Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia v Británii vyhlásila válku slevám

Michal Fokt Michal Fokt 2. 1. 2013
23
Britští zákazníci mají prý jednu jistotu - Dacia nikdy nebude na svá auta nabízet žádné slevy. Bude si držet transparentní cenovou politiku a férový přístup k zákazníkům. Nepochybně následováníhodný přístup.

Pokud nejste předem rozhodnuti pro daný vůz nebo značku, výběr nového auta je dnes hotové peklo. Jednotlivé automobilky se předhánějí v akčních nabídkách a tak se může stát, že na webu budete bezradně zírat na tři verze jednoho ceníku, plné různých lákadel v podobě slev na různé varianty aut i jejich financování. A aby toho nebylo málo, prodejce pro vás ještě na showroomu bude mít dále exkluzivní slevu ze slevy, která ale platí, jen když se rozhodnete do zítřejšího rána a planety zrovna budou v konjunkci. V horších případech pak nakonec při podpisu zjistíte, že ta sleva nevypadá zase tak skvěle, jak vám byla vybájena. Ale co už, když jste vážili cestu přes půl republiky, abyste ušetřili tři tisíce...

Prodej aut je prostě džungle, do které se teď ale vypravil s mačetou a pochodní importér Dacie, i když bohužel pouze ve Velké Británii. Renault UK prodává auta rumunské značky prostřednictvím sítě Renault a rozhodl se pevně držet oficiálních ceníků, které dále nesnižuje žádné časově omezená nebo neomezená akční nabídka. A na nastaveném systému nehodlá ani v budoucnu nic měnit.

Vozy Dacia tak jsou sice levné, nikdy ale nebudou levnější, než udává oficiální ceník. Součástí image Dacie v Británii je „transparentní poměr ceny a užitné hodnoty“ a šéf importu Thierry Sybord „nechce zabít značku.“ Věří, že zákazníci tento přístup Dacie ocení stejně tak, jako základní cenu 5995 liber za Sandero a 8995 liber za Duster (v přepočtu 185, resp. 280 tisíc korun).

Záměr importéra ovšem bývá jedna věc a realita u prodejce jiná. To by se ale v případě Dacií nemělo dít, protože nebude z čeho další slevy generovat. Dacia jede v Británii podle speciálního systému, kdy nejsou objednávány vozy na sklad, ale pouze na individuální objednávku a pokud zákazník vůz této značky opravdu chce, musí na na něj počkat tři až šest měsíců. Navíc se prodeje Dacií nezapočítávají do množstevních bonusů a tudíž nepřinášejí žádné slevy z kvantity. Renault chce tímto způsobem v roce 2013 získat 1 % britského trhu, což znamená prodat nějakých 20.000 vozů, které budou k mání prostřednictvím 150 dealerů. Ti už evidují 1700 objednávek na Dustery.

Dá se tedy říci, že tato politika je spíše z nouze ctnost, nicméně zpřehlednění cenových nabídek jednotlivých značek by určitě nebyl špatný nápad ani kdekoli jinde v Evropě, Českou republiku nevyjímaje.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

pár měsíců čekat
adamzprahy
| 3. 1. 2013
To, že sami Rumuni to nekupují neni pravda. Kamarád se zrovna z Rumunska vrátil a říkal, že měl chvílemi pocit, že tam nejezdí nic jiného než tyto novodobé Dacie. Stejný vtip je, že Logan ve Francii je doménou "sociálních" oblastí. Ve Francii jsem několikrát byl, takže žádné povídačky.. Navíc nová generace Loganu a Sandera už tak zastaralá oproti konkurenci není a cenu drží pořád dole.

Kolik jste těch rozpadlých a prohnilých Dacií osobně viděl?? A zrovna u taxikářů se Logany docela vyskytují. Nedávno jsem se bavil s taxikářem, který měl Passata B5 a říkal, že plánuje koupi MCV. Na nějakém foru Dacie jsem viděl fotky taxikáře, který s Loganem dci najel 250t km bez problému a teď má dalšího. Prostě nezlobte se na mě, ale plácáte :no: Ano ta auta nejsou bezchybná, třeba ta koroze je tam po čase problém, ale Felicia hnila 10x tolik a stejně je to pořád jedno z nejrozšířenějích aut u nás.
pár měsíců čekat
lukas13
| 3. 1. 2013
Jj, kdyby takto přemýšleli před cca 15ti lety zákazníci na západě, kde by dnes byla Škodovka? Zdá se mi až směšné jak většinou ti, kteří zde Dacii odsuzují většinou (to většinou podtrhuji - pro rýpaly) naopak Škodovku adorují a to je přitom novodobá historie obou automobilek velmi podobná - jen je zde posun o oněch cca 15 let, což je pro mnoho zdejších jedinců obdoba termínu "věčnost".

Zatímco Logan a Sandero jsou zjevně jen a pouze levné modely s 1-2 generací starou technikou - ale na nic si nehrají (viz. kdysi Felicie), Duster je již osobitý model a třeba mě se vyloženě líbí a vůbec se mi neokoukal. Lodgy je pak svým způsobem geniální počin, zejména pro náš region. Mnoho početnějších rodin má poprvé šanci dostat se k novému autu. Což zde mnoho lidí nepochopilo, včetně autora zdejší recenze na Lodgy (viz. jeho hláška o ojetém S-maxu, to bylo na Zlatý ventilek).
pár měsíců čekat
chrt
| 3. 1. 2013
Auto které je po 5 letech v perfektním technickém stavu, 135tis. km a nic mu není, pánové prosím to není reálné. Já neříkám, že Dacia je beznadějné auto, ale proč se ve vybraných státech prodává pod brendem Renault a nikoli pod svojí značkou. Dále například ve Francii se s touto značkou setkávám jen v okolí sociálních sídlišť a to má Dacie Renaulta za otce. Sami Rumuni upřednostňují nákup ojetého Megane, nebo scenik, před novým Loganem Pokud chcete poznat co je to auto zač, podívejte se k taxikářům. Uznávám, že plno lidí si nemůže koupit třeba Octavii a tak sáhne po lacinější o 100-150tisíc Logan, nebo sondero. Taky uznávám, že někdy prostě stačí koupit Dacii namísto třeba Seata, nebo škody, třeba jako služebák, nebo tam kde je auto jen na sobotu a na nákup. Ale tohle to připomíná diskusi o obhajobě kvalitního socialistického výrobku AZNP škoda 105L proti prohnilému kapitalistickému VW Golf
" Nepochybně následováníhodný přístup"
Banjo
| 3. 1. 2013
U nás vůbec nic, ale jsou možná země, kde na to koukají jinak.
Počkáme pár měsíců, jestli jim ta kampaň přinese zisk nebo ztrátu...
pár měsíců čekat
Banjo
| 3. 1. 2013
Šikovný bazar by dokázal i to počítadlo a rok výroby v techničáku... :-!