BMW M3 E30 Sport Evo ke koupi. V Hongkongu za 3,6 milionu korun!

 

Pro mnohé je první emtrojka kultovní záležitostí. Nejslavnější závodní cestovní auto všech dob se ale pořád dá koupit, ve špičkovém stavu ovšem nikoliv zadarmo. Ceny rostou rychle...

BMW M3 E30 je dnes hodně ceněné. Tenhle původně homologační speciál pro skupinu A nakonec vznikl v počtu 18.221 aut místo pěti tisíc nutných. Ale to nic nemění na faktu, že se objevily i extrémně vzácné verze. Platí to obzvláště o odlehčené Sport Evolution. Ta měla jako jediná prodejní větší čtyřválec 2,45 l s výkonem 175 kW (238 koní), protože šlo o další level homologace... Jinak se tento motor dostal do odvozených závoďáků, které díky ní mohly na trať. Sériové modely jinak poháněl menší s objemem 2,3 l.

Místo předních mlhovek se M3 Sport Evolution chlubila vstupy vzduchu k brzdám, širšími podběhy a nastavitelnými spoilery včetně unikátního dvojitého zadního křídla. Kromě jednoho prototypu kabrioletu se od ledna do března 1990 zrodila série šesti stovek exemplářů, většinou v černé barvě s rudými pásky na náraznících. Interiér s tříramenným sportovním volantem vyznával šedou a rovněž ještě tmavší. Čalounění včetně dvou předních anatomických sedaček a výplní dveří oživovaly proužky v tradiční mnichovské závodní trikolóře. Bezpečnostní pásy byly zase pro změnu červené...

Z dnešního pohledu zamrzí pouze to, že jednotlivé vozy divize M nečíslovala, plaketka na středové konzole o konkrétním kusu neinformuje. Jeden z nich je teď na prodej. V naprosto excelentním stavu, skoro jako nový, 79 tisíc ujetých kilometrů není nic. Možná je problém pouze s destinací, protože odpočívá až v dalekém Hongkongu.

Je za něj požadovaná částka 150 tisíc dolarů (3,64 milionu korun) adekvátní? Překvapivě ano – a tohle auto je navíc vlastně skoro zadarmo. Ceny M3 E30 šplhají vůbec do závratných výšek. V Německu je v současnosti na prodej také jedno Sport Evo za naprosto šílených 300 tisíc eur (8,1 milionu korun), více než dvojnásobek. Ale pozor, také minimálním počtem najetých kilometrů, necelými 3,5 tisíci.

Jinak se částky za M3 v Evropě pohybují v přepočtu od jednoho do čtyř milionů. Optimum představuje obnos kolem 2,5 milionu, v téhle sféře je dokonce na výběr. Nejdražší bývají vzácné kabriolety, právě limitky a pochopitelně Alpina B6 3.5 S. Jenže šestiválců postavili v Buchloe jen dvaašedesát exemplářů... Ke koupi je i několik závodních vozů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Španělští konzervativci vyhráli volby, sami ale vládnout nemohou Španělští konzervativci vyhráli volby, sami ale vládnout nemohou

Podle průzkumu, provedeného při odchodu voličů z…

Při brexitu využijeme zkušenosti z dělení ČSFR, navrhují Slováci Při brexitu využijeme zkušenosti z dělení ČSFR, navrhují Slováci

Slovensko, které bude od 1. července předsedat Evropské…

Italové dopadli druhého nejhledanějšího člena mafie Italové dopadli druhého nejhledanějšího člena mafie

Italská policie dnes zatkla druhého nejhledanějšího člena…

Britské regiony žádají záruky, že vláda uhradí ztracené dotace EU Britské regiony žádají záruky, že vláda uhradí ztracené dotace EU

Britské regiony, které čerpají finanční podporu z fondů…

 
Zdroj: mobile.de, Carscoops

Štítky BMW Střední třída Sportovní Hot-hatch

 






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Letos proběhl už pátý ročník události nazvané Automotive…

Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze

Dodge Viper se letos rozloučí. Na trhu vydržel čtvrt…

 



Autoslevy


Video: Zavzpomínejte na osmdesátá léta s BMW řady 3 (E30) Video: Zavzpomínejte na osmdesátá léta s BMW řady 3 (E30)

Atmosféru poloviny osmdesátých let velmi dobře navozuje…

BMW M3: 25 let okruhového závodění BMW M3: 25 let okruhového závodění

Mnichovská automobilka se letos vrátila do DTM. Zároveň…

 

Související články
Stane se z BMW i8 elektromobil? Stane se z BMW i8 elektromobil?

Objevila se trošku šokující informace ohledně…

Video:  Já vám ukážu, jak se to nemá dělat Video: Já vám ukážu, jak se to nemá dělat

Stovky koní pod kapotou a pohon zadních kol jsou většinou…

 



 
Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Včera

Nový diesel značky Ford přijíždí nejdříve v užitkových vozech, ale počítá se s ním i do osobních modelů. Dle prvních jízdních dojmů je na co se těšit.




Blesk.cz

Do kroužků chtějí chodit i chudé děti. Co všechno jim kromě peněz brání?

Do kroužků chtějí chodit i chudé děti. Co všechno…

Nejsou to jen chybějící finance, co brání dětem ze sociálně vyloučených lokalit a sociálně slabých rodin…

Děsivá diagnóza: Mádlovi doktorka řekla, že se nedožije 30 let!

Děsivá diagnóza: Mádlovi doktorka řekla, že se…

Herci Jiřímu Mádlovi (29) jeho doktorka před lety řekla, že ve třiceti zemře. Děsivá diagnóza. Pokud by to byla…

 

iSport.cz

Nejlepší Čech draftu NHL: Čekal jsem, že půjdu dřív. Ale je to parádní

Nejlepší Čech draftu NHL: Čekal jsem, že půjdu dřív.…

Splnil si sen. Obránce Libor Hájek byl na draftu NHL nejlepším českým hráčem, když si ho Tampa Bay vybrala ze…

Byl nejblíže gólu, pak chyboval. Kuckovi nepomohl ani KUCO na dresu

Byl nejblíže gólu, pak chyboval. Kuckovi nepomohl…

Na konci prvního poločasu osmifinálové bitvy mezi Německem a Slovenskem (3:0) na EURO měl záložník Juraj Kucka…

 

Reflex.cz

Ekonom Tomáš Prouza: EU, jak ji známe, končí. Ale ne kvůli Brexitu

Ekonom Tomáš Prouza: EU, jak ji známe, končí. Ale ne…

EU musí získat důvěru Evropanů, říká tajemník pro evropské záležitosti Úřadu vlády a ekonom Tomáš Prouza. V…

Šlachta chce po odchodu od policie zůstat ve státních službách, do politiky se nechystá

Šlachta chce po odchodu od policie zůstat ve…

Odcházející šéf Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) Robert Šlachta by chtěl zůstat ve státních…