Bugatti EB 16.4 Veyron

Bugatti EB 16.4 Veyron

 
 

Pravděpodobně nejsilnějším vozem představeným na autosalonu v německém Frankfurtu byla poslední vývojová verze vozu Bugatti EB 16.4 Veyron. Vůz byl představen ve dvoubarevné kombinaci "Rouge Ventoux" a "Noir".

Karosérie

Pokrok ve vývoji

Pravděpodobně nejsilnějším vozem představeným na autosalonu v německém Frankfurtu byla poslední vývojová verze vozu Bugatti EB 16.4 Veyron. Vůz byl představen ve dvoubarevné kombinaci "Rouge Ventoux" a "Noir", což byly barvy historického modelu Bugatti T 57 C Coupé z roku 1938. Tento poslední vývojový model se opět přiblížil vozu, který by mohl být prodáván a to zejména v oblasti pohonné jednotky a karosérie. Jsou známy také první výkonové hodnoty, ze kterých se tají dech. Posuďte sami: maximální rychlost 406 km/h, akcelerace 0-300 km/h za méně než 14 sekund.

V porovnání s vývojovou předchozí verzí byl prodloužen rozvor kol o 50 mm na současných 2.700 mm. Cílem bylo zvětšení vnitřního prostoru, který je proveden v kůži v barvě "Silk".

Více vzduchu pro motor a brzdy

Pokrok v aerodynamice v posledních měsících vedl ke změnám na všech částech vozu. Nejmarkantnější změnou prošla přední část vozu. Vstupy vzduchu byly upraveny pro lepší chlazení motoru W o výkonu 736 kW (1001 koní) a pro lepší chlazení velkokapacitních brzd. Stejně tak byl přepracována i pro Bugatti charakteristická přední maska.

Difuzor s automaticky rozšířitelným zadním křídlem

Také zadní část vozu prošla rozsáhlými změnami, včetně dvou nových výstupů vzduchu. Tyto výstupy společně s výsuvným zadním křídlem a naprosto plochým podvozkem zajišťují dostatečnou přítlačnou sílu i při vysokých rychlostech.

Zadní přítlačné křídlo je v klidovém stavu jen těžko rozeznatelné, protože dokonale zapadá do karosérie. Při rychlostech, kdy je přítlačný efekt potřebný se křídlo nejen vysouvá, ale také horizontálně rozšiřuje o cca. 20 cm. Po vypnutí motoru zůstává křídlo ještě několik minut ve vysunutém stavu, čímž je zajištěn odvod horkého vzduchu otvory pod křídlem.

Bugatti EB 16.4 Veyron je nyní delší a širší

Změny přední a zadní části společně s prodlouženým rozvorem způsobily nutnost prodloužit vůz se stávajících 4.380 mm na 4.466 mm. Jiné kola a širší rozchod náprav zapříčinily celkové rozšíření vozu na 1.998 mm oproti původních 1.994 mm. Výška vozu 1.206 mm zůstává nezměněna.

Kola a pneumatiky

Nové pneumatiky a nové kola

Tým inženýrů také přepracoval kola a pneumatiky, aby odpovídaly výkonovým parametrům nového vozu. Hliníková kola byla navržena s ohledem na dostatečné chlazení brzdových kotoučů. Disky mají 20 palců v průměru s 12ti paprsky.

Vysoké výkony kladou enormní nároky také na pneumatiky, proto bylo nutno pro tento vůz vyrobit speciální pneumatiky Michelin odolávající rychlostem přes 400 km/h. Přední pneumatiky mají rozměr 245-690 R 520 A, zadní mají neobvyklý rozměr 335-710 R 540 A. Pneumatiky mají zakomponovány systém "Pax", zajišťující jízdu i na úplně prázdné pneumatice.

"Pax" systém

Systém "Pax" vyvinutý firmou Michelin zahrnuje průběžnou kontrolu tlaku vzduchu v pneumatice a umožňuje jízdu s naprosto prázdnou pneumatikou. Bugatti je schopno pokračovat s absolutně prázdnou pneumatikou dalších 200 km rychlostí až 80 km/h bez ovlivnění chování vozu.

Pohonná jednotka W16

Nové technické prvky pohonné jednotky

Hliníková blok motoru W16 v Bugatti EB 16.4 Veyron je naprosto nový a unikátní. Dva extrémně úzké motory V8 používající princip VR byly zkombinovány a svírají úhel 90°. Výsledkem je pohonná jednotka dosahující neuvěřitelného výkonu 736 kW (1001 koní) při 6.000 ot. /min. Motor je umístěn podélně před zadní nápravou. Motor je mimořádně kompaktní s rozměry pouze 710 mm na délku a 767 mm na šířku. Těchto velice kompaktních rozměrů bylo možno dosáhnout pouze použitím koncepce do W, která také zajišťuje vysokou pevnost a tuhost pohonné jednotky.

Čtyři turbodmychadla pomáhají dosáhnout motoru o objemu 7.993 ccm točivého momentu, který nemá v osobních vozech obdoby. Točivý moment dosahuje maximální hodnoty 1250 Nm! Teplota plnícího vzduchu je upravována dvěmi vodou chlazenými mezichladiči vzduchu umístěnými nad hlavami válců. Vůz má 64 ventilů s variabilním časováním.

Elektrohydraulicky ovládaný vačkový hřídel je aktivní při všech jízdních režimech. Pro ideální koordinaci motoru W16 byly použity dva nezávislé počítače pro každou řadu válců.

Tlakové mazání

Poznatky z automobilového sportu se odráží také v použité distribuci oleje v motoru. Motor je mazán čtyřstupňovou olejovou pumpou, kde tři stupně jsou používány pro odsávání oleje a 1 stupeň pro opětovnou dodávku do motoru.

Sedmistupňová převodovka

Pokud by nebyla tato sedmistupňová převodovka vyvinuta speciálně pro model EB 16.4 Veyron, mohla by klidně pocházet z vozu F1. Jednotlivé rychlosti se volí páčkami pod volantem, bez požití spojkového pedálu, který chybí. Dvojitá spojka (DCT) přeřadí z jednotlivého rychlostního stupně na jiný max. za 0,2 sekundy. Výkon motoru je přenášen na všechna čtyři kola.

300 km/h pod 14 sekund!

Bugatti EB 16.4 Veyron dosahuje neuvěřitelných výkonů. Rychlosti 300 km/h z klidu dosáhne pod hranici 14 sekund! Tyto mimořádné hodnoty zrychlení jsou unikátní, i když víceméně zůstávají pouze teoretickými. Daleko důležitější je schopnost absolutní reakce na řidičovi pokyny a při jízdě se zdá, že pro tento vůz fyzikální zákony ani neexistují...

Spolupracujeme s TipCars.com
Západní diplomacie: Rusko musí přimět Asada k obnovení příměří v Sýrii Západní diplomacie: Rusko musí přimět Asada k obnovení příměří v Sýrii

Západní státy naléhají na Rusko, aby zajistilo obnovení…

UPS zkouší drony v praxi, přepravují balíčky první pomoci UPS zkouší drony v praxi, přepravují balíčky první pomoci

Snaha přenášet náklad pomocí dronů je stará přibližně…

Pet Center investuje do prodejen, psích hotelů a školek Pet Center investuje do prodejen, psích hotelů a školek

Dva roky po změně majitele zahájil řetězec zvířecích…

Dieselgate: Bývalý šéf VW se podílel na utajování manipulace s emisemi Dieselgate: Bývalý šéf VW se podílel na utajování manipulace s emisemi

Bývalý generální ředitel německého automobilového…

 
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři…

 




Bugatti a jeho moderní historie (2. díl) Bugatti a jeho moderní historie (2. díl)

Po neslavném konci Bugatti Automobili S.p.A. v roce 1995…

Rekordní Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse na prodej Rekordní Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse na prodej

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse World Record…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Dnes 11:20

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tady se koupe 11 tisíc hadic. V pražské Krči mají hasiči unikátní oddělení

Tady se koupe 11 tisíc hadic. V pražské Krči mají…

Hasičská zbrojnice v pražské Krči je speciální. Nachází se tu totiž takzvané hadicové oddělení. Z celé metropole…

Karlštejnská nehoda: Muž narazil v autě do stromu

Karlštejnská nehoda: Muž narazil v autě do stromu

U Karlštejna došlo k ošklivé nehodě. Muž tam narazil ve svém voze přímo do stromu. Utrpěl poranění horních…

 

iSport.cz

Mešanovič zmrazil Spartu. Zahodil penaltu, pak se stal hrdinou derby

Mešanovič zmrazil Spartu. Zahodil penaltu, pak se…

Prožil bláznivý zápas. Útočník Muris Mešanovič naskočil do derby se Spartou z lavičky za zraněného Milana Škodu.…

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, Slavia ovládla derby, Plzeň stoupá

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, Slavia…

Zlínská jízda pokračuje! Překvapivý lídr ePojisteni.cz ligy uspěl i v 8. kole, když vyhrál na půdě nováčka z…

 

Reflex.cz

V Düsseldorfu zadrželi muže podezřelého z členství v IS

V Düsseldorfu zadrželi muže podezřelého z členství v IS

Policie na letišti v Düsseldorfu na západě Německa zadržela dvaadvacetiletého muže, který se vracel do země a je…

Proč už nemohu mlčet o sexismu v mé straně, napsala mladá politička z Merkelové CDU

Proč už nemohu mlčet o sexismu v mé straně, napsala…

Mladá berlínská politička Jenna Behrendsová (26), která byla zvolena minulou neděli do zastupitelstva ve čtvrti…