Buick Avenir: Luxusní koncept pravděpodobně zamíří do výroby
Buick přežil krach General Motors na konci minulé dekády a má se čile k světu. Nenabízí ovšem jen opely s jiným znakem, míří výš. Luxusní sedan Avenir představený na NAIAS v Detroitu má zamotat hlavu koncernovému Cadillacu. Značka se prestižnější divizi snaží přiblížit, proto se limuzína kupříkladu honosí délkou 5195 mm a je 1931 mm široká. Zaujala křivkami, zvlněnými plochami i dlouhou kapotou a naopak krátkou zádí. Světelná technika je moderní, diodová.
Vpředu napříč umístěný vidlicový šestiválec neudaného objemu má přímý vstřik, start-stop i vypínání válců kvůli nižší spotřebě. Je třeba utišit ekology... Devítistupňová dvouspojková převodovka přenáší jeho sílu na všechna kola, auto je však postaveno na nové platformě Omega, pro kterou se primárně počítá s pohonem zadní nápravy. To jsou bohužel jediná data, která divize o studii oficiálně oznámila. V interiéru najdeme palubní desku pokrytou kůží, chromem a dřevem. Futuristický přístrojový štít doplňuje dvanáctipalcový dotykový displej informačního systému, další obrazovku mají k dispozici i dva zadní pasažéři.
Budoucnost Aveniru se zdá být ovšem méně nejistá, než tomu bylo před třemi měsíci. Jedna z velkých hvězd první letošní prestižní přehlídky v Motor City je na cestě k zákazníkům. Možná. Výkonný viceprezident pro globální vývoj produktů GM Mark Reuss se o tom zmínil v interview pro Autoblog. Řekl: „Vždycky se snažíme vytvořit obchodní případy pro takové hezké a atraktivní věci, jakou je tahle. Byl by to hit, kdyby auto vypadalo přesně tak i ve výrobě. A kolik by stálo ho do ní připravit. Tam se právě teď nacházíme...“ Další detaily sice nesdělil, ale znamená to tedy, že se aktuálně nezkoumá ani tak už odezva zákazníků, jako spíše náklady na další vývoj a produkci. Ti, kteří na limuzínu mají, byli jistě nadšeni. A to zní docela nadějně, i když samozřejmě ještě může přijít stopka.
Datum případného spuštění je tudíž pochopitelně stále ve hvězdách. Evropského trhu se jistě pravděpodobný příchod Aveniru netýká, zájemci se musí spolehnout na individuální dovoz. Doby, kdy se vozy této značky montovaly i v sousedním Německu, jsou totiž dávno pryč. Závod General Motors v Berlíně fungoval v letech 1927-1931. Hlavními trhy pro Buick jsou dnes Čína a Severní Amerika, tedy USA a Kanada.