Ženeva živě: Opel Astra OPC - 280 koní na place

Ženeva živě: Opel Astra OPC - 280 koní na place

 
 

Opel Astra OPC je vrcholné provedení třídveřové Astry GTC a současně dosud nejvýkonnější příslušník řady Astra.

Vystačí si sice s dvoulitrovým turbem a pohonem předních kol, svými parametry ale míří na špičku segmentu kompaktních hot-hatchů.

Astra OPC se zařadí mezi malou Corsu OPC (141 či 154 kW) a velkou Insignii OPC (239 kW). Tomu odpovídá také zvolené naladění motoru – fanoušci rychlých Opelů se mohou těšit na 206 kW, tedy 280 koní, a 400 Nm. Výsledkem je nejvyšší rychlost 250 km/h, údaj o akceleraci si Opel zatím nechává pro sebe, byť jsme očekávali, že v oficiální tiskové zprávě ze Ženevy jej objevíme. Místo něj jsme se dozvěděli, že volant má 360 mm a že skořepinová sedadla uznala jako velmi dobrá komise lékařů AGR.

Opel Astra OPC: První statické dojmy

Ladění podvozku probíhalo na Nordschleife a dohled nad ním převzal Joachim Winkelhock. 51letý závodník patří k nejpovolanějším – ambasador divize OPC má za sebou závodní kariéru v DTM a především řadu úspěchů ve vytrvalostních závodech, korunovaných vítězstvím v Le Mans, ve Spa a dvěma triumfy na Nürburgringu. My jsme měli tu čest se s ním poznat na akci Dva dny s Opelem v Rüsselsheimu.

Ale zpět k Astře OPC. Speciální konstrukci předního zavěšení s oddělenou těhlicí – tzv. HiPerStrut – má už výchozí Astra GTC (a také Insignia OPC). Nadstavbu představuje samosvorný přední diferenciál, brzdy Brembo, adaptivní tlumiče FlexRide a nová kalibrace elektronických zařízení. Kromě režimů Normal a Sport bude k dispozici i ostrý OPC. Vůz stojí na kovaných kolech o velikosti 20 palců.

Opel Astra OPC - srovnání generací
ModelAstra G OPCAstra G OPC 2Astra G OPC 2Astra H OPCAstra J OPC
Rok výroby1999-20022002-20032003-20042005-2010od 2012
Zdvihový objem [cm3]19981998199819981998
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]118/6500141/5400147/5500177/5600206/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]188/4300250/1900250/1900320/2400400/-
Max. rychlost [km/h]220240240244250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,27,37,16,46,0

Novinka bude už čtvrtou generací Astry OPC, z toho třetí s přeplňovaným dvoulitrem. Výkon turbomotorů v průběhu času rostl ze 141 až na chystaných 206 kW. A tak zatímco původně nejrychlejší Astra soupeřila ve vodách Golfu GTI, dnes současně míří na top-model Golf R.

Opel Astra OPC - srovnání s konkurencí
ZnačkaOpelAlfa RomeoRenaultMazdaVolkswagen
ModelAstra OPCGiulietta QVMégane RS3 MPSGolf R
Převodovka6M6M6M6M6M 4x4
Zdvihový objem [cm3]19981742199822611984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]206/-173/5500184/5500191/5500199/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/-300/1900340/3000380/3000350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]250242245250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,06,86,16,15,7
Komb. spotřeba [l/100 km]-7,68,49,68,5

Kromě verze OPC nabízí třídveřová Astra pětici motorů sdílených s pětidveřovou sestrou. Základem je atmosférická 1,4 o výkonu 74 kW, následuje spektrum přeplňovaných motorů. Čtrnáctistovka s turbem může mít 88 nebo 103 kW, šestnáctistovka pak 132 kW. Jejím vznětovým souputníkem je aktuálně nejsilnější evoluce motoru 2,0 CDTI o výkonu 121 kW. Model OPC se do prodeje dostane v červnu.

Opel Astra GTC - předběžné technické údaje a ceny pro Německo
Motor1,4 16V1,4 Turbo1,4 Turbo1,6 Turbo2,0 CDTI2,0 OPC
Převodovka5M6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]139813641364159819561998
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/600088/4200-6000103/4900-6000132/5500121/4000206/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]130/4000200/1850-4200200/1850-4900230/2200-5400350/1750-2500400/-
Max. rychlost [km/h]178192201220210250
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,510,99,98,38,96,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,95,97,04,9-
Cena pro Německo [Euro]19.90021.75022.25023.25025.055-
Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 













Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…