BMW X3 3.0 sd - Silový Doping

BMW X3 3.0 sd - Silový Doping

 
 

X3 prošel po tříletém úspěšném prodeji lehkým faceliftem, nás ale více zajímá naftový třílitr s dvojím přeplňováním. Vystřelit z nuly na 100 km/h za 6,6 vteřin není ve třídě úplně obvyklé…

Méně plastu, více laku – tak vypadá ve stručnosti vnější inovace. Pozměnené jsou i světlomety, koncové svítilny jsou nyní osazeny efektními trubicemi. Výsledek vypadá svižněji a méně offroadově, což zvláště ve spojení s námi testovanou motorizací považujeme za plus.

V interiéru je vše téměř při starém – 193 cm vysoký řidič se cítí poněkud stísněně a zoufalý je i nedostatek odkládacích prostor. Nové materiály a barevné kombinace jsou sice příjemné, ovladače na přeširokém středovém panelu ale už působí poněkud anachronicky. Velkou pochvalu si naopak zaslouží X3 za prostor na zadních sedadlech a špatný není ani základní objem zavazadlového prostoru 480 litrů – jen jeho víko by mohlo být trochu lehčí.

Pod kapotou najdeme třílitrový turbodiesel vyladěný na neuvěřitelný výkon 210 kW a točivý moment 580 Nm. Agregát využívá technologii postupného přeplňování VTT (Variable Twin Turbo) použitou i v BMW 535d, v X3 je ale výkon ještě o 10 kW vyšší. Řadový šestiválec se projevuje relativně kultivovaným zvukem, který ve vyšších otáčkách nemá daleko k benzínovým sourozencům, jeho intenzita je ale na vrcholu otáček už méně příjemná. Vysokotlaké malé turbodmychadlo zajišťuje plynulý nárůst točivého momentu už v nízkých otáčkách. Kolem 1500 otáček se pak připojí druhé, velké turbodmychadlo, které udržuje sílu motoru v horní poloveně otáček.

Po šlápnutí na plyn auto akceleruje bez trhavých pohybů, otáčky vždy letí ke 4500 a je hladce přeřazeno. Odstupňování převodovky přitom dovoluje razantně zrychlovat i ve 180 km/h a maximální hodnota 240 není přehnaná… V zatáčkách se při vyšších rychlostech auto pochopitelně naklání, stopu ale drží a ani z vysokých rychlostí nemá problém s razantním bržděním. Řízení je přesné a komunikativní, na náš vkus ale přece jen až moc offroadové – málo strmý převod nám k tomuto autu prostě nesedí.

Podvozek je naladěn spíše tvrdě a vzhledem k charakteru vozu a jeho motorizaci asi moc jiných možností není. Osmnáctipalcová kola nás sice citelně protáhla kdejakým výtlukem, ovšem jejich přínos pro stabilitu jízdy se nám zdá u vrcholného šestiválce podstatnější.

Za celou tuhle nádheru si motor kupodivu nepočítá mnoho: ve městě se spokojí s desetilitrovou spotřebou, při jízdě v rámci českých dálničních limitů pak spotřeba ještě o něco poklesne. Ani týrání plynového pedálu na letišti či na německé dálnici ale hodnotu spotřeby nezvýšilo dál než za třináctilitrovou hranici.

Inovovaný systém pohonu všech kol x-drive má nyní „rychlejší“ elektroniku a kromě základního rozdělení krouticího momentu na přední a zadní nápravu 40:60 nabízí samozřejmě i extrémní hodnoty. Vše ale lze využít opravdu spíše jen na silnici. Vůz se sice označuje jako SUV, ale jinam než na polní cestu bychom si s ním asi netroufli. Což není špatně, jen to ukazuje na odstředivé tendence v SUV, kdy na jedné straně stojí extrémně silniční vozy typu X3 a druhou stranu ovládají vozy na hranici offroadových schopností, například nový Land Rover Freelander. Ale abychom BMW nekřivdili – X3 disponuje například systémem Hill Descent Kontrol pro řízeně pomalé sjíždění prudkých svahů.

X3 s extrémním turbodieselem není určeno k tahání majitele z větší závěje – doménou tohoto vozu jsou silnice a zatáčky na nich. Tam může s tímto vozem soupeřit v podstatě jen Subaru Foerster s přeplňovaným dvouapůllitrem, který dosud v disciplíně pekelně rychlých SUV téměř kraloval.

BMW vymetá kouty trhu a pokud existuje dost lidí, kteří potřebují sportovní zrychlení zkombinovat s karoserií SUV, není jim proč X3 3.0sd nedoporučit.

První cena vozu1.024.800,- (2.0i 110 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.485.000,- (3.0sd 210 kW)
Základní cena testovaného vozu1.485.000,- (3.0sd 210 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.508.113,- (3.0sd 210 kW)

Plusy:

  • pružný a výkonný motor
  • plynule řadicí automat
  • excelentní stabilita
  • vnitřní prostor vzadu
  • přesné řízení
  • spotřeba

Minusy

  • nedostatek odkládacích prostor
  • těžké víko zavazadelníku
  • hlučný motor
  • málo strmé řízení
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X3 3.0 sd

Cena v základní výbavě: 1 485 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 508 113 Kč

Základní výbava:ABS, přední, boční a okenní airbagy, el. ovládání oken a zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, filtr pevných částic, radiopřehrávač s CD, litá 18“ kola, asistent), DSC III (stabilizační systém), HDC, ADB-X (elektronický svorný diferenciál), imobilizér, mlhovky, dvousměrně nastavitelný kožený volant, posilovač řízení, klimatizace s mikrofiltrem, dělená sklopná zadní opěradla, dělící síť zavazadlového prostoru, velurové koberce, palubní počítač, check control, servisní asistent, loketní opěrka vzadu s třetí hlavovou opěrkou a 2 stojánky na nápoje, isofix, pohon všech kol – xDrive

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+22.513,-)

Baterie českou energetiku nespasí, přesto mají vznikat velká úložiště Baterie českou energetiku nespasí, přesto mají vznikat velká úložiště

V tuzemsku by brzy mohlo vyrůst přes sto megawattů…

OLAF neměl právo Čapí hnízdo vyšetřovat, tvrdí jeho vlastník OLAF neměl právo Čapí hnízdo vyšetřovat, tvrdí jeho vlastník

Společnost Imoba, která vlastní farmu Čapí hnízdo,…

Kdo nepracuje, dostává nižší dávky v hmotné nouzi Kdo nepracuje, dostává nižší dávky v hmotné nouzi

Chudým se snížily dávky. Kvůli novému opatření už přišlo…

ONLINE: Babišova vláda důvěru nezískala, pro hlasovali jen poslanci ANO ONLINE: Babišova vláda důvěru nezískala, pro hlasovali jen poslanci ANO

Poslanecká sněmovna v dnešním hlasování nevyslovila…

 

Štítky SUV BMW Testy Crossover

Technické údaje
Motor BMW X3 3.0 sd
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 580 / 1750 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / 1560
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1940 / 445
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4569
b) šířka (mm): 1583
c) výška (mm): 1674
d) rozvor (mm): 2795
e) rozchod vpředu (mm): 1524
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení BMW X3 3.0 sd
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



BMW X3 xDrive18d: Nový dieselový dvoulitr pro mnichovské SUV BMW X3 xDrive18d: Nový dieselový dvoulitr pro mnichovské SUV

Číslo 18 v názvu nové verze BMW X3 je poněkud matoucí.…

BMW X3 Limited Sport: Nové speciální vydání BMW X3 Limited Sport: Nové speciální vydání

Automobilka BMW uvádí na domácí trh novou sérii BMW X3 s…

 



 
Škoda představuje nové SUV. Kamiq vypadá jako špatná čínská kopie, není se co divit

Škoda představuje nové SUV. Kamiq vypadá jako špatná čínská kopie, není se co divit

Dnes 14:40

Zatímco my si na nejmenší SUV v nabídce Škodovky musíme ještě počkat, jeho čínskou podobu už tamní zdroje znají.




Blesk.cz

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si mezi krami, než grónské ledovce roztají

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si…

Teplota vody i vzduchu je kolem nuly. Většina účastníků zájezdu je oblečena v péřových bundách, jiní už se ale…

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Nezkušený? Nevadí. Se Švédy jede na ZOH 17letý Dahlin, favorit draftu NHL

Nezkušený? Nevadí. Se Švédy jede na ZOH 17letý…

Zatímco v českém výběru pro olympiádu žádný hráč z mistrovství světa hráčů do 20 let v Buffalu není, u Švédů je…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…