Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M8 je za dveřmi. Bude mít osmiválec a nabídne pohon zadních kol

David Bureš
Diskuze (2)

Vrcholná verze nového luxusního kupé z Mnichova bude pohánět vysokootáčkový osmiválec s dvěma turbodmychadly, jehož výkon přesáhne 600 koní.

Letos oživené BMW řady 8 se dočká i vrcholné verze od divize BMW M GmbH. Kupé nazvané M8 je již za dveřmi, automobilka zveřejnila oficiální fotografie jeho zamaskovaného prototypu a spolu s tím odhalila i množství informací o této novince. A rozhodně je na co se těšit!

Výkonné kupé bude poháněno vidlicovým osmiválcem přeplňovaným dvěma dvoukomorovými turbodmychadly mezi jednotlivými řadami válců, který bude naladěn na více než 440 kW (600 koní). Motor vyvinutý BMW M GmbH navíc poskytne skvělý zvukový doprovod, díky speciálnímu výfukovému systému s klapkou, zakončenému charakteristickými zdvojenými koncovkami.

Agregát bude standardně spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Ten využívá vícelamelovou elektronicky ovládanou spojku a umožňuje variabilní přenos hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Systém je naladěn tak, aby upřednostňoval pohon zadních kol, na přední kola je hnací síla poslána jen tehdy, pokud ji ta zadní už nedokážou přenést na silnici.

Při sepnutí režimu M Dynamic Mode elektronika posílá na zadní kola ještě více síly, vypnutí stabilizačního systému DSC dokonce znamená výhradně pohon zadních kol, díky čemuž M8 poskytne ryzí zážitek z jízdy. K tomu pomůže též aktivní M diferenciál na zadní nápravě, který je taktéž plně variabilní a jeho svornost se pohybuje v rozmezí od 0 do 100 %.

Video se připravuje ...

Oproti běžným variantám osmičky se M8 odliší také zásadně přepracovaným podvozkem, jehož všechny komponenty dostaly specifickou kinematiku a elastokinematiku. Vpředu jej tvoří dvojitá příčná ramena a vzadu pětiprvkové zavěšení, rozchod přední nápravy však byl kvůli stabilitě rozšířen, zatímco vzadu se objevují speciálně navržená příčná ramena s tvrdšími gumovými uloženími, tužším stabilizátorem a pevnějšími rameny.

Další výztuhy a elastomerové uložení zadní nápravy zvyšují tuhost celku. Kromě toho nová vzpěra mezi horním uložením tlumičů a přídí, stejně jako nově navržený plechový plát pod přední nápravou významně zvyšují tuhost přední části.

Podvozek je standardně vybaven elektronicky řízenými tlumiči, nechybí ani elektromechanický posilovač řízení M Servotronic, známý z M5. Standardně dodávané M brzdy s plovoucími kotouči pak vpředu využívají vrtané kotouče s vnitřním chlazením, průměrem 395 mm a šestipístkovými pevnými brzdovými třmeny, zatímco vzadu jsou jednopístkové plovoucí třmeny a 380milimetrové kotouče. Komu by to však nestačilo, může za příplatek zvolit M karbon-keramické brzdy (s průměrem 400 mm vpředu a 380 mm vzadu).

BMW M8 kupé se začne prodávat v průběhu roku 2019. Není to přitom jediná verze, kterou BMW M GmbH v případě osmičkové řady chystá. Divize přiznala, že probíhá též vývoj M8 kabrio a M8 Gran Coupé.

David Bureš
Diskuze (2)
9. 11. 2018 09:59
Re: To je zase zavádějící titulek...
A volant zatáčí zadníma kolama..:)
9. 11. 2018 09:37
To je zase zavádějící titulek...
Ale v podstatě pravdivý. Audi quattro také nabízí pohon zadních kol. A navíc i předních:)