Cadillac ATS přetahuje zákazníky větší řadě CTS

Cadillac ATS přetahuje zákazníky větší řadě CTS

Sedan Cadillac CTS měl být namířen hlavně proti německé konkurenci ve střední třídě. Skutečnost je ale trochu jiná.

Cadillac ATS brzy zamíří na evropské trhy. Byl vyvinut jako velký soupeř zejména Audi A4, BMW řady 3 a Mercedesu třídy C. V USA, kde se prodává od září, dochází ovšem k paradoxní situaci. Zájemci o vozy luxusní značky General Motors totiž volí spíše „kompaktní“ (samozřejmě v amerických měřítkách) sedan před větším CTS. Jeho prodej klesl v říjnu meziročně o 40 %.

Všichni výrobci se takovému „pytlačení“ snaží vyhnout. Pochopitelně, cílem není krást klienty vlastní značce, ale přilákat je od konkurence. V případě Cadillacu se zatím úplně nezadařilo, zákazníci aktuálně vybírají hlavně ze dvou modelů se stejným logem.

Chase Hawkins, šéf amerického prodeje luxusní divize GM, řekl serveru Automotive News: „Společnost nebude hromadit CTS na skladech a následně je vyprodávat s velkými slevami soukromým a zejména firemním zákazníkům, jak to činila v minulosti. To by nám způsobilo obrovské ztráty. Plánovali jsme ovšem, že někteří potenciální kupci CTS zvolí nakonec ATS. Příští rok vyrobíme méně kusů větší řady, abychom udělali místo té menší.“ Přesto prodeje CTS dosáhnou dle odhadů letos alespoň 45 tisíc kusů, vyrovnají se tedy číslům ze sezóny 2010. Loňský odbyt byl ale o 10 tisíc jednotek vyšší.

Omezení výroby CTS je dočasnou záležitostí. Problém by mohla vyřešit třetí generace, která se objeví na konci příštího roku. Bude o něco větší a dražší a jeho hlavním soupeřem se stane BMW řady 5. Současný cenový rozdíl mezi oběma řadami Cadillacu činí 6 tisíc dolarů, levnější ATS přijde v základní verzi na 33.095 USD (necelých 647 tisíc korun).

První generace Cadillacu CTS se prodávala v letech 2002-2007, druhá tedy bude mít delší život, neboť měla premiéru v Detroitu 2007. Kromě sedanů se prodává i jako kupé a kombi Sport Wagon, ve všech karosářských verzích se dá koupit rovněž nejvýkonnější CTS-V s kompresorem přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 6,2 litru.

JAKE.AUTO.CZ: Cadillac ATS (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
V České poště se mělo podplácet, dva lidí čelí žalobě V České poště se mělo podplácet, dva lidí čelí žalobě

Pražské vrchní státní zastupitelství dnes podalo obžalobu…

Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu

Japonská společnost HI-LEX postaví u Mostu továrnu na…

Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent

Koalice KDU-ČSL a STAN by v únoru podle volebního modelu…

Komentář Martina Čabana: O třetí síle rozhodne marketing Komentář Martina Čabana: O třetí síle rozhodne marketing

Třetí síla. Volba pro ty, jimž leze na nervy centralismus…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Cadillac ATS-V+ by mohl dostat osmiválec o objemu 7.0 l a sedmistupňový manuál Cadillac ATS-V+ by mohl dostat osmiválec o objemu 7.0 l a sedmistupňový manuál

Výkonnější verze sportovního sedanu střední třídy…

Cadillac ATS-V: Více výkonu pro menší americká kladiva Cadillac ATS-V: Více výkonu pro menší americká kladiva

Cadillac představil ATS-V loni v listopadu v Los Angeles.…

 



 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Chytrá peněženka vás upozorní, že vám někdo leze do kapsy

Chytrá peněženka vás upozorní, že vám někdo leze do kapsy

Peněženky se za posledních několik let moc nezměnily a stále slouží k primárnímu účelu - uchovávat vaše finance.…

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

 

iSport.cz

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Když pamětník sleduje diskurs panující ve vedení Evropské unie a její aktuální výstupy, nemůže si nevzpomenout…

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru: Prima si mě nenajala a jsem opravdu nemocný

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…