Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M760Li xDrive: Pekelně rychlá dvanáctiválcová limuzína s 600 koňmi

David Bureš
Diskuze (33)
Dvanáctiválcová sedmička zrychlí z 0-100 km/h za méně než čtyři sekundy. Při odstranění omezovače pak jede přes 300 km/h.

Již na konci loňského roku vyšlo najevo, že BMW hodlá rozšířit nabídku řady 7 o provedení s písmenkem M v názvu. K rozšíření portfolia o sportovně laděnou verzi nakonec skutečně dochází. Model nazvaný M760Li xDrive poprvé spatříme na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Pod kapotou novinky burácí dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6592 cm3. Zážehový agregát je naladěn na výkon 441 kW a točivý moment 800 N.m, který má být dostupný už od 1500 otáček. Parametry jsou zatím provizorní, a tak se před zahájením prodeje ještě můžou lehce změnit. Jednotka spolupracuje s osmistupňovým automatem Steptronic Sport. Ten je uzpůsoben síle dvanáctiválce a nabízí i dynamičtější odezvu.

M760Li xDrive zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy, maximální rychlost činí obligátních 250 km/h. Omezovač rychlosti je ale možné odmontovat díky balíčku M Driver, v takovém případě emková sedmička zvládne uhánět až 305 km/h. Pokud by vás zajímala spotřeba, pak vězte, že v kombinovaném cyklu má činit 12,6 l/100 km. Opět se jedná o provizorní data, která se ještě mohou změnit.

Název novinky vedle silného motoru odhaluje také fakt, že nová verze používá pohon všech kol. Systém však klade důraz hlavně na pohon zadní nápravy. Písmenko L pak odkazuje na to, že se jedná o prodlouženou verzi řady 7 s rozvorem dlouhým 3.210 mm.

Dvanáctiválci pod kapotou je uzpůsoben i brzdový systém se speciálními kotouči M Sport, které se dají poznat pomocí modře lakovaných brzdových třmenů. Standardem je aktivní vzduchové zavěšení Executive Drive Pro, které má kombinovat ostrý charakter se skvělým jízdním komfortem. Ve výbavě též nechybí ani natáčení zadních kol.

Silný agregát pod kapotou doplňují samozřejmě i sportovní detaily. Aerodynamický paket nabízí především větší chladicí otvory v předním nárazníku. Na zádi se rýsují dvě zdvojené koncovky výfuku po stranách nebo příplatkový spoiler na víku kufru. Celek doplňují šedé detaily nebo nápisy V12 na sloupcích C. Specialitou jsou i 20palcová kola z lehkých slitin.

Interiér sází na luxus se sportovním nádechem. Sportovní je samozřejmě volant s masivním věncem s logem divize M, pedály z nerezové oceli pak disponují pryžovými vložkami, aby neklouzaly. Zajímavým detailem jsou rovněž prahy z broušeného hliníku s podsvíceným logem V12.

Alternativou ke sportovnímu stylu je paket Excellence, který naopak zdůrazní luxus na palubě. Brzdové třmeny jsou v tomto případě černé, bok karoserie oživuje elegantní chromovaný pás. I vnitřek je laděn v elegantnějším duchu, což je vidět na volantu nebo dřevěném obložení. Rychloměr pak není cejchován do 330 km/h jako ve výchozí verzi, ale jen do 260 km/h.

Datum příchodu BMW M760Li xDrive na trh zatím nebyl oznámen. Dřívější zprávy ale naznačují, že se zákazníci sportovně laděného velkého sedanu dočkají až před koncem roku.

David Bureš
Diskuze (33)
14. 2. 2016 09:24
Dobrý
Těším se na srovnání s Mercedes-Benz S65 AMG :-)
Avatar - Hotwire
14. 2. 2016 00:23
Re: Tak to ano
Myslim ze kritika elektromotorov nieje kvoli zvukovemu prejavu ale hlavne kvoli absencii dobijacej siete, samotnej dobe nabitia a potom dojazd. ;-)
13. 2. 2016 11:16
Přešlapy...
...že je luxusní verze v longu je pochopitelný, ale proč verze s magickým M musí vozit dlouhý dveře vzadu navíc naprosto nepochopím. To je slušnej přešlap!
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2016 01:48
Re: Tak to ano
No to právě ne žejo :-)
Avatar - white label
12. 2. 2016 23:08
Re: Pekelně rychlá
Ten zadek mi naopak zas až tak nevadí, ale ten čumák se mi taky nelíbí, hlavně ty přerostlé ledviny, ze kterých se staly jakési "megabrýle".
Ta fotka přímo zepředu vypadá, jako by ses na ty ledviny/brýle díval přes lupu:
[odkaz]