:02
53
68
Zobrazit náhledy (53)
BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8
Co má nejsportovnější auto od BMW současnosti pod kapotou, všichni víme. Všechno ale mohlo být úplně jinak...

Některá auta sice působí dojmem, že o nich bylo rozhodnuto v brzkých ranních hodinách někde u piva, ale pochopitelně tomu tak není. Každý nový projekt je celé měsíce a někdy i roky připravován, jsou zvažovány různé možnosti a vybrána ta, o které je management přesvědčen, že je nejlepší možná. A tak má dnes nejsportovnější BMW i8 přeplňovaný tříválec. Jaké jiné varianty připadaly v úvahu a o kolik byly horší?

Někteří inženýři BMW při rozhovorech s automobilovou sekcí nizozemského portálu Telegraaf na rovinu přiznali, že na počátku vývoje mělo být sportovní kupé úplně jiné. V prvotních fázích se zvažovalo použití upraveného motoru V10 5,0 l z BMW M5 (E60), jenž měl v sedanu 500 koní a 520 N.m. Nepřímý nástupce M1 by se tak dostal do elitní skupinky superaut jako je Lambo Gallardo nebo Ferrari 458 Italia.

Tento nápad byl ale vbrzku zavrhnut (Honda HSV, která kvůli němu dokonce vůbec nevznikla, nechává pozdravovat) a do hry vstoupily motory V8 z M3 i tradiční R6. Situaci však poněkud zkomplikovalo rozhodnutí, že půjde o hybrid. Kvůli problémům s chlazením (zejména v případě řadového šestiválce) byly rázem ze hry i tyto vcelku slibně vypadající alternativy. Jak se nakonec produktoví plánovači a management dopracovali ke tříválci, už bohužel zdroje nezmiňují.

Ovšem ať se vám to líbí nebo ne, BMW je jedním z trendsetterů a to znamená jednoduše to, že se další automobilky budou této nové hybridní módě přizpůsobovat, tím spíš, že se do této oblasti s vervou vrhlo už i Porsche, Ferrari a McLaren. Ostatně o hybridních choutkách celé řady dalších značek se už všeobecně ví. Je ovšem otázkou, jestli je opravdu bezpodmínečně nutné mít ve sporťáku tříválec...

Související články

Témata
11. 10. 2013 21:20
Re: kecy, kecy, kecy
ano. A jednou mě kamarád svezl v Gallardu, ale to jsem sám řídil jen asi kilometr, takže nemohu srovnávat
Avatar - Aladeen
11. 10. 2013 15:15
Re: nádhera , ale
A to preto tam musí byť ten široký stredový panel ? Však ten je v každom BMW , len si myslím že je to nevkusné a tlačí to do nohy :no:
11. 10. 2013 10:16
Re: nádhera , ale
No, tam jsou právě ty baterky nezbytné k ekosportovní jízdě. :no:
11. 10. 2013 10:15
Sice mi to může být šumafuk,
neb bych si nekoupil ani BMW i8/V10. Ale říkat vozidlu s tříválcovým motorem, který v kooperaci s elektropohonem vypotí mizerných 266kW, supersport, je vtip. A hodně blbý!
To má dnes každé druhé SUV vyšší třídy. Je to sice na úrovni někdejší E26 (BMW M1), ale ta s sebou nevozila čtvrt tuny baterek. Ale když holt dnes musíme zachraňovat ty tonoucí lední medvědy...
Avatar - iudex
11. 10. 2013 10:13
Re: kecy, kecy, kecy
A k spochybňovaniu zamestnancov automotive: mnoho čitateľov acz v tejto brandži pracuje, ono je ale rozdiel, či je obyčajný predavač, alebo Kabaňov zástupca a logicky sa líši aj miera informovanosti/zasvätenosti. Je ale logické, že oveľa viac bude tých obyčajných robotníkov spoza pásu v Mladej Boleslavi či predavačov Škody, ako vysoko špecializovaných odborníkov pracujúcich priamo vo vývoji nových BMW v Mníchove.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud