Buick Verano Turbo je americké OPC
Americký sedan nižší střední třídy Buick Verano, americký sourozenec Astry sedan, bude nabízen v nové vrcholné verzi nazvané Turbo. Automobil je poháněn přeplňovaným motorem 2,0 l Ecotec o výkonu 187 kW v 5300 min-1.
Verano Turbo je tak slabší než Opel Astra OPC, vrcholná varianta evropského sourozence tohoto vozu. Astra OPC je nabízena výhradně jako třídveřový hatchback, výkon jejího přeplňovaného motoru 2,0 Turbo činí 206 kW.
Jednotka Verana Turbo poskytuje nejvyšší točivý moment 353 Nm při 2000 min-1, přičemž mezi 1700 až 5500 min-1 je k dispozici více než 90 % točivého momentu – tedy více než 317 Nm.
Zákazníci mohou vybírat ze dvou převodovek – šestistupňového manuálu, nebo automatu se stejným počtem stupňů.
Automobil zrychlí z 0-100 km/h za zhruba 6,2 sekund, maximální rychlost vozu Buick zatím nezveřejnil.
Jako hlavního konkurenta Verana Turbo sama automobilka označuje Acuru ILX s 2,4litrovým benzinovým motorem, což je luxusní sourozenec Hondy Civic. Tento model Acura je však mnohem slabší než Buick – disponuje výkonem 150 kW a točivým momentem 230 Nm.
Vzhled Verana Turbo je velice nenápadný. Automobil svůj charakter nedává na odiv upravenými nárazníky či agresivnější maskou. Hlavními změnami oproti běžnému Veranu jsou dvě koncovky výfuku na zádi, malý spoiler na víku zavazadelníku a logo T na zádi.
Výroba Buicku Verano Turbo má být zahájena v druhé polovině letošního roku. Někdy v té době budou oznámeny i ceny vozu.