BMW M3 CSL - muší váha

BMW M3 CSL - muší váha

 
 
22.10. 2001

Jak udělat z BMW M3 ještě lepší sporťák? Nasaďte mu odtučňovací kůru! Po roce a půl o 200 kg lehčí - tak s takovým inzerátem by si asi mnoho firem nabízejících osobám s nadváhou na živobytí nevydělalo. V automobilovém průmyslu se sice počítá s jinými hmotnostmi, ale i zde je každé kilo dolů dobré. A což teprve když jich je kolem dvou set, jako u studie BMW M3 CSL!

O kvalitách supersportovního BMW M3 asi nemůže být sporu, přesto však lze stávající stav ještě dále zlepšovat. Pokud chcete zachovat stávající pohonnou jednotku a podvozek, nezbývá jiná cesta, než snižovat hmotnost. Na první pohled je BMW M3 CSL "em-trojka" jako každá jiná. Charakteristického tvaru světlometů se facelift ostatních modelů trojkové řady nedotknul, i "ledvinky" na masce chladiče jsou stejné, stejně tak jako respekt budící čtveřice koncovek výfuku na zádi. Pouze přední nárazník vypadá, jako by si jej vzal do parády některý z mnoha úpravců mnichovských automobilů.

Více nového k vidění je toho však v interiéru. Na první pohled padnou do oka odlehčené sportovní skořepinové sedačky a také nový volant. Tím však inovace nekončí - výplně dveří jsou z uhlíkového kompozitu, zatímco jejich madlo nového tvaru je vyvedeno z hliníku. Ze stejného materiálu je též obložení nejbližšího okolí volicí páky šestistupňové převodovky se sekvenčním řazením a její hlavice. Toto ústrojí se nazývá SMG (Sequential M Gearbox), umožňuje řazení ve zlomcích sekundy a vychází ze zkušeností automobilky BMW, získaných při vývoji monopostů formule 1. Uhlíkový kompozit najdeme také místo klasických plastů na středové konzole, nebo v místě, kde obvykle bývají zadní sedadla odděluje prostor pro zavazadla od nyní pouze dvoumístné kabiny.

Ani karoserie se nevyhnula zeštíhlovacím praktikám, takže jsou dveře a střecha vyrobeny z uhlíkových vláken namísto ocelového plechu a karbon je požitý i na kryty vnějších zpětných zrcátek. Uhlíkový kompozit vystřídal původní plast také na náraznících a spoilerech.

Konstruktéři si také trochu pohráli se známým šestiválcem 3,2 l/252 kW, takže se jeho výkon pohybuje lehce nad hranicí 350 koní, což by mělo být více než 258 kW. Díky rozsáhlému použití karbonu, ale také tenké vysokopevnostní oceli a třeba také výrazně ztenčeného zadního skla dosáhli konstruktéři snížení pohotovostní hmotnosti o nezanedbatelných 200 kg. Takový úbytek ve spojení s mírným zvýšením výkonu šestiválce vedlo k dosažení příznivého poměru hmotnosti a výkonu. Na jednoho koně výkonu tak připadá přibližně 3,5 kg hmotnosti. Pokud dáváte přednost údajům v jednotkách SI - na jeden kilowatt výkonu připadá 4,76 kg. Pro srovnání - u stávajícího BMW M3 s sebou musí 1 kW "tahat" 5,95 kg hmotnosti.

Studie BMW M3 CSL sice není určena k sériové výrobě, její tvůrci však potřebovali a chtěli vědět, jak se provedené změny odrazí na jízdních vlastnostech a výkonech automobilu, proto se s ním vypravili na závodní okruh Nurburgring. Zde je zajímal především čas, za který vůz pokoří jeho pověstnou severní smyčku. Koncept CSL zvládl tento úsek za méně než osm minut, čímž pokořil výkon sériové "em-trojky" o téměř 30 sekund.



Z GDPR těží neseriózní firmy, řešení jsou jednoduchá, říká Dalibor Lukaštík Z GDPR těží neseriózní firmy, řešení jsou jednoduchá, říká Dalibor Lukaštík

Podle odborníka na kybernetickou bezpečnost a jednatele…

Největší výrobce lahví zavírá americkou továrnu. Nedávno investoval v Česku Největší výrobce lahví zavírá americkou továrnu. Nedávno investoval v Česku

Globální jednička ve výrobě skleněných lahví a obalů…

Hušák vyvázl, Česká unie sportu stáhla žalobu. Požadovala miliardu Hušák vyvázl, Česká unie sportu stáhla žalobu. Požadovala miliardu

Česká unie sportu stáhla žalobu na bývalého ředitele…

 

Štítky Formule 1 BMW

 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche? Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 





 
Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Dnes 08:00

Existuje hned několik cest, jak se stát z motoristy povinně chodcem. Vůbec přitom nemusíte nasbírat dvanáct trestných bodů. Ve všech případech se připravte na úřední peripetii a další náklady, když budete chtít zase řídit.




Blesk.cz

 

iSport.cz

Ligová matematika: Co rozhodne o postavení v Evropě a záchranu v lize?

Ligová matematika: Co rozhodne o postavení v Evropě…

Čtyři kluby, čtyři příběhy. Navzájem se protnou dnes krátce před 18. hodinou. V tu chvíli už budou jasně rozdané…

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s Plzní a svérázné povahy

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s…

Kdyby si na krk pověsili všechny medaile, pod tíhou zlata by se prohnuli v pase. David Limberský a Daniel Kolář.…

 

Reflex.cz

10 nejlepších míst pro potápění: Podívejte se na podmořské krásy z celého světa

10 nejlepších míst pro potápění: Podívejte se na…

Útesy s pestrými korály, hejna barevných ryb, žraloky, manty, chobotnice a další mořskou faunu najdete na…

Cyril Höschl: Pomůže konopí na bipolární poruchu?

Cyril Höschl: Pomůže konopí na bipolární poruchu?

Projevy stáří jsou často bolestné, ponižující, a hlavně deprimující. Jak léčit třes rukou při maniodepresívním…