BMW M3 CSL - muší váha

BMW M3 CSL - muší váha

 
 
22.10. 2001

Jak udělat z BMW M3 ještě lepší sporťák? Nasaďte mu odtučňovací kůru! Po roce a půl o 200 kg lehčí - tak s takovým inzerátem by si asi mnoho firem nabízejících osobám s nadváhou na živobytí nevydělalo. V automobilovém průmyslu se sice počítá s jinými hmotnostmi, ale i zde je každé kilo dolů dobré. A což teprve když jich je kolem dvou set, jako u studie BMW M3 CSL!

O kvalitách supersportovního BMW M3 asi nemůže být sporu, přesto však lze stávající stav ještě dále zlepšovat. Pokud chcete zachovat stávající pohonnou jednotku a podvozek, nezbývá jiná cesta, než snižovat hmotnost. Na první pohled je BMW M3 CSL "em-trojka" jako každá jiná. Charakteristického tvaru světlometů se facelift ostatních modelů trojkové řady nedotknul, i "ledvinky" na masce chladiče jsou stejné, stejně tak jako respekt budící čtveřice koncovek výfuku na zádi. Pouze přední nárazník vypadá, jako by si jej vzal do parády některý z mnoha úpravců mnichovských automobilů.

Více nového k vidění je toho však v interiéru. Na první pohled padnou do oka odlehčené sportovní skořepinové sedačky a také nový volant. Tím však inovace nekončí - výplně dveří jsou z uhlíkového kompozitu, zatímco jejich madlo nového tvaru je vyvedeno z hliníku. Ze stejného materiálu je též obložení nejbližšího okolí volicí páky šestistupňové převodovky se sekvenčním řazením a její hlavice. Toto ústrojí se nazývá SMG (Sequential M Gearbox), umožňuje řazení ve zlomcích sekundy a vychází ze zkušeností automobilky BMW, získaných při vývoji monopostů formule 1. Uhlíkový kompozit najdeme také místo klasických plastů na středové konzole, nebo v místě, kde obvykle bývají zadní sedadla odděluje prostor pro zavazadla od nyní pouze dvoumístné kabiny.

Ani karoserie se nevyhnula zeštíhlovacím praktikám, takže jsou dveře a střecha vyrobeny z uhlíkových vláken namísto ocelového plechu a karbon je požitý i na kryty vnějších zpětných zrcátek. Uhlíkový kompozit vystřídal původní plast také na náraznících a spoilerech.

Konstruktéři si také trochu pohráli se známým šestiválcem 3,2 l/252 kW, takže se jeho výkon pohybuje lehce nad hranicí 350 koní, což by mělo být více než 258 kW. Díky rozsáhlému použití karbonu, ale také tenké vysokopevnostní oceli a třeba také výrazně ztenčeného zadního skla dosáhli konstruktéři snížení pohotovostní hmotnosti o nezanedbatelných 200 kg. Takový úbytek ve spojení s mírným zvýšením výkonu šestiválce vedlo k dosažení příznivého poměru hmotnosti a výkonu. Na jednoho koně výkonu tak připadá přibližně 3,5 kg hmotnosti. Pokud dáváte přednost údajům v jednotkách SI - na jeden kilowatt výkonu připadá 4,76 kg. Pro srovnání - u stávajícího BMW M3 s sebou musí 1 kW "tahat" 5,95 kg hmotnosti.

Studie BMW M3 CSL sice není určena k sériové výrobě, její tvůrci však potřebovali a chtěli vědět, jak se provedené změny odrazí na jízdních vlastnostech a výkonech automobilu, proto se s ním vypravili na závodní okruh Nurburgring. Zde je zajímal především čas, za který vůz pokoří jeho pověstnou severní smyčku. Koncept CSL zvládl tento úsek za méně než osm minut, čímž pokořil výkon sériové "em-trojky" o téměř 30 sekund.



T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu

Mobilní operátor T-Mobile dostal od Českého…

Český bankéř po patnácti letech odešel z vedení ruské Alfa Bank Český bankéř po patnácti letech odešel z vedení ruské Alfa Bank

Jeden z nejvýše postavených českých manažerů v Rusku Petr…

Česko nebude blokovat zavedení evropské digitální daně, klade si ale podmínky Česko nebude blokovat zavedení evropské digitální daně, klade si ale podmínky

Proti zavedení nové digitální daně, pomocí které chce…

 

Štítky Formule 1 BMW

 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

 





 
Nové emisní normy jsou tu! Proč ale značky stále uvádějí spotřebu podle starého cyklu NEDC?

Nové emisní normy jsou tu! Proč se ale stále uvádí spotřeba podle starého cyklu NEDC?

Dnes 14:56

Kdo očekával okamžitý přechod na WLTP, může být teď překvapen.




Blesk.cz

Harrymu se nedaří: Už podruhé ho musela zachraňovat těhotná Meghan!

Harrymu se nedaří: Už podruhé ho musela zachraňovat…

Více než dva týdny budou princ Harry (34) s manželkou Meghan (37) plnit královské povinnosti v Austrálii. Při…

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal partner! Podle Angeliny Jolie

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal…

Radka Kozáková před pěti lety prožila obrovský šok. Naprostou náhodou přišla na to, že má zhoubný nádor prsu. V…

 

iSport.cz

Kreuziger v novém týmu: Rozhodla i charita! A vrátím se na Tour

Kreuziger v novém týmu: Rozhodla i charita! A vrátím…

Cyklista Roman Kreuziger počítá s tím, že se v novém působišti ve stáji Dimension Data vrátí na nejslavnější…

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit slovenský trenér Kozák

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit…

Záhadná rezignace už dostává reálné obrysy. Slovenský reprezentační trenér Ján Kozák rezignoval den po sobotní…

 

Reflex.cz

Otcové už se bojí mazlit s dcerou, MeToo přehání a polovina žen si obvinění vymýšlí, říká Radim Uzel

Otcové už se bojí mazlit s dcerou, MeToo přehání a…

Sexuolog Radim Uzel patří od propuknutí aféry MeToo k jejím nejhlasitějším kritikům u nás. Podle něj kauza…

Hovory s TGM jsou evangeliem první republiky, říká o svém novém filmu režisér Jakub Červenka

Hovory s TGM jsou evangeliem první republiky, říká o…

Producent a režisér Jakub Červenka (35) o vzniku svého hraného debutu Hovory s TGM, který jde v Česku do kin ve…