BMW 135i: Turbodmychadlo twin-scroll nahrazuje přeplňování dvěma turbodmychadly
Nový motor N55 s přímým vstřikováním nahrazuje starší třílitr N54, který byl dopován dvěma turbodmychadly. Poskytuje největší výkon 225 kW při 5800 min-1, točivý moment vrcholí díky rychlejšímu roztáčení lopatek turbodmychadla hodnotou 400 Nm v rozmezí 1200-5000 min-1. Hranice nejvyšších otáček tak klesla o 100 min-1.
Stejný agregát pracuje například pod kapotou modelu 5 Gran Turismo F07. Díky již zmíněnému přeplňování twin-scroll a neomezenému nastavení a řízení zdvihu sacích ventilů (systém Valvetronic) poskytuje agregát lepší odezvu na stisk plynového pedálu a je také méně žíznivý.
BMW 135i s novým motorem bude k dispozici od letošního jara, a to ve verzích kupé a kabriolet. Mnichovská automobilka se o něm zmiňuje zatím pouze v souvislosti se severoamerickým trhem včetně standardně montovaného hi-fi systému Harman Kardon. Prodej této verze v Evropě je ale samozřejmostí.
Američtí zákazníci budou moci za příplatek zvolit také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT s možností řazení pádly pod volantem. Levým se mění převodové stupně směrem dolů, pravým nahoru. K dispozici je i klasická páka pro manuální řazení.