BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák?
BMW řady 7 je v první řadě luxusním polykačem kilometrů, obzvláště ve verzi s dlouhým rozvorem. Navíc letos slaví čtyřicetiny, aktuální generace G11/12 debutovala už před dvěma lety. Skutečné verze M jsme se nedočkali, ale dvanáctiválcová M760Li s pohonem všech kol byla odhalena v únoru loňského roku. A ta může „emko“ suplovat krásně, obzvláště tehdy, když vám ji dealer nechá sestavit skutečně podle přání.
A u už poměrně slavných Abu Dhabi Motors se to exkluzivními bavoráky jen hemží, arabská klientela má peněz dost a se spotřebou si nemusí dělat starosti, že? Sedmičce samozřejmě chybí mrštnost menších řad, od skoro 5,24 m dlouhého a 2,4 tuny těžkého korábu nikdo nemůže čekat jízdní vlastnosti supersportu. Ale obří V12 6,6 l se dvěma turby dává hezkých 448 kW (610 k) a 800 N.m. A to ke štěstí stačí... Nebo ne? Jak komu.
Konkrétní bavorský křižník z arabského showroomu je lakován ve výrazné modré Estoril, dostal obří kola M Performance průměru 21 palců s pěticí dvojitých černých a stříbrných paprsků a výrazný splitter. Křídlo na zádi pochází z katalogu Alpiny, nikoli firemní divize Individual jako ona modrá barva karoserie. S ní ostře kontrastuje kabina, kterou z velké části pokrývá luxusní rudá kůže – a jinak je černá.
Cestující vzadu mají královský prostor pro nohy a v opěradlech obrazovky zábavního systému, kdyby se zrovna třeba nudili. Se zrychlením z klidu na stovku za 3,7 s pomalí nebudou, když navíc klient chce a zvolí balíček M, u BMW mu deaktivují omezovač rychlosti a sedma pak upaluje až 305 km/h, tedy na dálnicích v Německu a navíc jen tam, kde je to dovoleno... Na co vlastně potřebuje „čistokrevnou“ M7?
Připomeňme, že tohle auto v základu stojí u nás nemalých 4,74 milionu korun. Tady se ale bohatý zákazník nebál zaškrtávat v konfigurátoru a ještě si vymyslel spoustu věcí navíc. Proč ne, když si to může dovolit?