Bugatti Veyron je ztrátový. Až moc
Cílem vývoje Bugatti Veyron bylo postavit nejrychlejší sériový automobil světa. Koncern VW Group si chtěl tímto vozem zároveň zvýšit prestiž a ukázat svoje schopnosti, díky čemuž byl Veyron vyvíjen s takřka neomezeným rozpočtem.
I přes základní cenu 30 milionů korun se prodej Veyronu Volkswagenu finančně rozhodně nevyplácí. Analytická společnost Berstein Research tvrdí, že VW na každém prodaném Veyronu tratí 6,27 milionů dolarů, tedy asi 117 milionů korun.
Přestože se už při vývoji nepočítalo s tím, že by Veyron byl továrnou na peníze, tak vysoká částka nutí člověka přemýšlet, zda se tento model Volkswagenu vyplatil alespoň z technického hlediska. Volkswagen díky němu jistě získal nové poznatky o karbonových vláknech, pohonu všech kol nebo dvouspojkové převodovce, která se následně objevila i v mnohem levnějších vozech.
K převodovce je nutné dodat, že převodovku pro Veyron vyrábí firma Ricardo, zatímco známé DSG navrhla společnost BorgWarner.
Vývoj Veyronu byl kvůli cíli postavit nejrychlejší auto světa velice náročný a nákladný. Výrobce měl problémy s aerodynamikou auta, jeho tvary tak byly od prvotních návrhů v mnohém upraveny. Kvůli potížím dokonce hrozilo, že Veyron nepřekoná hranici rychlosti 400 km/h. Auto bylo ve vysokých rychlostech nestabilní, a tak se zvažovalo použití omezovače rychlosti.
Kvůli problémovému vývoji se také posouvalo zahájení prodeje auta. První prototyp Veyronu debutoval v roce 1999, první sériový exemplář opustil vrata továrny až v září 2005. Původně se přitom hovořilo o tom, že prodej začne v roce 2003.