BMW X3 3.0 sd - Silový Doping

BMW X3 3.0 sd - Silový Doping

 
 

X3 prošel po tříletém úspěšném prodeji lehkým faceliftem, nás ale více zajímá naftový třílitr s dvojím přeplňováním. Vystřelit z nuly na 100 km/h za 6,6 vteřin není ve třídě úplně obvyklé…

Méně plastu, více laku – tak vypadá ve stručnosti vnější inovace. Pozměnené jsou i světlomety, koncové svítilny jsou nyní osazeny efektními trubicemi. Výsledek vypadá svižněji a méně offroadově, což zvláště ve spojení s námi testovanou motorizací považujeme za plus.

V interiéru je vše téměř při starém – 193 cm vysoký řidič se cítí poněkud stísněně a zoufalý je i nedostatek odkládacích prostor. Nové materiály a barevné kombinace jsou sice příjemné, ovladače na přeširokém středovém panelu ale už působí poněkud anachronicky. Velkou pochvalu si naopak zaslouží X3 za prostor na zadních sedadlech a špatný není ani základní objem zavazadlového prostoru 480 litrů – jen jeho víko by mohlo být trochu lehčí.

Pod kapotou najdeme třílitrový turbodiesel vyladěný na neuvěřitelný výkon 210 kW a točivý moment 580 Nm. Agregát využívá technologii postupného přeplňování VTT (Variable Twin Turbo) použitou i v BMW 535d, v X3 je ale výkon ještě o 10 kW vyšší. Řadový šestiválec se projevuje relativně kultivovaným zvukem, který ve vyšších otáčkách nemá daleko k benzínovým sourozencům, jeho intenzita je ale na vrcholu otáček už méně příjemná. Vysokotlaké malé turbodmychadlo zajišťuje plynulý nárůst točivého momentu už v nízkých otáčkách. Kolem 1500 otáček se pak připojí druhé, velké turbodmychadlo, které udržuje sílu motoru v horní poloveně otáček.

Po šlápnutí na plyn auto akceleruje bez trhavých pohybů, otáčky vždy letí ke 4500 a je hladce přeřazeno. Odstupňování převodovky přitom dovoluje razantně zrychlovat i ve 180 km/h a maximální hodnota 240 není přehnaná… V zatáčkách se při vyšších rychlostech auto pochopitelně naklání, stopu ale drží a ani z vysokých rychlostí nemá problém s razantním bržděním. Řízení je přesné a komunikativní, na náš vkus ale přece jen až moc offroadové – málo strmý převod nám k tomuto autu prostě nesedí.

Podvozek je naladěn spíše tvrdě a vzhledem k charakteru vozu a jeho motorizaci asi moc jiných možností není. Osmnáctipalcová kola nás sice citelně protáhla kdejakým výtlukem, ovšem jejich přínos pro stabilitu jízdy se nám zdá u vrcholného šestiválce podstatnější.

Za celou tuhle nádheru si motor kupodivu nepočítá mnoho: ve městě se spokojí s desetilitrovou spotřebou, při jízdě v rámci českých dálničních limitů pak spotřeba ještě o něco poklesne. Ani týrání plynového pedálu na letišti či na německé dálnici ale hodnotu spotřeby nezvýšilo dál než za třináctilitrovou hranici.

Inovovaný systém pohonu všech kol x-drive má nyní „rychlejší“ elektroniku a kromě základního rozdělení krouticího momentu na přední a zadní nápravu 40:60 nabízí samozřejmě i extrémní hodnoty. Vše ale lze využít opravdu spíše jen na silnici. Vůz se sice označuje jako SUV, ale jinam než na polní cestu bychom si s ním asi netroufli. Což není špatně, jen to ukazuje na odstředivé tendence v SUV, kdy na jedné straně stojí extrémně silniční vozy typu X3 a druhou stranu ovládají vozy na hranici offroadových schopností, například nový Land Rover Freelander. Ale abychom BMW nekřivdili – X3 disponuje například systémem Hill Descent Kontrol pro řízeně pomalé sjíždění prudkých svahů.

X3 s extrémním turbodieselem není určeno k tahání majitele z větší závěje – doménou tohoto vozu jsou silnice a zatáčky na nich. Tam může s tímto vozem soupeřit v podstatě jen Subaru Foerster s přeplňovaným dvouapůllitrem, který dosud v disciplíně pekelně rychlých SUV téměř kraloval.

BMW vymetá kouty trhu a pokud existuje dost lidí, kteří potřebují sportovní zrychlení zkombinovat s karoserií SUV, není jim proč X3 3.0sd nedoporučit.

První cena vozu1.024.800,- (2.0i 110 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.485.000,- (3.0sd 210 kW)
Základní cena testovaného vozu1.485.000,- (3.0sd 210 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.508.113,- (3.0sd 210 kW)

Plusy:

  • pružný a výkonný motor
  • plynule řadicí automat
  • excelentní stabilita
  • vnitřní prostor vzadu
  • přesné řízení
  • spotřeba

Minusy

  • nedostatek odkládacích prostor
  • těžké víko zavazadelníku
  • hlučný motor
  • málo strmé řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X3 3.0 sd

Cena v základní výbavě: 1 485 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 508 113 Kč

Základní výbava:ABS, přední, boční a okenní airbagy, el. ovládání oken a zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, filtr pevných částic, radiopřehrávač s CD, litá 18“ kola, asistent), DSC III (stabilizační systém), HDC, ADB-X (elektronický svorný diferenciál), imobilizér, mlhovky, dvousměrně nastavitelný kožený volant, posilovač řízení, klimatizace s mikrofiltrem, dělená sklopná zadní opěradla, dělící síť zavazadlového prostoru, velurové koberce, palubní počítač, check control, servisní asistent, loketní opěrka vzadu s třetí hlavovou opěrkou a 2 stojánky na nápoje, isofix, pohon všech kol – xDrive

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+22.513,-)

Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka

Socialisté míní, že 22 milionů korun by měl zaplatit šéf…

Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu

V největším finančním centru Evropy zaměstnává Goldman…

Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví

Prezident Miloš Zeman nepůjde na pohřeb jedné z…

Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi

Natáčení dalších nových dílů Krtečka v 3D podobě se může…

 
Technické údaje
Motor BMW X3 3.0 sd
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 580 / 1750 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / 1560
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1940 / 445
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4569
b) šířka (mm): 1583
c) výška (mm): 1674
d) rozvor (mm): 2795
e) rozchod vpředu (mm): 1524
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení BMW X3 3.0 sd
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




BMW X3 xDrive18d: Nový dieselový dvoulitr pro mnichovské SUV BMW X3 xDrive18d: Nový dieselový dvoulitr pro mnichovské SUV

Číslo 18 v názvu nové verze BMW X3 je poněkud matoucí.…

BMW X3 Limited Sport: Nové speciální vydání BMW X3 Limited Sport: Nové speciální vydání

Automobilka BMW uvádí na domácí trh novou sérii BMW X3 s…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do nemocnice!

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do…

Měl to být další skvělý večer během jejího koncertního turné. Jenže se změnil v drama. Zpěvačka Věra Špinarová…

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

 

iSport.cz

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…