BMW přestane na německém trhu nabízet slevy
Cenová válka výrobců v poslední době srazila ceny aut hodně nízko, vždyť první cena takového Renaultu Thalia na českém trhu nedávno klesla na 139.900 Kč. Nízké ceny ale pro automobilky takovou výhrou nejsou, sice slevami dokážou zaujmout zákazníky, ale jejich marže klesají.
Na nízké ceny svých aut už automobilky reagují oznámením, že slevové akce omezí nebo je přestanou zcela nabízet. Nedávno to oznámil britský zástupce Dacie, nyní tak učinilo BMW na německém trhu.
„Rozhodli jsme se, že letos v Německu nebudeme za každou cenu bránit podíl na trhu. Na prvním místě musí být ziskovost,“ řekl v rozhovoru s týdeníkem WirtschaftsWoche šéf BMW Norbert Reithofer. Rozsah slev na vozy BMW u našich západních sousedů tedy výrazně klesne, aby si automobilka zachovala ziskové marže.
Německé automobilky často dávají velkým dealerům slevy v hotovosti, takže pak registrují nákup ze strany dealera, nikoli skutečného zákazníka. Tímto způsobem si mnozí výrobci každý měsíc vylepšují data o počtu prodaných vozů. Podobné praktiky fungují nejen v Německu, ale například i ve Spojených státech.
Kouzla se statistikami ale mohou být velice kontraproduktivní. Na krátkou dobu sice mohou „zvýšit“ prodeje značky, z dlouhodobého hlediska to ale znamená, že se u prodejců budou vozy hromadit.
Podle dosavadních zpráv si BMW loni udrželo titul největšího výrobce luxusních aut na světě. Statistiky prodejů za rok 2012 zatím z německé prémiové trojky zveřejnil pouze Mercedes-Benz, který loni prodal 1.320.097 nových aut, což je nejvíce v jeho historii.