BMW Z4: Oficiální informace a velká fotogalerie

BMW Z4: Oficiální informace a velká fotogalerie

 
 

Na místo roadsteru a kupé bude v příchozí generaci řady Z4 dosazen roadster se skládací pevnou střechou. První svého druhu se značkou BMW.

Výroba první generace roadsteru BMW Z4 skončila v září letošního roku. Před jeho koncem uvolnila mnichovská automobilka první oficiální fotografie nástupce a samozřejmě i informace o nové generaci.

Naživo novinku uvidí poprvé návštěvníci lednového autosalonu v Detroitu, navzdory místu premiéry se ovšem nebude vyrábět ve Spartanburgu, nýbrž v německém Řezně (Regensburg).

Design nového roadsteru se trochu umírnil oproti výraznému stylu předchůdce. Móda skládacích pevných střech se odrazila i zde – nová Z4 už nemá klasickou plátěnou, následuje svého úhlavního konkurenta, stuttgartský roadster SLK. Při konstrukci střechy bylo štědře využito hliníku, je složena ze dvou částí a její otevření a následné zavření trvá 20 sekund. Na vzhledu zádě se přítomnost mechanismu a rozměrných střešních dílu naštěstí neprojevila.

Novinkou je systém značení modelů s pohonem zadních kol, který má nyní vzor sDriveXXx, kde za písmena XXx dosazuje BMW označení motorizace.

Pod dlouhou kapotou se v Evropě objeví tři řadové šestiválce. Základem je jednotka se zdvihovým objemem 2,5 l a 150 kW, nad ní jsou pak dva třílitrové motorizace, slabší agregát s označením sDrive30i má 190 kW, silnější sDrive35i s dvojitým přeplňováním 225 kW. Verze M se údajně do výroby nedostane. Pro trh USA plánují v Mnichově pouze třílitry.

Standardem je dnes u BMW systém EfficientDynamics zahrnující všelijaká konstrukční opatření ovlivňující spotřebu paliva. Patří sem systémy upravující funkci ventilového rozvodu (Valvetronic), přímé vstřikování paliva, pneumatiky s sníženým valivým odporem, částečná rekuperace pohybové energie při brzdění, řízení pomocných agregátů z hlediska odběru výkonu motoru, ukazatel vhodného okamžiku přeřazení atp. Všechny agregáty plní emisní normu Euro 5.

Modely řady Z4 jsou k dispozici standardně s šestistupňovými přímo řazenými převodovkami, do slabších variant bude možné objednat také automat se stejným počtem rychlostních stupňů. Nejsilnější sDrive35i pak může být vybavena dvouspojkovou samočinnou skříní se sedmi stupni, u obou samočinných převodovek bude k dispozici i volba převodů pomocí pádel pod volantem.

Hliník se uplatnil nejen při konstrukci střechy. Tento lehký materiál najdeme i na podvozku. Obzvláště pyšní jsou u BMW na přední nápravu s dvojitými trojúhelníkovými rameny, která se spolu s elektromechanickým řízením a polohou posádky až těsně před zadní nápravou má zasloužit o charakteristické jízdní zážitky.

Rozložení hmotnosti na obě nápravy se u každé verze liší, blíží se ale ideálu 50 : 50. Díky Dynamic Drive Control si pak může řidič vybrat ze třech jízdních režimů (Normal, Sport a Sport +) pouhým stiskem tlačítka. Elektronikou je samozřejmě vůz prošpikován, nechybí ani několika stupňový stabilizační systém nebo nová generace iDrive (poprvé u roadsteru), který může být kombinován i s navigačním systémem.

BMW Z4 - srovnání generací
RozměrNová generacePředchozí generaceRozdíl
Délka [mm]42394091148
Šířka [mm]179017819
Výška [mm]12911299-8
Rozvor [mm]249624951

Rozměry nové generace se příliš nezměnily s výjimkou celkové délky, ta narostla takřka o 15 cm, roadster je ale také nižší. Interiér je všemi směry o několik jednotek až desítek milimetrů rozměrnější než u předchůdce. Díky většímu prosklení karoserie je interiér vzdušnější a podstatně lepší je také výhled z vozu. O 30 kg (na 330 kg) se zvýšila užitečná hmotnost. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání při složené střeše 180 l, máte-li střechu nad hlavou, je vzadu 310 l pro kufry.

Nová Z4 se začne prodávat v květnu příštího roku. Ceny pro německý trh a základní technická data jsou v tabulce.

BMW Z4 - Přehled motorizací
MotorsDrive23isDrive30isDrive35i
PřevodovkaM6 (A6)M6 (A6)M6 (A7)
Zdvihový objem [cm3]249729962979
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/ot/min]150/6400190/6600225/5800
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]250/2750310/2600400/1300-5000
Max. rychlost [km/h]242 (239)250 (250)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,6 (7,3)5,8 (6,1)5,2 (5,1)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,5 (8,2)8,5 (8,3)9,4 (9,0)
Pohotovostní hmotnost [kg]1480 (1505)1470 (1500)1580 (1600)
Cena v Německu [Euro]35.90042.90047.450

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál

Nelichotivý podbradek či dvacetipalcová pneumatika kolem…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: BMW Z4: Oficiální informace a velká fotogalerie







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



BMW Z4: Výroba roadsteru skončila. Zatím bez náhrady... BMW Z4: Výroba roadsteru skončila. Zatím bez náhrady...

Druhá generace roadsteru BMW s pevnou skládací střechou…

BMW Z5: První ovoce spolupráce s Toyotou v roce 2018 BMW Z5: První ovoce spolupráce s Toyotou v roce 2018

Společný vývoj sportovních vozů automobilkami BMW a…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…