Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M nechystá vlastní verzi plug-in hybridu i8

David Bureš
Diskuze (2)
Mnichovská automobilka nechce konkurovat modelu i8 podobným autem. I proto i8 z dílny BMW M nevznikne.

V minulosti se spekulovalo o tom, že divize BMW M chystá vlastní verzi plug-in hybridního sporťáku i8. Carsten Pries, produktový šéf divize BMW M, ale v rozhovoru s nizozemským deníkem De Telegraaf příchod takového automobilu odmítl.

Pries vysvětluje, že model nazvaný třeba i8 M nebo M8 by příliš konkuroval výchozímu autu. Trh se sporťáky je totiž malý, a tak by si tato auta až příliš kradla zákazníky. BMW navíc potřebuje prodat co nejvíce kusů běžné i8, aby se zaplatil její nákladný vývoj.

Problémem by podle Priesa byla i technika, i8 byl vyvíjen jako automobil s hybridním pohonem. Větší motor než tříválec by se tak do karoserie zkrátka nevešel. A s tříválcovými motory BMW M zřejmě zatím nechce být spojováno.

Sportovní auto nebo supersport vyvinutý divizí BMW M nicméně do budoucna vyloučen není, byť generální ředitel této divize Friedrich Nitschke dříve uvedl, že vývoj takového auta v současnosti neprobíhá. Takový vůz by nicméně byl cenově umístěn nad i8 tak, aby se od něj dostatečně odlišil.

O možném příchodu supersportu, duchovního nástupce legendární M1 z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let, se mluví v souvislosti s blížícím se výročím 100 let od založení BMW. Mnichovská automobilka bude toto kulaté jubileum slavit v roce 2016.

BMW i8 je druhý člen divize BMW i zaměřené na úsporná auta. O jeho pohon se stará kombinace přeplňovaného benzinového tříválce o výkonu 170 kW a elektromotoru s 96 kW. Výsledkem je výkon 266 kW a kombinovaná spotřeba paliva o hodnotě 2,5 litru na 100 kilometrů.

Plug-in hybridem s takto malým motorem ale původně tento sporťák být nemusel. V počátku vývoje auta se zvažovalo použití vidlicového desetiválce z M5 (E60), případně osmiválce nebo šestiválce. Jakmile ale bylo definitivně rozhodnuto o tom, že sporťák bude hybridem, byly tyto možnosti zamítnuty – velký motor by se totiž podle konstruktérů neuchladil, vadila by i jeho vysoká hmotnost.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - beibej
20. 5. 2014 22:47
škoda nechystá vlastní supersport
ikdyž původně o tom jeden z mladoboleslavských inženýrů chvíli přemýšlel na záchodě. Původně se mělo jednat o výběhový model R8 tour s motorem z O3rs s posíleným výkonem na úroveň zhruba Leonu Cupra. Ale bylo to zamýtnuto ještě zkraje, na úrovni nedostatku toaletního papíru. >:D
Avatar - Hittman
20. 5. 2014 19:29
?
Mohli přihodit ještě dva elektromotory, nějaké další baterky a bylo by z toho MI8...ane MI6? >:-[]