Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 3 Touring: Ceny na českém trhu

David Bureš
Diskuze (48)
Dlouho očekávané mnichovské kombi je v Česku zatím nabízeno pouze se třemi motory, dvěma vznětovými a jedním zážehovým.

BMW řady 3 Touring má české ceny. Ty začínají na částce 941.500 korun za vznětovou verzi 320d s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 135 kW. Tato částka zahrnuje i transportní náklady a předprodejní servis ve výši 9.000 Kč včetně DPH.

Ze zážehových verzí je v aktuálně v nabídce pouze 328i se čtyřválcovým dvoulitrem o výkonu 180 kW. Za ni čeští zákazníci zaplatí 1.011.500 korun.

328i i 320d jsou dodávány se šestistupňovým manuálem, osmistupňový automat (i s páčkami řazení pod volantem) je za příplatek 61.250 korun. U dieselového třílitrového šestiválce 330d je samočinná převodovka standardem.

Ve srovnání se sedanem činí příplatek za kombi u všech těchto tří motorových variant 45.000 korun.

Sériová výroba všech tří variant zahrnuje šest airbagů, palubní počítač, rádio BMW Professional se šesti reproduktory a 6,5palcovou obrazovkou, automatické ovládání víka zavazadelníku, automatickou klimatizaci, kožený multifunkční volant nebo mlhovky. 328i a 330d přidávají ještě posilovač řízení Servotronic.

Střešní lišty jsou v barvě karoserie, prvky obložení v interiéru jsou matně stříbrné. 328i a 330d jsou navíc rozpoznatelné díky dvojité koncovce výfuku.

Samozřejmostí je rozsáhlá příplatková výbava. Mezi ní nechybí přední a zadní parkovací asistent (za 19 925 korun), aktivní tempomat s funkcí stop&go (za 31.525 Kč), dešťový a světelný senzor (za 3.275,-), bi-xenonová světla (za 24 700,-), vyhřívání předních a zadních sedadel (dohromady za 18.650,-), vyhřívaný volant (za 4.800,-), navigační systém Professional (za 60.250,-) nebo head-up displej (za 24.700,-).

Metalický lak je za příplatek 21.175 korun, designové pakety Sport Line, Modern Line a Luxury Line stojí shodně 47.900 Kč. M sportovní paket je pak za 98.325 až 108.400 korun dle dané motorizace.

BMW 3 Touring (F31) - ceny na českém trhu (léto 2012)
Verze328i320d330d
Převodovka6M (8A)6M (8A)8A
Zdvihový objem [cm3]199719952993
Válce/ventily4/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]180/5000-6000135/4000190/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1250-4800380/1750-2750500/1500-3000
Max. rychlost [km/h]250 (250)230 (226)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,0 (6,0)7,7 (7,6)5,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,8 (6,5)4,8 (4,7)5,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1575 (1595)1565 (1575)1680
Cena [Kč]1.011.500,-941.500,-1.191.500,-

David Bureš
Diskuze (48)
Avatar - Ham.
16. 7. 2012 20:50
Re: Řešení
S4 je prostě konkurent 335i, RS4 pro M3, těžko to vidět jinak.
Tady jsou čerstvé testy (S4 po faceliftu) kde jsou změřené dynamické parametry a to jak v podélném směru (včetně brzd) tak na testovací dráze a na okruhu a ve všech disciplínách je S4 lepší vyjma naměřené spotřeby kde je na tom o 1,6 litru hůře.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Dinar
16. 7. 2012 20:06
Re: Řešení
Tak předně s4 už má být sport varianta, 335i je jen motorizace bez specifických fičur, které nemůžeš mít třeba u 320d. Ale i tak v zatáčce je pořád lepší, jak jsem psal s4 musí mít nutně sport dif, aby agilitou stíhala, lepší není. Rychlejší v přímce jen o chlup, rozhodně ne tolik, kolik by napovídal rozdíl ve výkonu, co se odezvy týká kompresor v tomto případě v reálu neznamená žádnou výhodu, moc rád bych viděl někoho, kdo ta auta zkusil a bude mi vyprávět o rozdílu v reakci na plyn, naopak nevýhodou kompreoru v s4 je spotřeba. Nehodnotím ji absolutně, takže poznámka o tom, že takové auto se nekupuje na spotřebu je mimo, hodnotím ve vztahu k 335i a tam je to prostě rozdíl několika litrů a tento rozdíl se zvětšuje, čím víc na ta auta tlačíš. ;-)
Avatar - Ham.
16. 7. 2012 15:56
Re: Řešení
Mínus S4 je větší spotřeba o tom žádná, nicméně takové motorizace si nikdo nekupuje aby jezdil za 6. Se sport. dif. pak následují samé plusy, rychlejší v přímce i v zatáčce a odezva motoru s kompresorem je také o něčem jiném než turbo. :-)
Avatar - Dinar
16. 7. 2012 13:39
Re: Řešení
Audi palubky jsou delší, kapoty kratší, motor není tolik mezi nohama cestujících jako v BMW, pořád je to rozdíl, který se logicky promítá i do architektury palubky, její masy.
Avatar - Dinar
16. 7. 2012 13:37
Re: BMW3
Souhlas, docela ještě věřím v avizovaný průmyslově vyráběný karbon, tam je celkem velký prostor pro váhové kejkle při akceptovatelných nákladech. ;-)