BMW M nechystá vlastní verzi plug-in hybridu i8
V minulosti se spekulovalo o tom, že divize BMW M chystá vlastní verzi plug-in hybridního sporťáku i8. Carsten Pries, produktový šéf divize BMW M, ale v rozhovoru s nizozemským deníkem De Telegraaf příchod takového automobilu odmítl.
Pries vysvětluje, že model nazvaný třeba i8 M nebo M8 by příliš konkuroval výchozímu autu. Trh se sporťáky je totiž malý, a tak by si tato auta až příliš kradla zákazníky. BMW navíc potřebuje prodat co nejvíce kusů běžné i8, aby se zaplatil její nákladný vývoj.
Problémem by podle Priesa byla i technika, i8 byl vyvíjen jako automobil s hybridním pohonem. Větší motor než tříválec by se tak do karoserie zkrátka nevešel. A s tříválcovými motory BMW M zřejmě zatím nechce být spojováno.
Sportovní auto nebo supersport vyvinutý divizí BMW M nicméně do budoucna vyloučen není, byť generální ředitel této divize Friedrich Nitschke dříve uvedl, že vývoj takového auta v současnosti neprobíhá. Takový vůz by nicméně byl cenově umístěn nad i8 tak, aby se od něj dostatečně odlišil.
O možném příchodu supersportu, duchovního nástupce legendární M1 z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let, se mluví v souvislosti s blížícím se výročím 100 let od založení BMW. Mnichovská automobilka bude toto kulaté jubileum slavit v roce 2016.
BMW i8 je druhý člen divize BMW i zaměřené na úsporná auta. O jeho pohon se stará kombinace přeplňovaného benzinového tříválce o výkonu 170 kW a elektromotoru s 96 kW. Výsledkem je výkon 266 kW a kombinovaná spotřeba paliva o hodnotě 2,5 litru na 100 kilometrů.
Plug-in hybridem s takto malým motorem ale původně tento sporťák být nemusel. V počátku vývoje auta se zvažovalo použití vidlicového desetiválce z M5 (E60), případně osmiválce nebo šestiválce. Jakmile ale bylo definitivně rozhodnuto o tom, že sporťák bude hybridem, byly tyto možnosti zamítnuty – velký motor by se totiž podle konstruktérů neuchladil, vadila by i jeho vysoká hmotnost.