BMW X3 3.0 sd - Silový Doping

BMW X3 3.0 sd - Silový Doping

 
 
18.12. 2006 Ondřej Šuch

X3 prošel po tříletém úspěšném prodeji lehkým faceliftem, nás ale více zajímá naftový třílitr s dvojím přeplňováním. Vystřelit z nuly na 100 km/h za 6,6 vteřin není ve třídě úplně obvyklé…

Méně plastu, více laku – tak vypadá ve stručnosti vnější inovace. Pozměnené jsou i světlomety, koncové svítilny jsou nyní osazeny efektními trubicemi. Výsledek vypadá svižněji a méně offroadově, což zvláště ve spojení s námi testovanou motorizací považujeme za plus.

V interiéru je vše téměř při starém – 193 cm vysoký řidič se cítí poněkud stísněně a zoufalý je i nedostatek odkládacích prostor. Nové materiály a barevné kombinace jsou sice příjemné, ovladače na přeširokém středovém panelu ale už působí poněkud anachronicky. Velkou pochvalu si naopak zaslouží X3 za prostor na zadních sedadlech a špatný není ani základní objem zavazadlového prostoru 480 litrů – jen jeho víko by mohlo být trochu lehčí.

Pod kapotou najdeme třílitrový turbodiesel vyladěný na neuvěřitelný výkon 210 kW a točivý moment 580 Nm. Agregát využívá technologii postupného přeplňování VTT (Variable Twin Turbo) použitou i v BMW 535d, v X3 je ale výkon ještě o 10 kW vyšší. Řadový šestiválec se projevuje relativně kultivovaným zvukem, který ve vyšších otáčkách nemá daleko k benzínovým sourozencům, jeho intenzita je ale na vrcholu otáček už méně příjemná. Vysokotlaké malé turbodmychadlo zajišťuje plynulý nárůst točivého momentu už v nízkých otáčkách. Kolem 1500 otáček se pak připojí druhé, velké turbodmychadlo, které udržuje sílu motoru v horní poloveně otáček.

Po šlápnutí na plyn auto akceleruje bez trhavých pohybů, otáčky vždy letí ke 4500 a je hladce přeřazeno. Odstupňování převodovky přitom dovoluje razantně zrychlovat i ve 180 km/h a maximální hodnota 240 není přehnaná… V zatáčkách se při vyšších rychlostech auto pochopitelně naklání, stopu ale drží a ani z vysokých rychlostí nemá problém s razantním bržděním. Řízení je přesné a komunikativní, na náš vkus ale přece jen až moc offroadové – málo strmý převod nám k tomuto autu prostě nesedí.

Podvozek je naladěn spíše tvrdě a vzhledem k charakteru vozu a jeho motorizaci asi moc jiných možností není. Osmnáctipalcová kola nás sice citelně protáhla kdejakým výtlukem, ovšem jejich přínos pro stabilitu jízdy se nám zdá u vrcholného šestiválce podstatnější.

Za celou tuhle nádheru si motor kupodivu nepočítá mnoho: ve městě se spokojí s desetilitrovou spotřebou, při jízdě v rámci českých dálničních limitů pak spotřeba ještě o něco poklesne. Ani týrání plynového pedálu na letišti či na německé dálnici ale hodnotu spotřeby nezvýšilo dál než za třináctilitrovou hranici.

Inovovaný systém pohonu všech kol x-drive má nyní „rychlejší“ elektroniku a kromě základního rozdělení krouticího momentu na přední a zadní nápravu 40:60 nabízí samozřejmě i extrémní hodnoty. Vše ale lze využít opravdu spíše jen na silnici. Vůz se sice označuje jako SUV, ale jinam než na polní cestu bychom si s ním asi netroufli. Což není špatně, jen to ukazuje na odstředivé tendence v SUV, kdy na jedné straně stojí extrémně silniční vozy typu X3 a druhou stranu ovládají vozy na hranici offroadových schopností, například nový Land Rover Freelander. Ale abychom BMW nekřivdili – X3 disponuje například systémem Hill Descent Kontrol pro řízeně pomalé sjíždění prudkých svahů.

X3 s extrémním turbodieselem není určeno k tahání majitele z větší závěje – doménou tohoto vozu jsou silnice a zatáčky na nich. Tam může s tímto vozem soupeřit v podstatě jen Subaru Foerster s přeplňovaným dvouapůllitrem, který dosud v disciplíně pekelně rychlých SUV téměř kraloval.

BMW vymetá kouty trhu a pokud existuje dost lidí, kteří potřebují sportovní zrychlení zkombinovat s karoserií SUV, není jim proč X3 3.0sd nedoporučit.

První cena vozu1.024.800,- (2.0i 110 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.485.000,- (3.0sd 210 kW)
Základní cena testovaného vozu1.485.000,- (3.0sd 210 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.508.113,- (3.0sd 210 kW)

Plusy:

  • pružný a výkonný motor
  • plynule řadicí automat
  • excelentní stabilita
  • vnitřní prostor vzadu
  • přesné řízení
  • spotřeba

Minusy

  • nedostatek odkládacích prostor
  • těžké víko zavazadelníku
  • hlučný motor
  • málo strmé řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X3 3.0 sd

Cena v základní výbavě: 1 485 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 508 113 Kč

Základní výbava:ABS, přední, boční a okenní airbagy, el. ovládání oken a zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, filtr pevných částic, radiopřehrávač s CD, litá 18“ kola, asistent), DSC III (stabilizační systém), HDC, ADB-X (elektronický svorný diferenciál), imobilizér, mlhovky, dvousměrně nastavitelný kožený volant, posilovač řízení, klimatizace s mikrofiltrem, dělená sklopná zadní opěradla, dělící síť zavazadlového prostoru, velurové koberce, palubní počítač, check control, servisní asistent, loketní opěrka vzadu s třetí hlavovou opěrkou a 2 stojánky na nápoje, isofix, pohon všech kol – xDrive

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+22.513,-)

Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro

Sociální demokracie by mohla dostat ministerstvo vnitra,…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera

Jsem jediným, komu se zdá, že nejaktivnějším…

Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda

Rozdíl v platech nastupujících vojáků a policistů je přes…

 

Štítky SUV BMW Testy Crossover

Technické údaje
Motor BMW X3 3.0 sd
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 580 / 1750 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / 1560
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1940 / 445
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4569
b) šířka (mm): 1583
c) výška (mm): 1674
d) rozvor (mm): 2795
e) rozchod vpředu (mm): 1524
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení BMW X3 3.0 sd
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 



BMW X3 xDrive18d: Nový dieselový dvoulitr pro mnichovské SUV BMW X3 xDrive18d: Nový dieselový dvoulitr pro mnichovské SUV

Číslo 18 v názvu nové verze BMW X3 je poněkud matoucí.…

BMW X3 Limited Sport: Nové speciální vydání BMW X3 Limited Sport: Nové speciální vydání

Automobilka BMW uvádí na domácí trh novou sérii BMW X3 s…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Módní inventura na společenských akcích zaznamenaných kreací uplynulých tří měsíců tohoto roku dává na vědomí,…

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže kvůli tomu ani spát

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže…

Nejen že natočil film, který ji navždy proslavil, ale také byl ženatý s její sestrou. Není divu, že hvězda…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům: fronta a nervy!

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům:…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová kvůli zranění a olympijské nejistotě na dlouhé měsíce zmizela z očí svých…

 

Reflex.cz

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb Dojemné shledání malého a velkého Jirky

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb…

„Většinou řežu hlavu Miloši Zemanovi nebo Jiřímu Ovčáčkovi a dávám ji na jiné tělo.“ To je věta, kterou vám…

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…