Citroëny C5 a C6 dostanou nový šestiválec 3.0 HDi
Oficiálně byl oznámen jen letní příchod inovovaných šestiválců do dvou vrcholných modelů řad C5 a C6. Motor 3.0 HDi v nich vystřídá motor 2,7 HDi. Výkon tak vzroste ze 150 kW přibližně na 175 kW, spotřeba paliva se přitom sníží o 13 % (C5) resp. 17 % (C6). Konkrétně by oba velké Citroëny měly umět jezdit s kombinovanou spotřebou 6,2 l/100 km.
Nový motor bude pracovat se systémem vstřikování nafty common-rail 3. generace, plní emisní normu Euro 5 a bude vybaven inteligentním alternátorem, který efektivněji rekuperuje část pohybové energie vozidla při brzdění. V obou modelech bude šestiválec kombinován se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Naftové šestiválce jsou dnes v neprémiové střední třídě poměrně vzácným zjevem. Většina výrobců je eliminovala ve prospěch dvojitě přeplňovaných čtyřválců kvůli nižší spotřebě. Ještě letos by měl nabídku obohatit motor 3.0 dCi v Renaultu Laguna.