Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 135i: Turbodmychadlo twin-scroll nahrazuje přeplňování dvěma turbodmychadly

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Na jaro letošního roku si u BMW přichystali novinku pro nejmenší jedničkovou řadu – třílitrový šestiválec s přeplňováním turbodmychadlem twin-scroll.

Nový motor N55 s přímým vstřikováním nahrazuje starší třílitr N54, který byl dopován dvěma turbodmychadly. Poskytuje největší výkon 225 kW při 5800 min-1, točivý moment vrcholí díky rychlejšímu roztáčení lopatek turbodmychadla hodnotou 400 Nm v rozmezí 1200-5000 min-1. Hranice nejvyšších otáček tak klesla o 100 min-1.

Stejný agregát pracuje například pod kapotou modelu 5 Gran Turismo F07. Díky již zmíněnému přeplňování twin-scroll a neomezenému nastavení a řízení zdvihu sacích ventilů (systém Valvetronic) poskytuje agregát lepší odezvu na stisk plynového pedálu a je také méně žíznivý.

BMW 135i s novým motorem bude k dispozici od letošního jara, a to ve verzích kupé a kabriolet. Mnichovská automobilka se o něm zmiňuje zatím pouze v souvislosti se severoamerickým trhem včetně standardně montovaného hi-fi systému Harman Kardon. Prodej této verze v Evropě je ale samozřejmostí.

Američtí zákazníci budou moci za příplatek zvolit také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT s možností řazení pádly pod volantem. Levým se mění převodové stupně směrem dolů, pravým nahoru. K dispozici je i klasická páka pro manuální řazení.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - kolmar
19. 1. 2010 12:37
Re: Design ala dr.Mengele
OK, tak v tomto ohlade je to pravda, 1er je tazky, resp. 3er lahky ;-) tych 15 kg rozdiel je naozaj brutus!!! ale keby som sa ja rozhodoval tak ta trojka!
19. 1. 2010 12:12
Re: Design ala dr.Mengele
Porovnávám jedničku a trojku, oba ve verzi coupe se stejným motorem 135 vs. 335 = 1560 vs. 1600 kg, 125 vs. 325 (opět stejný motor a stejný typ karoserie) = 1480 vs. 1495 kg. To auto prostě těžké je. Je jasné, že hatch s useknutým zadkem by měl být lehčí, ale ten mně nezajímá, ten bych vůbec při koupi nezvažoval.
Avatar - kolmar
19. 1. 2010 11:46
Re: Design ala dr.Mengele
Tam je tazky ten motor 35i!!!!!!! takze si to nemyl!!!!!
Pozri 1er chach s motorom 3.0i (ano V6 ziaden 4valcek) vazi 1450 kg! a rozdiel 100 kg na prednu napravu je uz pozehnany...ak si zoberies, ze ma tato atmosfera 195 kW tak neviem neviem ci by som isiel do 35i
19. 1. 2010 01:14
Re: Design ala dr.Mengele
Jak píše kolmar, 100 lidí, 100 chutí, já dávám palec nahoru. Cítím v tom silný odkaz na mé oblíbené BMW E30. Jo ty tvary jsou možna trochu divné, ale já si je prostě zamiloval, stejně jako jiné Banglovy kreace. A mně osobně mrzí, že Bangle odešel, od prezentace X6 to s designem u BMW podle mého jde z kopce ;-\ (kromě Z4) Za slabotu považuju třeba tebou zmíněné MB C Coupe (ted se to myslim jmenuje CLC), naproti tomu Breru jsem dneska měl zase po dlouhé době možnost obdivovat (škoda, že je to není zadohrab, víc by jí to slušelo), ale proti BMW 1 bych spíš viděl Alfu GT, které taky designově nic nechybí. Prostě každá "šerednost" si svého obdivovatele najde >:D
19. 1. 2010 00:51
Re: Design ala dr.Mengele
Ještě bych přidal docela vysokou hmotnost, ta 135 je o pouhých 40 kilo lehčí než 335 coupe (1560 vs. 1600 kg).