Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron je ztrátový. Až moc

David Bureš
Diskuze (58)
Náročný a problémový vývoj nejrychlejšího sériového automobilu světa se koncernu Volkswagen Group výrazně prodražil.

Cílem vývoje Bugatti Veyron bylo postavit nejrychlejší sériový automobil světa. Koncern VW Group si chtěl tímto vozem zároveň zvýšit prestiž a ukázat svoje schopnosti, díky čemuž byl Veyron vyvíjen s takřka neomezeným rozpočtem.

I přes základní cenu 30 milionů korun se prodej Veyronu Volkswagenu finančně rozhodně nevyplácí. Analytická společnost Berstein Research tvrdí, že VW na každém prodaném Veyronu tratí 6,27 milionů dolarů, tedy asi 117 milionů korun.

Přestože se už při vývoji nepočítalo s tím, že by Veyron byl továrnou na peníze, tak vysoká částka nutí člověka přemýšlet, zda se tento model Volkswagenu vyplatil alespoň z technického hlediska. Volkswagen díky němu jistě získal nové poznatky o karbonových vláknech, pohonu všech kol nebo dvouspojkové převodovce, která se následně objevila i v mnohem levnějších vozech.

K převodovce je nutné dodat, že převodovku pro Veyron vyrábí firma Ricardo, zatímco známé DSG navrhla společnost BorgWarner.

Vývoj Veyronu byl kvůli cíli postavit nejrychlejší auto světa velice náročný a nákladný. Výrobce měl problémy s aerodynamikou auta, jeho tvary tak byly od prvotních návrhů v mnohém upraveny. Kvůli potížím dokonce hrozilo, že Veyron nepřekoná hranici rychlosti 400 km/h. Auto bylo ve vysokých rychlostech nestabilní, a tak se zvažovalo použití omezovače rychlosti.

Kvůli problémovému vývoji se také posouvalo zahájení prodeje auta. První prototyp Veyronu debutoval v roce 1999, první sériový exemplář opustil vrata továrny až v září 2005. Původně se přitom hovořilo o tom, že prodej začne v roce 2003.

David Bureš
Diskuze (58)
Avatar - JDM
4. 10. 2013 22:32
Re: Stejně smekám
je to jen o penězích kdyby si každý výrobce sporťáku mohl dovolit takhle ztrátový sporťák tak už jsou tu dávno rychlejší auta . ;-)
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 18:49
Re: Čísla
"Myslím že nemá cenu brát jako fakt čísla ,,

jakmile jsem si tohle přečetl, pochopil jsem, že nemá cenu číst, to co jsi napsal, čísla jsou důležitá a moc!!!!
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 18:44
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
Ale jo Kalousek není blbej, moje sympatie si získal za to když kritizoval odkup *-ného Baníku městem Ostrava, Celý to podpořil Kajnar, který dostal tučnou odměnu, smrt fotbalu a Baníku zvláště, nemám rád fotbal
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 14:29
Re: Čísla
Nejsem fotograf a fotim svym luxusnim mobilem :-)
Odhad ztráty bude spíš v pořádku a popravdě je úplně jedno jestli byl prodělek na kusu 110, 117 nebo třeba 150 milionů. Souhlasim že prodělek je způsoben vývojem a zcela chybným odhadem jejich nákladů. Nejrychejší vůz světa se totiž nerozhodla vyrábět nějaké specializovaná automobilka s danym know-how ale výrobce tuctovejch osobních aut = obrovskou část nákladů spolklo jen to naučit se co u Ferrari a podobnejch dávno uměj. Zisk takovýho know-how ale pro Volkswagen až tak moc smysl nemá a když vezmeš v úvahu kolik zaplatili za něco co nemaj jak využít, tak je to fakt ekonomická úchylnost obludnejch rozměrů. I s tou reklamou je to dvojznačný. Provozní náklady a případnej servis Veyronu jsou tak šíleně ujetý že nějaký to Ferrari proti tomu působí jak ekologickej hybrid pro městskej provoz >:-[]
To všechno je vo to smutnější že malý garážoví výrobci zvládají dělat alespoň z části podobně rychlý auta a přitom dokonce vydělávat. Nejvíc se totiž vydělává na drahejch modelech, aby se z výdělku na Fabiích a Golfech dotovala výroba nejdražšího auta na světě je fakt ekonomická úchylnost. Jeden z nejnesmyslnějších automobilovejch projektů navíc nepřines ani žádnou novou výjímečnou techniku, takovej McLaren MP4-12C mi přijde skoro revolučnější než celej Veyron, takový Pagani zase zajimavější a sympatičtější. No a Koenigsegg nebo Weber budou nakonec i rychlejší :yes:
Avatar - Otrava
4. 10. 2013 14:16
Re: Čísla
Klidně napiš co se ti konkrétně nezdá a prosím, ne ve stylu že jsi (či někdo není) ekonom a tak víš jak to funguje...podobných komentářů jsem na různých diskuzí četl spousty a minule mě učil fotit člověk, který měl mezery v základech fotografie, ale své příspěvky začínal upozorněním jak léta fotografuje se svým luxusním fotoaparátem. :-)