Car and Driver: Audi R8 dostane motor 4,2 V8 TDI
Místo prestižního dvanáctiválce, který automobilka představila jako prototyp v Audi Q7 V12 TDI, se podle amerického zdroje v novém kupé objeví lehčí, ale velmi výkonným motor V8 TDI. Momentálně jej najdeme třeba v Audi Q7, kde se chlubí parametry 240 kW při 3750 ot./min a 760 Nm mezi 1800 a 2500 ot./min.
Car and Driver analyzuje, co asi zástavba dieselu pro sportovní kupé může znamenat: "Diesel má o 22 % nižší výkon než současný motor 4,2 V8 FSI, ale produkuje o 77 % více točivého momentu, což je o 77 % více síly, která vás zatlačit do sedadel, když stlačíte pedál plynu k podlaze a možná i o 77 % více zábavy. Zatímco v zážehovém R8 je maximum točivého momentu k dispozici až ve 4500 ot./min u turbodieselu je větší hodnota připravena zasáhnout již mezi 1800 ot./min a 2500 ot./min." A to se líbí nejen Američanům...
Měsíčník neopomíná ani nižší spotřebu plánovaného vozu, která by ještě před několika lety zřejmě nehrála vůbec žádnou roli. Jenže časy se mění.
Audi R8 na Auto.cz: