Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M: Nové modely budou mít přeplňování turbodmychadlem

Diskuze (78)
Doba, kdy písmeno M značilo u modelů BMW výkonný vysokootáčkový atmosférický motor, se blíží ke konci. Další auta ze sportovní divize BMW Motorsport totiž budou poháněna přeplňovanými motory. Hlavním důvodem jsou přísnější požadavky na emise a spotřebu.

Dosud byl vývoj modelů M téměř přesným opakem downsizingu. Nejlepším příkladem je M3 – první generaci poháněl čtyřválec 2,3 l o výkonu 143 kW, druhá a třetí generace měla řadový šestiválec o objemu 3,0 a 3,2 l (výkon se postupně zvyšoval z 210 kW až na 252 kW) a ta aktuální má čtyřlitrový osmiválec s 309 kW. Ke cti mnichovských motorářů nutno dodat, že spotřeba vztažená k dosahovaným parametrům bývá nejnižší v celém konkurenčním spektru, ačkoli jízdní parametry bývají nejlepší. Absolutní výši spotřeby ale logicky určuje zejména velký zdvihový objem.

Vývoj se ale nyní obrátí, atmosférické motory nahradí menší pohonné jednotky s turbodmychadly. Výkony zůstanou na srovnatelné úrovni ale výrazně se sníží emise a spotřeba paliva.

Prvním zástupcem přeplňovaných eMkových BMW bude X6 xDrive M, která by se měla představit v polovině příštího roku. Auto, které se postaví konkurenčnímu Mercedesu ML 63 AMG a Porsche Cayenne GTS bude mít pod kapotou dvakrát přeplňovaný osmiválec.

Pohonná jednotka bude vycházet z nového motoru 4,4 V8 Twin-Turbo, který se nyní prodává v X6 xDrive50i a novém 750i/iL. Výkonem kolem 500 koní (368 kW) se vyrovná desetiválci 5,0 l, který pohání aktuální M5 a M6. Točivý moment bude 700 Nm, X6 xDrive M zrychlí na 100 km/h pod 5 sekund a nejvyšší rychlost bude omezena na 250 km/h.

Stejný motor bude mít také příští generace M5, která by se měla představit na konci roku 2010.

Vedle menšího objemu a vyššího měrného výkonu dosaženého přeplňováním budou mít nové motory divize M úpravy z balíčku BMW EfficientDynamics. Automatický systém start-stop a rekuperace energie při brzdění pomohou dále snížit spotřebu paliva a emise.

Diskuze (78)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
29. 11. 2008 18:03
Re: Nebude to az take hrozne...
no nezda se mi že by se motor s 2 turby mohl chovat stejně jako atmosfera, to prostě nepujde ;-\
29. 11. 2008 16:12
Nebude to az take hrozne...
Ja by som sa toho turba az tak nebal. Tie Eko smernice su podla mna aj tak bastard ,lebo spotreba bude pri zatazi mozno aj vacsia ako teraz ale ked sa im pacia tie cisielka tak nech si ich zozeru...

A niekde som cital ze M sice bude mat turbo ale ze ich tam citit velmi nebude.Skor to bude na zlepsenie tociveho momentu ,ale chovanie motora bude velmi blizke tomu atmosferickemu.

Teda dufam, nechajme sa prekvapit
29. 11. 2008 16:03
Re: gangsta rap a diamanty
To sa mi paci ,ze ak sa ukradne auto z divizie skoda 105-120S nebodaj LS,vacsina majitelov smuti napriklad za radiom,penazenkou alebo napriklad plnou nadrzou....
Avatar - Vampix(Diesel Power)
28. 11. 2008 13:02
Re: Je třeba zapit žal...
no do beskyd to je kousiček, zminovane Mosty u J. asi 50 km odhadem (možna trošku min?)
Avatar - Pierro
28. 11. 2008 12:41
Re: Je třeba zapit žal...
to jste někde z Beskyd co?? Krásnej kraj. A je to jak ty píšeš. nejkratšejc těch 380 km a nejrychlejc sice oklika, ale pak je těch 400 km reálných. ;-)