Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW R 1200 RS ConnectedRide: Jízdní asistenty i pro motorky!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
BMW Motorrad prostřednictvím prototypu ConnectedRide, jehož základem je sériový model R 1200 RS, odhaluje budoucnost motocyklových bezpečnostních systémů.

BMW Motorrad se po desetiletí věnuje zvyšování bezpečnosti jízdy na motocyklů a patřil k prvním výrobcům, kteří své stroje nabídly s ABS, protiprokluzovým systémem nebo dynamickou kontrolou trakce.

Německá značka se neustále snaží zlepšovat bezpečnost motocyklů a návštěvníkům konference CMC 2017, pořádané 12. října v budově BMW Welt v Mnichově nabídla prostřednictvím prototypu R 1200 RS ConnectedRide pohled do budoucnosti motocyklových bezpečnostních systémů.

Stroj, který vychází ze sériového modelu, se vedle asistentu upozorňujícího na vozidla přijíždějící ze strany a při odbočování vlevo muže pochlubit celou řadou dalších asistenčních systémů, jejichž úkolem je předcházet nehodám mezi motocykly a osobními automobily. Varováni jsou jak účastníci provozu, jejichž chování na silnici směřuje k tomu, že nedají přednost v jízdě, tak i samotný jezdec na motocyklu.

Nebezpečnou situaci registruje a varování iniciuje komunikační systém mezi vozidly (Vehicle to Vehicle – V2V), který je založen na komunikačním standardu mezi výrobci a vysoce přesné lokalizaci prostřednictvím satelitního systému DGNSS (Differential Global Navigation Satellite System).

BMW R 1200 RS, které se stalo základem prototypu ConnectedRide, patří v současné nabídce své značky k nejsportovnějším strojům a jeho srdcem je plochý dvouválec o objemu 1170 cm3, disponující nejvyšším výkonem 92 kW (125 k) při 7750 min-1 a točivým momentem 125 N.m při 6500 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

CMC (Connected Motorcycle Consortium), jehož cílem je podpořit kooperativní inteligentní dopravní systémy C-ITS pro motocykly, zahrnující co možná největší množství bezpečnostních systémů napříč všemi výrobci, založily v roce 2016 společnosti BMW Motorrad, Honda a Yamaha.

Konference CMC 2017 se zaměřila zejména na specifické požadavky jízdy na motocyklu ve vztahu k vysoce dynamickému vývoji automobilových bezpečnostních systémů. V první řadě pak na komunikaci V2V (Vehicle to Vehicle), která doposud dostatečným způsobem tyto specifické aspekty bezpečné jízdy na motocyklu nezohledňovala.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)