Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW vytváří dvě nové divize a hodlá ušetřit 6 miliard eur

Dan Vořechovský
Diskuze (0)
Mnichovská automobilka hodlá v následujících pěti letech ušetřit šest miliard eur. Plán na úsporu nákladů je součástí nové korporátní strategie automobilky do roku 2020.

K prvním říjnu tohoto roku vzniknou v rámci mnichovské automobilky BMW dvě nové divize. Novou podnikovou strategii do roku 2020 již schválilo představenstvo i dozorčí rada automobilky. První nová divize se zaměří na vývoj podniku a značky, druhá pak na správu nákupní a dodavatelské sítě. Tato druhá divize bude rovněž odpovědná za snížení nákladů na nákup materiálu, což je pro skupinu BMW nejvýznamnější nákladový faktor.

V rámci nové strategie bude BMW usilovat o to, aby v roce 2012 dosáhlo v automobilovém segmentu návratnosti užitého kapitálu ve výši 26 % a rentability tržeb v rozmezí 8 až 10 %. Automobilka chce zvýšit tržby a výnosy na prodaný automobil a zároveň snížit administrativní výdaje a výdaje na vývoj, výrobu a prodej na jeden automobil. Celkově by tak chtělo BMW do roku 2012 ušetřit 6 miliard eur.

BMW by rovněž chtělo do roku 2012 dosáhnout ročních maloobchodních prodejů ve výši 1,8 milionu vozů. V oblasti výroby motocyklů chce automobilka dosáhnout ve stejném horizontu roční produkce 150 tisíc kusů, což by znamenalo nárůst o 50 %. Do roku 2012 se má například výrobní kapacita americké továrny ve Spartanburgu rozšířit ze stávajících 140 tisíc na 240 tisíc vozů. Nárůst výroby v USA má za cíl snížení závislosti na vývoji měnového kurzu amerického dolaru.

Zájemce o akcie mnichovské automobilky jistě potěší informace o tom, že dojde k výraznému zvýšení dividendového výplatního poměru. O konkrétním procentu bude představenstvo a následně dozorčí rada teprve jednat.

Dan Vořechovský
Diskuze (0)