BMW M3 CSL - muší váha

BMW M3 CSL - muší váha

 
 

Jak udělat z BMW M3 ještě lepší sporťák? Nasaďte mu odtučňovací kůru! Po roce a půl o 200 kg lehčí - tak s takovým inzerátem by si asi mnoho firem nabízejících osobám s nadváhou na živobytí nevydělalo. V automobilovém průmyslu se sice počítá s jinými hmotnostmi, ale i zde je každé kilo dolů dobré. A což teprve když jich je kolem dvou set, jako u studie BMW M3 CSL!

O kvalitách supersportovního BMW M3 asi nemůže být sporu, přesto však lze stávající stav ještě dále zlepšovat. Pokud chcete zachovat stávající pohonnou jednotku a podvozek, nezbývá jiná cesta, než snižovat hmotnost. Na první pohled je BMW M3 CSL "em-trojka" jako každá jiná. Charakteristického tvaru světlometů se facelift ostatních modelů trojkové řady nedotknul, i "ledvinky" na masce chladiče jsou stejné, stejně tak jako respekt budící čtveřice koncovek výfuku na zádi. Pouze přední nárazník vypadá, jako by si jej vzal do parády některý z mnoha úpravců mnichovských automobilů.

Více nového k vidění je toho však v interiéru. Na první pohled padnou do oka odlehčené sportovní skořepinové sedačky a také nový volant. Tím však inovace nekončí - výplně dveří jsou z uhlíkového kompozitu, zatímco jejich madlo nového tvaru je vyvedeno z hliníku. Ze stejného materiálu je též obložení nejbližšího okolí volicí páky šestistupňové převodovky se sekvenčním řazením a její hlavice. Toto ústrojí se nazývá SMG (Sequential M Gearbox), umožňuje řazení ve zlomcích sekundy a vychází ze zkušeností automobilky BMW, získaných při vývoji monopostů formule 1. Uhlíkový kompozit najdeme také místo klasických plastů na středové konzole, nebo v místě, kde obvykle bývají zadní sedadla odděluje prostor pro zavazadla od nyní pouze dvoumístné kabiny.

Ani karoserie se nevyhnula zeštíhlovacím praktikám, takže jsou dveře a střecha vyrobeny z uhlíkových vláken namísto ocelového plechu a karbon je požitý i na kryty vnějších zpětných zrcátek. Uhlíkový kompozit vystřídal původní plast také na náraznících a spoilerech.

Konstruktéři si také trochu pohráli se známým šestiválcem 3,2 l/252 kW, takže se jeho výkon pohybuje lehce nad hranicí 350 koní, což by mělo být více než 258 kW. Díky rozsáhlému použití karbonu, ale také tenké vysokopevnostní oceli a třeba také výrazně ztenčeného zadního skla dosáhli konstruktéři snížení pohotovostní hmotnosti o nezanedbatelných 200 kg. Takový úbytek ve spojení s mírným zvýšením výkonu šestiválce vedlo k dosažení příznivého poměru hmotnosti a výkonu. Na jednoho koně výkonu tak připadá přibližně 3,5 kg hmotnosti. Pokud dáváte přednost údajům v jednotkách SI - na jeden kilowatt výkonu připadá 4,76 kg. Pro srovnání - u stávajícího BMW M3 s sebou musí 1 kW "tahat" 5,95 kg hmotnosti.

Studie BMW M3 CSL sice není určena k sériové výrobě, její tvůrci však potřebovali a chtěli vědět, jak se provedené změny odrazí na jízdních vlastnostech a výkonech automobilu, proto se s ním vypravili na závodní okruh Nurburgring. Zde je zajímal především čas, za který vůz pokoří jeho pověstnou severní smyčku. Koncept CSL zvládl tento úsek za méně než osm minut, čímž pokořil výkon sériové "em-trojky" o téměř 30 sekund.



Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky Formule 1 BMW

 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…