Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick Avenir: Luxusní koncept pravděpodobně zamíří do výroby

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Lednovou studii Buicku s názvem Avenir si možná budeme moci koupit. Tedy Evropané nikoli oficiálně. Divize GM přemýšlí o její sériové produkci.

Buick přežil krach General Motors na konci minulé dekády a má se čile k světu. Nenabízí ovšem jen opely s jiným znakem, míří výš. Luxusní sedan Avenir představený na NAIAS v Detroitu má zamotat hlavu koncernovému Cadillacu. Značka se prestižnější divizi snaží přiblížit, proto se limuzína kupříkladu honosí délkou 5195 mm a je 1931 mm široká. Zaujala křivkami, zvlněnými plochami i dlouhou kapotou a naopak krátkou zádí. Světelná technika je moderní, diodová.

Vpředu napříč umístěný vidlicový šestiválec neudaného objemu má přímý vstřik, start-stop i vypínání válců kvůli nižší spotřebě. Je třeba utišit ekology... Devítistupňová dvouspojková převodovka přenáší jeho sílu na všechna kola, auto je však postaveno na nové platformě Omega, pro kterou se primárně počítá s pohonem zadní nápravy. To jsou bohužel jediná data, která divize o studii oficiálně oznámila. V interiéru najdeme palubní desku pokrytou kůží, chromem a dřevem. Futuristický přístrojový štít doplňuje dvanáctipalcový dotykový displej informačního systému, další obrazovku mají k dispozici i dva zadní pasažéři.

Budoucnost Aveniru se zdá být ovšem méně nejistá, než tomu bylo před třemi měsíci. Jedna z velkých hvězd první letošní prestižní přehlídky v Motor City je na cestě k zákazníkům. Možná. Výkonný viceprezident pro globální vývoj produktů GM Mark Reuss se o tom zmínil v interview pro Autoblog. Řekl: „Vždycky se snažíme vytvořit obchodní případy pro takové hezké a atraktivní věci, jakou je tahle. Byl by to hit, kdyby auto vypadalo přesně tak i ve výrobě. A kolik by stálo ho do ní připravit. Tam se právě teď nacházíme...“ Další detaily sice nesdělil, ale znamená to tedy, že se aktuálně nezkoumá ani tak už odezva zákazníků, jako spíše náklady na další vývoj a produkci. Ti, kteří na limuzínu mají, byli jistě nadšeni. A to zní docela nadějně, i když samozřejmě ještě může přijít stopka.

Datum případného spuštění je tudíž pochopitelně stále ve hvězdách. Evropského trhu se jistě pravděpodobný příchod Aveniru netýká, zájemci se musí spolehnout na individuální dovoz. Doby, kdy se vozy této značky montovaly i v sousedním Německu, jsou totiž dávno pryč. Závod General Motors v Berlíně fungoval v letech 1927-1931. Hlavními trhy pro Buick jsou dnes Čína a Severní Amerika, tedy USA a Kanada.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Avatar - ladsla
16. 4. 2015 17:48
Re: Rozhodně dobře
njn když já jsem se zaseknul někde v 90tých maximálně.......tenhle designový jazyk mě tak neoslovuje, i když sériovka bude učesanější atd.
myslím třeba takovou pecku jako na svou dobu Aurora nebo tak něco.
:-!
Avatar - Barrichello
16. 4. 2015 08:42
Re: Rozhodně dobře
tak je to koncept, sériovka pokud bude bude určitě částečně odlišná
Avatar - ladsla
15. 4. 2015 16:21
Re: Rozhodně dobře
Buicku chybí ale podobně jako "detroitský" Lincoln působí aspoň na fotkách poměrně sterilně.......
Avatar - DaewooMaster
15. 4. 2015 14:09
Re: Rozhodně dobře
Předně bych si tipnul (a tedy souhlasil s Tebou), že tohle je mnohem větší, než nějaká zakrslá evropská Omega blahé paměti (moje auto je na stejné platformě jako Omega a nepovažuji to teda za nijak velké auto). Za druhé jsem si téměř jist, že Holden to nebude, když příští rok definitivně končí. A do třetice tohle je mnohem hezčí, než co kdy Opel zplodil nebo přeznačkoval. :-)
Avatar - Bubáq
15. 4. 2015 11:56
Re: Rozhodně dobře
Souhlasím.
Moc se mi líbí Insignia, Mokka i Corsa; Astra potřebuje nový impuls.
Tento Buick je designován hodně podle amerického a ještě více podle východního vnímání krásy. Byť obsahuje současná opelovsko/buickovská témata, pro "novou Omegu" by se takovéto tvary nehodily. Rovněž mám pochyby o rozměrech platformy, myslím, že jsou pro Evropu příliš velké.
Navíc p. Neumann pravil, že nyní Opel nepočítá s modelem větším, než Insignia, takže "Omegu" nejspíš neuvidíme. Pokud ano, pak asi v Austrálii jako Holden.