Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW bude pokračovat ve vývoji hybridů i po odchodu PSA

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Mnichovská automobilka BMW oficiálně sdělila, že hodlá pokračovat ve vývoji hybridních pohonů a vozidel i přes neúspěch společného podniku s PSA.

Rozhovory o dalším osudu společnosti BPC Electrification, která vznikla coby joint venture mezi BMW a PSA v říjnu 2011, stále s francouzským partnerem probíhají. Firma se měla věnovat vývoji, výrobě a také případnému nákupu elektrických pohonných jednotek a komponentů.

Potvrdila to v telefonickém rozhovoru pro Automotive News Europe mluvčí bavorské automobilky Micaela Sandstede a dodala: „V blízké budoucnosti nejspíš zaměstnanci BPC přejdou přímo k BMW.“ Francouzský deník La Tribune 10. července 2012 uvedl, že německý výrobce koupí poloviční podíl francouzského koncernu v tomto projektu. Tiskový mluvčí PSA Pierre-Olivier Salmon tuto zprávu odmítl komentovat.

BPC Electrification se skládá z výzkumného a vývojového centra v Mnichově a produkčního závodu ve francouzském (či chcete-li přesněji alsaském) Mulhouse. Odtud mělo díky 250 zaměstnancům od roku 2015 vyjíždět až 10 tisíc elektromobilů a hybridů ročně.

21. června 2012 oznámili oba dosavadní partneři, že poté, co do PSA vstoupil obří General Motors, přemýšlí nad pokračováním spolupráce. GM se stal s podílem 7 % druhým největším akcionářem skupiny PSA / Peugeot-Citroën, větší balík cenných papírů už drží jen rodina Peugeotů.

Bude se BMW věnovat vývoji v této oblasti pouze ve vlastní režii? Možná ne. V červnu totiž firma zároveň podepsala „memorandum o porozumění“ s japonskou Toyotou. Týká se palivových článků, lehkých materiálů a elektrických pohonných ústrojí.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)