BMW M3 CSL - muší váha

BMW M3 CSL - muší váha

 
 

Jak udělat z BMW M3 ještě lepší sporťák? Nasaďte mu odtučňovací kůru! Po roce a půl o 200 kg lehčí - tak s takovým inzerátem by si asi mnoho firem nabízejících osobám s nadváhou na živobytí nevydělalo. V automobilovém průmyslu se sice počítá s jinými hmotnostmi, ale i zde je každé kilo dolů dobré. A což teprve když jich je kolem dvou set, jako u studie BMW M3 CSL!

O kvalitách supersportovního BMW M3 asi nemůže být sporu, přesto však lze stávající stav ještě dále zlepšovat. Pokud chcete zachovat stávající pohonnou jednotku a podvozek, nezbývá jiná cesta, než snižovat hmotnost. Na první pohled je BMW M3 CSL "em-trojka" jako každá jiná. Charakteristického tvaru světlometů se facelift ostatních modelů trojkové řady nedotknul, i "ledvinky" na masce chladiče jsou stejné, stejně tak jako respekt budící čtveřice koncovek výfuku na zádi. Pouze přední nárazník vypadá, jako by si jej vzal do parády některý z mnoha úpravců mnichovských automobilů.

Více nového k vidění je toho však v interiéru. Na první pohled padnou do oka odlehčené sportovní skořepinové sedačky a také nový volant. Tím však inovace nekončí - výplně dveří jsou z uhlíkového kompozitu, zatímco jejich madlo nového tvaru je vyvedeno z hliníku. Ze stejného materiálu je též obložení nejbližšího okolí volicí páky šestistupňové převodovky se sekvenčním řazením a její hlavice. Toto ústrojí se nazývá SMG (Sequential M Gearbox), umožňuje řazení ve zlomcích sekundy a vychází ze zkušeností automobilky BMW, získaných při vývoji monopostů formule 1. Uhlíkový kompozit najdeme také místo klasických plastů na středové konzole, nebo v místě, kde obvykle bývají zadní sedadla odděluje prostor pro zavazadla od nyní pouze dvoumístné kabiny.

Ani karoserie se nevyhnula zeštíhlovacím praktikám, takže jsou dveře a střecha vyrobeny z uhlíkových vláken namísto ocelového plechu a karbon je požitý i na kryty vnějších zpětných zrcátek. Uhlíkový kompozit vystřídal původní plast také na náraznících a spoilerech.

Konstruktéři si také trochu pohráli se známým šestiválcem 3,2 l/252 kW, takže se jeho výkon pohybuje lehce nad hranicí 350 koní, což by mělo být více než 258 kW. Díky rozsáhlému použití karbonu, ale také tenké vysokopevnostní oceli a třeba také výrazně ztenčeného zadního skla dosáhli konstruktéři snížení pohotovostní hmotnosti o nezanedbatelných 200 kg. Takový úbytek ve spojení s mírným zvýšením výkonu šestiválce vedlo k dosažení příznivého poměru hmotnosti a výkonu. Na jednoho koně výkonu tak připadá přibližně 3,5 kg hmotnosti. Pokud dáváte přednost údajům v jednotkách SI - na jeden kilowatt výkonu připadá 4,76 kg. Pro srovnání - u stávajícího BMW M3 s sebou musí 1 kW "tahat" 5,95 kg hmotnosti.

Studie BMW M3 CSL sice není určena k sériové výrobě, její tvůrci však potřebovali a chtěli vědět, jak se provedené změny odrazí na jízdních vlastnostech a výkonech automobilu, proto se s ním vypravili na závodní okruh Nurburgring. Zde je zajímal především čas, za který vůz pokoří jeho pověstnou severní smyčku. Koncept CSL zvládl tento úsek za méně než osm minut, čímž pokořil výkon sériové "em-trojky" o téměř 30 sekund.



Štítky Formule 1 BMW

 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Plíšková přiznala problémy ve vztahu s Hrdličkou! Její prohlášení přesto slavného metrosexuála potěší

Plíšková přiznala problémy ve vztahu s Hrdličkou!…

Tenistka Karolína Plíšková (24) se sportovním moderátorem Michalem Hrdličkou (27) randí už tři čtvrtě roku. Za…

E-shopy šidí lidi, kontrolám se smějí. Mládek dá inspekci „větší páky“

E-shopy šidí lidi, kontrolám se smějí. Mládek dá…

Česká obchodní inspekce (ČOI) zjistila klamavé praktiky a jiná pochybení při internetovém prodeji ve více než…

 

iSport.cz

Chyby i bez tlaku. Bakoš a Petržela nahráli soupeři, všiml si Pivarník

Chyby i bez tlaku. Bakoš a Petržela nahráli soupeři,…

PŘÍMO Z RAKOUSKA | Vzhledem k vývoji zápasu byl s bodem za remízu 0:0 spokojený. Plzeňský kouč Roman Pivarník se…

Pocity po výhře nad Interem? Je to hodně návykové, tvrdil Holoubek

Pocity po výhře nad Interem? Je to hodně návykové,…

Lepší úvod svého angažmá na lavičce Sparty si snad nemohl těžko přát. Trenér David Holoubek slavil ve svém…

 

Reflex.cz

Berlín: Zastřelený uprchlík, co bral právo do vlastních rukou

Berlín: Zastřelený uprchlík, co bral právo do…

V noci na Svatého Václava zastřelila německá policie v Berlíně jednoho imigranta, který chtěl nožem zabít jiného…

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…