Bultaco Brinco: Terénní moped s elektromotorem

 

Španělská značka Bultaco se specializuje na elektřinou poháněné motocykly a pro letošní rok rozšiřuje rodinu modelu Brinco o řadu verzí vhodných pro dovádění v terénu i jízdu městskými ulicemi.

Bultaco je jednou z mála motocyklových značek, které se proslavily i za hranicemi své země. V roce 1958 ji založil bývaly ředitel společnosti Montesa Francesco „Paco“Bultó a v následujících dvaceti letech se proslavila v motokrosu, enduru a trialu, ale na počátku osmdesátých let s výrobou motorek skončila.

Na přelomu dvacátého a jednadvacátého století se jméno Bultaco objevilo na trialových strojích Sherco, ale již v roce 2001 zmizelo ze scény.

Nejnovější návrat značky Bultaco mezi aktivní společnosti se pro veřejnost začal odehrávat v roce 2014. Tehdy bylo oznámeno použití slavného jména pro novou firmu. Ta zůstává sice v jedné stopě, ale sází čistě na elektrický pohon.

Současný výrobní program značky Bultaco zahrnuje dvě modelové řady. První z nich je Rapitán, která obsahuje dvě designově odlišná provedení dvoumístného silničního motocyklu s dojezdem 200 km na jedno nabití a maximální rychlostí 145 km/h.

Druhou modelovou řadu představuje Brinco, které ve své původní podobě, v níž je stále nabízeno, působí dojmem křížence mezi motokrosovou motorkou a horským kolem. Kdy na prvního vedle vzhledu odkazuje i klasickou otočnou plynovou rukojetí nebo devítistupňovou převodovku, zatímco druhého připomíná především pedály a subtilní stavbou.

Pro letošní rok ovšem Bultaco nabídku této řady rozšiřuje na čtveřici provedení. Prvním z nich je již zmíněna původní verze, která nyní nese označení Brinco R a je s elektromotorem o výkonu 2 kW a schopností dosáhnout určena rychlosti 60 km/h určeno jen pro použití na soukromých a uzavřených tratích.

Lithium-iontová baterie s kapacitou 1,3 kWh přitom umožňuje modelu Brinco R dojezd až 100 km bez šlápnutí do pedálů v režimu ECO a 50 km v režimu Sport. Dobití na plnou kapacitu zabere tři hodiny.

S následující trojicí nových verzí lze již vyrazit i do běžného silničního provozu, v němž je legislativa považuje za mopedy a jejich rychlost je proto omezena na 45 km/h. Elektromotor i v jejich případě disponuje výkonem 2 kW a baterie kapacitou 1,3 kWh. Beze změny jsou i údaje o dojezdu.

Bultaco Brinco R-E, které může mít rám v modré nebo červené barvě, je na rozdíl od verze R vybaveno světly, zpětným zrcátkem a blatníkem zadního kola s držákem registrační značky. Zdvihy odpružení jsou zde podobně jako u verze R 180 mm vpředu a 217 mm vzadu. Díky tomu lze stále vyrazit i do náročnějšího terénu.

Druhou verzí je Brinco C, které je nabízeno jen v zelené barvě a nejen díky off-road pneumatikám si stále zachovává schopnost jízdy mimo zpevněné vozovky, ale je určeno pro začínající a mírnější jezdce, jimž budou stačit výlety do mírnějšího terénu. Oproti verzím R a R-E je zde sedlo v nejvyšší poloze s hodnotou 1114 mm o 50 mm níž, zatímco řidítka jsou rozšířena o 10 mm. Zdvihy odpružení jsou zde 150 mm vpředu a 180 mm.

Poslední provedení představuje Brinco S s rámem v černé nebo bílé barvě, které se od modelu C odlišuje prakticky jen svými barvami a použitím silničních pneumatik. Bultaco tento model uvádí jako stylový stroj pro městské ulice.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…