Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac rozšiřuje nabídku SUV. Nový XT6 může být alternativou velkého Escalade!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Cadillac XT6 se třemi řadami sedadel a šestiválcovým motorem v nabídce SUV a crossoverů své značky vyplňuje mezeru mezi opulentním Escalade a menším XT5.

Cadillac odhaluje svůj zcela nový model XT6, který se má vedle modelu Escalade stát jeho druhým zástupcem mezi crossovery a SUV s interiérem disponujícím třemi řadami sedadel.

Novinka plně rozvíjí současný styl značky Cadillac a svými liniemi navazuje především na svého menšího příbuzného XT5. Na trh zamíří ve dvou provedeních a to jako XT6 Premium Luxury a XT6 Sport, lišících se stylistickými prvky, z nichž k nejvýraznějším patří černá maska chladiče u verze Sport a pak odlišný design kol.

Cadillac XT6 má vedle svého vzhledu vynikat především nadprůměrně komfortním interiérem a výbavou. Vedle velkorysejších prostorových poměrů v kombinaci s kvalitním koženým čalouněním a dřevěnými dýhami nabídne i novou generaci multimediálního systému, jehož součástí je 4G připojení s Wi-Fi hotspot, Apple CarPlay a Android Auto. K dispozici je i prémiový audio systém Bose se čtrnácti reproduktory.

Armáda asistenčních systémů pak zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat, noční vidění, parkovací asistent, promítání obrazu z kamery na zádi do vnitřního zpětného zrcátka, nouzové brzdění, varování před chodci za vozem a bezklíčový přístup i startování.

Cadillac XT6 na severoamerický trh vstoupí s atmosférickým zážehovým motorem 3.6 V6 DOHC VVT o výkonu 229 kW a točivém momentu 373 N.m. Tento motor je vedle systému stop-start vybaven i odpojováním válců a může při nižším zatížení pracovat jako vidlicový čtyřválec.

Standardem je devítistupňová automatická převodovka se systémem elektronické kontroly řazení Electronic Precision Shift a pohon předních kol. V provedení XT6 Premium Luxury je standardem pohon předních kol a pohon všech kol je dodáván na přání, zatímco pro XT6 Sport je standardem pohon všech kol.

Cadillac XT6 s rozvorem náprav 2863 mm má celkovou délku 5050 mm, šířku 1964 mm a výšku 1750 mm, resp. 1784 mm s lištami pro nosič zavazadel na střeše. Objem zavazadlového prostoru se pohybuje od 356 litrů za třetí řadou sedadel až po 2228 litrů za první řadou sedadel.

Pro verzi XT6 Premium Luxury s pohonem předních kol udává Cadillac pohotovostní hmotnost 2014 kg, zatímco pro provedení s pohonem všech kol je to 2106 kg. V provedení XT6 Sport pak má být pohotovostní hmotnost 2127 kg. Novinka značky Cadillac má být schopná táhnout přívěs do hmotnosti 1814 kg.

Cadillac XT6 se veřejnosti poprvé představí během letošního lednového autosalonu v Detroitu. Příjem objednávek se má rozběhnout během jara a ve stejnou dobu mají být k dispozici i ceny.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Balkan
21. 1. 2019 10:42
Re: Modelová ofenziva
Ale zial citam ze predaj CT6 v USA je slaby. V kazdom príade, aj ja si myslim, že by ho mohli presunut a zostat u 2ch sedanov, jeden "mid size" a jeden "full size". V dobe kedy predaj sedanov je tak slaby- staci mid size ako CT5(povedzme troche mensi nez BMW 5 a vacsi nez BMW 3) a ten CT6, ktory je nieco ako nahrada za DTS, XTS, a tak troche aj CTS. S podvozkovymi variantami zakladny model moze byt pre dochodcov a 3.0TT pre sportovo zmyslajucich manazerov.

ATS- ja som to jazdil, skvele auticko, male sikovne, ale nepresvedcilo ma to ako Cadillac. A dnes je doba SUV a CUV? takze XT6 povazujem za skvely a potrebny krok
Avatar - Barrichello
17. 1. 2019 11:10
Re: Modelová ofenziva
No pár sedanů tu ještě je a nejen amerik...

CT6 se prodává slušně v číně, něco se prodalo i tu v Evropě (jen v čr sou minimálně 4) takže podle mě končit nebude.

Jinak ATS sedan už skončilo, dělá se už jen kupé....
16. 1. 2019 12:19
Re: Modelová ofenziva
No já to právě četl na zahraničních webech, namátkou tady: [odkaz]

Tu CT5 už jsem taky dohledal. Každopádně zrušit CT6 by byla hrozná škoda, je to podle mě jedno z nejhezčích aut na trhu, a to jak z venku tak ze vnitř.

Holt sedany to mají momentálně těžké, všichni chtějí nějaké to SUV a ze sedanů se stává ohrožený druh. V našich končinách jich je jak šafránu.
Avatar - Barrichello
16. 1. 2019 08:36
Re: Modelová ofenziva
CT6 budou těžko rušit, to je skoro novinka, dělá se to chvíli. Oproti tomu ATS je už dost obstarožní věc (7 let) a CTS třetí generace pomalu taky (skoro 6 let).
Náhradou bude Cadillac CT5 [odkaz]

a menší CT4.

CT6 se podle mě přesune do jiné továrny, možná právě do Lansing GrandRiver. Končit určitě nebude, to je šum českých novinářů, kteří z uzavření továren automaticky vyvodili ukončení modelů. XTS taky bude končit těžko, když se prodává pořád dobře a loni se jich prodalo víc jak v roce 2017.

Co asi skončí je Impala a Buick Cascada...
15. 1. 2019 14:21
Re: Modelová ofenziva
Fakt novy sedany? Ja zatim zaznamenal, ze GM kostí sedany napric koncernem a bez nahrady. Vcetne ct6 a xts (u druheho to chapu). Ale pak treba i Impalu, malibu, lacrosse...