reklama


Cadillac ATS přetahuje zákazníky větší řadě CTS

Cadillac ATS přetahuje zákazníky větší řadě CTS

Sedan Cadillac CTS měl být namířen hlavně proti německé konkurenci ve střední třídě. Skutečnost je ale trochu jiná.

Cadillac ATS brzy zamíří na evropské trhy. Byl vyvinut jako velký soupeř zejména Audi A4, BMW řady 3 a Mercedesu třídy C. V USA, kde se prodává od září, dochází ovšem k paradoxní situaci. Zájemci o vozy luxusní značky General Motors totiž volí spíše „kompaktní“ (samozřejmě v amerických měřítkách) sedan před větším CTS. Jeho prodej klesl v říjnu meziročně o 40 %.

Všichni výrobci se takovému „pytlačení“ snaží vyhnout. Pochopitelně, cílem není krást klienty vlastní značce, ale přilákat je od konkurence. V případě Cadillacu se zatím úplně nezadařilo, zákazníci aktuálně vybírají hlavně ze dvou modelů se stejným logem.

Chase Hawkins, šéf amerického prodeje luxusní divize GM, řekl serveru Automotive News: „Společnost nebude hromadit CTS na skladech a následně je vyprodávat s velkými slevami soukromým a zejména firemním zákazníkům, jak to činila v minulosti. To by nám způsobilo obrovské ztráty. Plánovali jsme ovšem, že někteří potenciální kupci CTS zvolí nakonec ATS. Příští rok vyrobíme méně kusů větší řady, abychom udělali místo té menší.“ Přesto prodeje CTS dosáhnou dle odhadů letos alespoň 45 tisíc kusů, vyrovnají se tedy číslům ze sezóny 2010. Loňský odbyt byl ale o 10 tisíc jednotek vyšší.

Omezení výroby CTS je dočasnou záležitostí. Problém by mohla vyřešit třetí generace, která se objeví na konci příštího roku. Bude o něco větší a dražší a jeho hlavním soupeřem se stane BMW řady 5. Současný cenový rozdíl mezi oběma řadami Cadillacu činí 6 tisíc dolarů, levnější ATS přijde v základní verzi na 33.095 USD (necelých 647 tisíc korun).

První generace Cadillacu CTS se prodávala v letech 2002-2007, druhá tedy bude mít delší život, neboť měla premiéru v Detroitu 2007. Kromě sedanů se prodává i jako kupé a kombi Sport Wagon, ve všech karosářských verzích se dá koupit rovněž nejvýkonnější CTS-V s kompresorem přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 6,2 litru.

JAKE.AUTO.CZ: Cadillac ATS (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou…

Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Cadillac ATS-V+ by mohl dostat osmiválec o objemu 7.0 l a sedmistupňový manuál Cadillac ATS-V+ by mohl dostat osmiválec o objemu 7.0 l a sedmistupňový manuál

Výkonnější verze sportovního sedanu střední třídy…

Cadillac ATS-V: Více výkonu pro menší americká kladiva Cadillac ATS-V: Více výkonu pro menší americká kladiva

Cadillac představil ATS-V loni v listopadu v Los Angeles.…

 



 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama