Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Car and Driver: Audi R8 dostane motor 4,2 V8 TDI

Ondřej Láník
Diskuze (35)
Podle informací renomovaného amerického časopisu Car and Driver se v roce 2009 dostane do kupé Audi R8 momentálně nejsilnější vznětový motor na trhu.

Místo prestižního dvanáctiválce, který automobilka představila jako prototyp v Audi Q7 V12 TDI, se podle amerického zdroje v novém kupé objeví lehčí, ale velmi výkonným motor V8 TDI. Momentálně jej najdeme třeba v Audi Q7, kde se chlubí parametry 240 kW při 3750 ot./min a 760 Nm mezi 1800 a 2500 ot./min.

Car and Driver analyzuje, co asi zástavba dieselu pro sportovní kupé může znamenat: "Diesel má o 22 % nižší výkon než současný motor 4,2 V8 FSI, ale produkuje o 77 % více točivého momentu, což je o 77 % více síly, která vás zatlačit do sedadel, když stlačíte pedál plynu k podlaze a možná i o 77 % více zábavy. Zatímco v zážehovém R8 je maximum točivého momentu k dispozici až ve 4500 ot./min u turbodieselu je větší hodnota připravena zasáhnout již mezi 1800 ot./min a 2500 ot./min." A to se líbí nejen Američanům...

Měsíčník neopomíná ani nižší spotřebu plánovaného vozu, která by ještě před několika lety zřejmě nehrála vůbec žádnou roli. Jenže časy se mění.

Audi R8 na Auto.cz:

Audi R8 – Radikální řez (1. díl)

Audi R8 – Radikální řez (2. díl)

Ondřej Láník
Diskuze (35)
Avatar - 2,7 RS
7. 6. 2007 22:16
Óda na benzín...
Přicházíš k autu... Koukneš na něj a cejtíš se skvěle, i když trochu rozechvěle - co na tom, že k němu takhle přicházíš snad už potisící... Nastartuješ motor... Auto krásně štěkne a otáčky trochu vyletí, aby se poté ustálily na uklidňujícím volnoběhu... Chvilku posloucháš ten zatím vlastně tichý zvuk, který ale i šepotem dává najevo, co se v něm skrývá... Spojka, zařadíš jedničku (cítíš v dlani, jak rychlost krásně zapadne), lehce přidáš plyn a pomalu vyjedeš z garáže... Dvojka, trojka, pianko, v klidu pluješ svou ulicí... Jedeš směrem ven z města... Občas pustíš motor na 4000, aby se postupně zahříval a získával chuť do otáček, cítíš, jak řazení získává s každou kapkou horkého oleje na lehkosti a přesnosti... Vyjel jsi z města, ale minul jsi dálniční nájezd - dneska známku na skle potřebovat nebudeš... Doprava před Tebou řídne a tak jsi to před chvílí na výjezdu ze zatáčky pustil na trojku od tří do šesti tisíc... Usmíváš se, ale zároveň jsi úplně koncentrovaný a pohlcený tím, co přijde v příštích minutách.... Dostáváš se na své oblíbené silnice... Jsou sice prázdné, ale i tak čekáš auto v každé zatáčce - chceš se dneska přece vrátit domů... Projíždíš poslední vesnicí ležící na příštích osmi kilometrech asfaltu... Cedule, konec vesnice... Jsi 20 metrů od příští zatáčky a jedeš 50... Podřazuješ na dvojku, motor skočí do otáček, proletíš zatáčkou a na výjezdu sešlapuješ plnej plyn... Auto zaklesné k silnici, proletí 6 tisícema a žene se k omezovači za osmi tisíci tak rychle, že sotva stačíš reagovat... Bože, a ten zvuk - máš pocit, že armáda hudebníků hraje jen a jen pro Tebe, přičemž ty je všechny diriguješ... Oči máš vytřeštěné, prásk, tři, čtyři, pět, blíží se mírná zatáčka, brzdy, podřazuješ do sedmi ticís zpět na čtyřku, trojku, pouštíš brzdu, projíždíš zatáčkou a pak následuje znovu to samé... Motor znovu a znovu chce ukázat, co dokáže - a ty mu v tom přece nebudeš bránit... Letíte společně skrze jednu zatáčku za druhou, v dokonalé souhře vstříc... vstříc další vesnici, pořád dokola - dva, tři, čtyři, pět, čtyři, tři, zase čtyři... A pak se celá ta mezivesnická jízda opakuje ještě mnohokrát, až v jednu chvíli cítíš, že je čas si odpočinout... Auto, zvláště bzrdy, si zaslouží odpočinek a tak v klidu mírníš tempo... Ostatně ručička u dna palivoměru je dobrým signálem k uklidnění... Blížíš se k pumpě, zastavuješ u stojanu a citiš se skvěle... Vlastně jako před jízdou , jen jsi teď už o něco klidnější... Bereš ze stojanu hadici a dáváš autu, co si zaslouží - na oktanech přece nebudš šetřít... Platíš, dáváš si kafe a těšíš se na klidnou cestu domů... Sakra, a nebo že bys ho přece jen ještě párkrát do osmi tisíc pustil?!? ;-) :-)
7. 6. 2007 16:56
Zijeme v dieselovej dobe
Podla mna skvely tah, zijeme proste v dieselovej dobe, podla mna diesely maju buducnost, fyzika hovori jasne, diesel ma lepsiu ucinnost. A k tomu ako zakaznik mam lepsi pocit, ked si mozem vybrat a auto vyskladat podla svojich poziadaviek. A kto diesely nema rad, tak si kupi benzin.
Avatar - skejpa
7. 6. 2007 14:12
katastrofa - diesel ve sportaku
to je opravdu hruza... diesel ve sportaku... kam to ten svet speje... uz vidim jak prijizdi ferrari a misto nadherneho, uším lahodim zvuku, bude chrochtat jak dvacet let starej traktor...
7. 6. 2007 13:24
Už jsem si říkal
že Audi vyrobilo snad první pořádné sportovní auto, ale tyto myšlenky budiž rozptýleny, protože tímto se u mne toto krásné vozítko propadlo až na dno někde mezi výtvory typu Hyundai S-Coupe. Jo, Audi asi ví, kdo si kupuje jejich výtvory a tito lidé teď nejspíš onanují nad plakátem 4,2TDI, ovšem já myslím, že ti ostatní, ti srdcem sportovci, ne ti co při driftování zatáčkou přepínají mezi ukazatelem aktuální a průměrné spotřeby, se musí znechuceně obracet... Jo, jestli někdo kupuje sport nebo téměř supersport a hledí na spotřebu a počítá jestli za ten měsíc projezdí o 3000 na naftě(benzinu) víc nebo míň, si kupuje prostě auto na které nemá! A neříkejte mi, že si to kupuje kvůli zátahu apod. To jsou žvásty "pilotů" Fabie RS...
7. 6. 2007 13:22
motor
tohle je dobrej motor, pokud jej skutečně daj do r8 myslím že si své zákazníky najde.. ale docela bych se spíš svez s motorem 6,4td co má ford v americe .. to by mohlo býti žůžo labůžo