19.2. 2014 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Chevrolet a jeho 28 důvodů, proč je Camaro Z/28 neporazitelné

 

Nejostřejší Camaro je opravdu nekompromisní náčiní, před kterým se třese každý okruh. Víte proč?

Chevrolet vytvořil zajímavý seznam, který má od obvyklých marketingově orientovaných výčtů kvalit jednu podstatnou vlastnost: je opravdu zajímavý. Na jaře loňského roku Camaro prošlo faceliftem, v jehož rámci byla nabídka verzí obohacena o variantu Z/28, což je dosud na okruhy nejvíce orientovaný produkční vůz tohoto jména, jaký kdy Chevrolet postavil. Ostatně, svůj potenciál už stačil předvést na Severní smyčce Nürburgringu, kde časem 7:37,47 zanechal velmi dobrý dojem a pokořil jím třeba Ferrari 430 Scuderia, Mercedes SLS AMG nebo Porsche 911 Turbo 997.

Pod kapotou verze Z/28 se ukrývá atmosférický sedmilitrový V8 z Corvette Z06, naladěný na výkon 373 kW a točivý moment 637 N.m. Výkon je tedy dostatečný, kromě toho se inženýři zaměřili také na trakci vozu, co nejlepší brzdné vlastnosti a snížení hmotnosti. Zde je oněch slibovaných 28 bodů:

1. Zadní spojler s vertikální ploškou "wickerbill" na odtokové hraně zlepšuje přítlak oproti klasickému křídlu o 7 desetin celkového součinitele vztlaku.

2. Přední maska byla oproti Camaru SS upravena, část vstupů vzduchu dostalo záslepku. To nejen zlepšilo aerodynamiku, ale např. díky absenci mlhových světel došlo k úspoře hmotnosti.

3. Na přední nápravu díky novému splitteru působí přítlak 113 kg a svou roli hraje i "aero closeout panel", jenž dovoluje vzduchu proudit pod přední kapotu, odkud je směrován na čelní sklo.

4. Díky karbonovému výdechu v kapotě může horký vzduch lépe proudit ven z motorového prostoru, což pomáhá při chlazení osmiválce.

5. Aerodynamiku zlepšují také nástavce prahů, optimalizované blatníky...

6. ...a také deflektory před předními koly, které (podobně jako třeba u Mercedesu CLA) pomáhají usměrňovat proudění vzduchu pod vozidlem a zabraňují nežádoucím vírům.

7. Podobný úkol, tedy lepší chlazení, má také zakrytování podvozku, které navíc pomáhá zvyšovat přítlak (resp. zmenšovat vztlak).

8. Díky tenčím bočním sklům, jejichž tloušťka se zmenšila z 3,5 na 3,2 mm, bylo ušetřeno 400 gramů.

9. Lehká zadní sedadla uspořila díky menšímu množství pěny a pozměněnému designu 4,7 kilogramů.

10. Ještě mnohem markantnější rozdíl v hmotnosti, 13,2 kilogramu, je u kol a pneumatik. Přesně tolik se totiž podařilo ušetřit oproti modelu Camaro SS.

11. Keramické brzdy jsou o 9,6 kilogramu lehčí, než kdyby byl podobně dimenzovaný systém osazen ocelovými kotouči.

12. Žádná klimatizace rovná se 12,9 kilogramů dolů.

13. Motor LS7 se suchou skříní má kovanou klikovou hřídel, titanové ojnice a sací ventily, což snižuje celkovou hmotnost.

14. Camaro Z/28 má velmi průchodné sání, dovolující motoru ve vysokých otáčkách nerušeně dýchat.

15. Palivový systém je připraven na okruhové radovánky, ani při velkém bočním přetížení nehrozí přerušení dodávky životodárné tekutiny.

16. Výfukový systém má dva režimy: při akceleraci spalinám klade jen minimální odpor (což mimo jiné přinese i krásně zemitý zvuk), zatímco při klidném tempu se utiší, aby zbytečně nerušil okolí ani posádku.

17. Šestistupňový manuál Tremec TR6060 má krátké dráhy, řadička se v kulise prý pohybuje velmi lehce a hlavně by tato skříň měla odolat i trochu drsnějšímu sportovnímu zacházení.

18. Už tak krátké dráhy navíc zmenšuje zkrácené řazení, které by mělo pomoci i v lepším pocitu při změně jednotlivých rychlostí.

19. Rozpěrná tyč předních tlumičů, stejná jakou má Camaro SS 1LE, zvyšuje tuhost karoserie a také stabilitu geometrie přední nápravy, čímž zlepšuje jízdní vlastnosti.

20. Zadní náprava je osazena diferenciálem se zvýšenou svorností.

21. Zadní diferenciál je navíc vybaven chladičem s integrálním tepelným výměníkem.

22. Vylepšené přední zavěšení s upraveným spodním ramenem a tužším uložením je celkově o 50 procent tužší než u modelu Camaro SS.

23. Podobně je tomu i vzadu, zde je uložení horního ramena a spodního podélného ramena multilinku tužší o 400, resp. 25 procent.

24. Pružiny jsou také tužší a to o 85 procent vpředu a 65 procent vzadu. Průměr stabilizátorů byl zmenšen.

25. Adaptivní tlumiče DSSV (Dynamic Suspensions Spool Valve) jsou vůbec poprvé nasazeny ve velkosériovém produkčním autě. Jejich výhodou by měly být velmi dobré „sportovní“ vlastnosti bez nepříjemného přenášení vibrací a kopírování sebemenších nerovností silnice při běžné jízdě.

26. Takzvaný „Performance Traction Management“ v sobě zahrnuje volitelné nastavení podvozku, růžné režimy stabilizačního systému či nastavení „Active Handling Systému“.

27. Devatenáctipalcová kola vpředu jsou tím nejširším, co jde dnes na trhu u srovnatelných vozů pořídit. Pneumatiky Pirelli PZero Trofeo R mají rozměr 305/30, ráfek má velikost 19x11.

28. Karbon-keramické kotouče o průměru 394 mm vpředu a 390 mm vzadu jsou schopny zastavit vůz z 97 km/h na vzdálenosti menší než 36,6 metru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trh soukromých letů se probouzí z recese Trh soukromých letů se probouzí z recese

Počet letů v Evropě v letošním prvním čtvrtletí se zvedl…

Trump: Němci jsou velmi špatní. Mají obchodní přebytek Trump: Němci jsou velmi špatní. Mají obchodní přebytek

Americký prezident Donald Trump na čtvrtečním setkání s…

Posudek k rozšíření Vodochod je platný, rozhodlo ministerstvo Posudek k rozšíření Vodochod je platný, rozhodlo ministerstvo

Ministerstvo životního prostředí (MŽP) zastavilo…

Koalice vedena Spojenými státy bombardovala syrský Majádín, zemřely desítky lidí Koalice vedena Spojenými státy bombardovala syrský Majádín, zemřely desítky lidí

Nejméně 80 členů rodin islamistických bojovníků, včetně…

 
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet a jeho 28 důvodů, proč je Camaro…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely

Světovým rekordmanem v dojezdu pouze na zásobu stlačeného…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Chevrolet Camaro ZL1 dostal paket 1LE a je ještě extrémnější Chevrolet Camaro ZL1 dostal paket 1LE a je ještě extrémnější

Chevrolet pro modelový rok 2018 připravil pro vrcholnou…

Biblický souboj není vtip, proti Dodge Demon se postaví Hennessey Exorcist Biblický souboj není vtip, proti Dodge Demon se postaví Hennessey Exorcist

Pod označením Exorcist úpravce Hennessey představil…

 



 
Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem

Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem

Dnes 13:57

V rámci příchodu nového modelového roku se Škoda Superb dočkala širší výbavy a vylepšené bezpečnosti.




Blesk.cz

Gabčíka in memoriam povýšili: Po atentátu na Heydricha je generálmajorem

Gabčíka in memoriam povýšili: Po atentátu na…

Slovenský prezident Andrej Kiska v pátek povýšil na generálmajora in memoriam odbojáře Jozefa Gabčíka, který se…

Milenka Řepky Kristelová: Tomáš žije v Černošicích! Fotografa Blesku tam ale čekalo překvapení

Milenka Řepky Kristelová: Tomáš žije v Černošicích!…

Luxusní vila v Černošicích je noční můrou exmanželů Řepky (43) a Erbové (35). Vlaďka tvrdí, že Tomáše před…

 

iSport.cz

Fousek: Nepustili mě před delegáty. Není naším kandidátem, tvrdí Berbr

Fousek: Nepustili mě před delegáty. Není naším…

Napětí před volbou nového šéfa českého fotbalu vzrůstá. Kandidát na předsedu FAČR Petr Fousek si stěžuje na…

Hromadův agent: Hraje za juniorku, ale není to válka s Plzní. Zájem je z Itálie

Hromadův agent: Hraje za juniorku, ale není to válka…

Tohle jednomu hlava nebere. Valnou část sezony patřil Jakub Hromada ke stěžejním hráčům Plzně, nicméně poslední…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…