BMW M: Nové modely budou mít přeplňování turbodmychadlem
Dosud byl vývoj modelů M téměř přesným opakem downsizingu. Nejlepším příkladem je M3 – první generaci poháněl čtyřválec 2,3 l o výkonu 143 kW, druhá a třetí generace měla řadový šestiválec o objemu 3,0 a 3,2 l (výkon se postupně zvyšoval z 210 kW až na 252 kW) a ta aktuální má čtyřlitrový osmiválec s 309 kW. Ke cti mnichovských motorářů nutno dodat, že spotřeba vztažená k dosahovaným parametrům bývá nejnižší v celém konkurenčním spektru, ačkoli jízdní parametry bývají nejlepší. Absolutní výši spotřeby ale logicky určuje zejména velký zdvihový objem.
Vývoj se ale nyní obrátí, atmosférické motory nahradí menší pohonné jednotky s turbodmychadly. Výkony zůstanou na srovnatelné úrovni ale výrazně se sníží emise a spotřeba paliva.
Prvním zástupcem přeplňovaných eMkových BMW bude X6 xDrive M, která by se měla představit v polovině příštího roku. Auto, které se postaví konkurenčnímu Mercedesu ML 63 AMG a Porsche Cayenne GTS bude mít pod kapotou dvakrát přeplňovaný osmiválec.
Pohonná jednotka bude vycházet z nového motoru 4,4 V8 Twin-Turbo, který se nyní prodává v X6 xDrive50i a novém 750i/iL. Výkonem kolem 500 koní (368 kW) se vyrovná desetiválci 5,0 l, který pohání aktuální M5 a M6. Točivý moment bude 700 Nm, X6 xDrive M zrychlí na 100 km/h pod 5 sekund a nejvyšší rychlost bude omezena na 250 km/h.
Stejný motor bude mít také příští generace M5, která by se měla představit na konci roku 2010.
Vedle menšího objemu a vyššího měrného výkonu dosaženého přeplňováním budou mít nové motory divize M úpravy z balíčku BMW EfficientDynamics. Automatický systém start-stop a rekuperace energie při brzdění pomohou dále snížit spotřebu paliva a emise.