reklama


BMW M3 CSL - muší váha

BMW M3 CSL - muší váha

 
 

Jak udělat z BMW M3 ještě lepší sporťák? Nasaďte mu odtučňovací kůru! Po roce a půl o 200 kg lehčí - tak s takovým inzerátem by si asi mnoho firem nabízejících osobám s nadváhou na živobytí nevydělalo. V automobilovém průmyslu se sice počítá s jinými hmotnostmi, ale i zde je každé kilo dolů dobré. A což teprve když jich je kolem dvou set, jako u studie BMW M3 CSL!

O kvalitách supersportovního BMW M3 asi nemůže být sporu, přesto však lze stávající stav ještě dále zlepšovat. Pokud chcete zachovat stávající pohonnou jednotku a podvozek, nezbývá jiná cesta, než snižovat hmotnost. Na první pohled je BMW M3 CSL "em-trojka" jako každá jiná. Charakteristického tvaru světlometů se facelift ostatních modelů trojkové řady nedotknul, i "ledvinky" na masce chladiče jsou stejné, stejně tak jako respekt budící čtveřice koncovek výfuku na zádi. Pouze přední nárazník vypadá, jako by si jej vzal do parády některý z mnoha úpravců mnichovských automobilů.

Více nového k vidění je toho však v interiéru. Na první pohled padnou do oka odlehčené sportovní skořepinové sedačky a také nový volant. Tím však inovace nekončí - výplně dveří jsou z uhlíkového kompozitu, zatímco jejich madlo nového tvaru je vyvedeno z hliníku. Ze stejného materiálu je též obložení nejbližšího okolí volicí páky šestistupňové převodovky se sekvenčním řazením a její hlavice. Toto ústrojí se nazývá SMG (Sequential M Gearbox), umožňuje řazení ve zlomcích sekundy a vychází ze zkušeností automobilky BMW, získaných při vývoji monopostů formule 1. Uhlíkový kompozit najdeme také místo klasických plastů na středové konzole, nebo v místě, kde obvykle bývají zadní sedadla odděluje prostor pro zavazadla od nyní pouze dvoumístné kabiny.

Ani karoserie se nevyhnula zeštíhlovacím praktikám, takže jsou dveře a střecha vyrobeny z uhlíkových vláken namísto ocelového plechu a karbon je požitý i na kryty vnějších zpětných zrcátek. Uhlíkový kompozit vystřídal původní plast také na náraznících a spoilerech.

Konstruktéři si také trochu pohráli se známým šestiválcem 3,2 l/252 kW, takže se jeho výkon pohybuje lehce nad hranicí 350 koní, což by mělo být více než 258 kW. Díky rozsáhlému použití karbonu, ale také tenké vysokopevnostní oceli a třeba také výrazně ztenčeného zadního skla dosáhli konstruktéři snížení pohotovostní hmotnosti o nezanedbatelných 200 kg. Takový úbytek ve spojení s mírným zvýšením výkonu šestiválce vedlo k dosažení příznivého poměru hmotnosti a výkonu. Na jednoho koně výkonu tak připadá přibližně 3,5 kg hmotnosti. Pokud dáváte přednost údajům v jednotkách SI - na jeden kilowatt výkonu připadá 4,76 kg. Pro srovnání - u stávajícího BMW M3 s sebou musí 1 kW "tahat" 5,95 kg hmotnosti.

Studie BMW M3 CSL sice není určena k sériové výrobě, její tvůrci však potřebovali a chtěli vědět, jak se provedené změny odrazí na jízdních vlastnostech a výkonech automobilu, proto se s ním vypravili na závodní okruh Nurburgring. Zde je zajímal především čas, za který vůz pokoří jeho pověstnou severní smyčku. Koncept CSL zvládl tento úsek za méně než osm minut, čímž pokořil výkon sériové "em-trojky" o téměř 30 sekund.



Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding

Energetický a průmyslový holding dokončil prodej 31…

Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu

Upřednostnit mezi migranty přijímanými v Německu ženy…

Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v…

Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu

Sázková kancelář Fortuna je první českou společností,…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 






 
Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Dnes 16:59

Sedmaosmdesátiletý Němec najezdil se svým moskvičem za 40 let více, než milion kilometrů. Pochvaluje si spolehlivost a nenáročný servis.




Blesk.cz

Merkelová do Německa přilákala migranty, její poslanec pro ně chce hojnost žen

Merkelová do Německa přilákala migranty, její…

Příjmat v Německu hlavně ženy navrhl poslanec CDU Kai Wegner, tedy ze strany kancléřky Angely Merkelové. V…

 

iSport.cz

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá místa nikoho nezajímají

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá…

PŘÍMO Z BELGIE | Podobně jako v posledních letech je Zdeněk Štybar i letos na začátku cyklistického jara velkou…

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk dolů před Contem

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk…

Pokud není zraněný, můžete si být stoprocentně jistí, že ho najdete v základní jedenáctce Fulhamu. Reprezentační…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama