19.2. 2014 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Chevrolet a jeho 28 důvodů, proč je Camaro Z/28 neporazitelné

 

Nejostřejší Camaro je opravdu nekompromisní náčiní, před kterým se třese každý okruh. Víte proč?

Chevrolet vytvořil zajímavý seznam, který má od obvyklých marketingově orientovaných výčtů kvalit jednu podstatnou vlastnost: je opravdu zajímavý. Na jaře loňského roku Camaro prošlo faceliftem, v jehož rámci byla nabídka verzí obohacena o variantu Z/28, což je dosud na okruhy nejvíce orientovaný produkční vůz tohoto jména, jaký kdy Chevrolet postavil. Ostatně, svůj potenciál už stačil předvést na Severní smyčce Nürburgringu, kde časem 7:37,47 zanechal velmi dobrý dojem a pokořil jím třeba Ferrari 430 Scuderia, Mercedes SLS AMG nebo Porsche 911 Turbo 997.

Pod kapotou verze Z/28 se ukrývá atmosférický sedmilitrový V8 z Corvette Z06, naladěný na výkon 373 kW a točivý moment 637 N.m. Výkon je tedy dostatečný, kromě toho se inženýři zaměřili také na trakci vozu, co nejlepší brzdné vlastnosti a snížení hmotnosti. Zde je oněch slibovaných 28 bodů:

1. Zadní spojler s vertikální ploškou "wickerbill" na odtokové hraně zlepšuje přítlak oproti klasickému křídlu o 7 desetin celkového součinitele vztlaku.

2. Přední maska byla oproti Camaru SS upravena, část vstupů vzduchu dostalo záslepku. To nejen zlepšilo aerodynamiku, ale např. díky absenci mlhových světel došlo k úspoře hmotnosti.

3. Na přední nápravu díky novému splitteru působí přítlak 113 kg a svou roli hraje i "aero closeout panel", jenž dovoluje vzduchu proudit pod přední kapotu, odkud je směrován na čelní sklo.

4. Díky karbonovému výdechu v kapotě může horký vzduch lépe proudit ven z motorového prostoru, což pomáhá při chlazení osmiválce.

5. Aerodynamiku zlepšují také nástavce prahů, optimalizované blatníky...

6. ...a také deflektory před předními koly, které (podobně jako třeba u Mercedesu CLA) pomáhají usměrňovat proudění vzduchu pod vozidlem a zabraňují nežádoucím vírům.

7. Podobný úkol, tedy lepší chlazení, má také zakrytování podvozku, které navíc pomáhá zvyšovat přítlak (resp. zmenšovat vztlak).

8. Díky tenčím bočním sklům, jejichž tloušťka se zmenšila z 3,5 na 3,2 mm, bylo ušetřeno 400 gramů.

9. Lehká zadní sedadla uspořila díky menšímu množství pěny a pozměněnému designu 4,7 kilogramů.

10. Ještě mnohem markantnější rozdíl v hmotnosti, 13,2 kilogramu, je u kol a pneumatik. Přesně tolik se totiž podařilo ušetřit oproti modelu Camaro SS.

11. Keramické brzdy jsou o 9,6 kilogramu lehčí, než kdyby byl podobně dimenzovaný systém osazen ocelovými kotouči.

12. Žádná klimatizace rovná se 12,9 kilogramů dolů.

13. Motor LS7 se suchou skříní má kovanou klikovou hřídel, titanové ojnice a sací ventily, což snižuje celkovou hmotnost.

14. Camaro Z/28 má velmi průchodné sání, dovolující motoru ve vysokých otáčkách nerušeně dýchat.

15. Palivový systém je připraven na okruhové radovánky, ani při velkém bočním přetížení nehrozí přerušení dodávky životodárné tekutiny.

16. Výfukový systém má dva režimy: při akceleraci spalinám klade jen minimální odpor (což mimo jiné přinese i krásně zemitý zvuk), zatímco při klidném tempu se utiší, aby zbytečně nerušil okolí ani posádku.

17. Šestistupňový manuál Tremec TR6060 má krátké dráhy, řadička se v kulise prý pohybuje velmi lehce a hlavně by tato skříň měla odolat i trochu drsnějšímu sportovnímu zacházení.

18. Už tak krátké dráhy navíc zmenšuje zkrácené řazení, které by mělo pomoci i v lepším pocitu při změně jednotlivých rychlostí.

19. Rozpěrná tyč předních tlumičů, stejná jakou má Camaro SS 1LE, zvyšuje tuhost karoserie a také stabilitu geometrie přední nápravy, čímž zlepšuje jízdní vlastnosti.

20. Zadní náprava je osazena diferenciálem se zvýšenou svorností.

21. Zadní diferenciál je navíc vybaven chladičem s integrálním tepelným výměníkem.

22. Vylepšené přední zavěšení s upraveným spodním ramenem a tužším uložením je celkově o 50 procent tužší než u modelu Camaro SS.

23. Podobně je tomu i vzadu, zde je uložení horního ramena a spodního podélného ramena multilinku tužší o 400, resp. 25 procent.

24. Pružiny jsou také tužší a to o 85 procent vpředu a 65 procent vzadu. Průměr stabilizátorů byl zmenšen.

25. Adaptivní tlumiče DSSV (Dynamic Suspensions Spool Valve) jsou vůbec poprvé nasazeny ve velkosériovém produkčním autě. Jejich výhodou by měly být velmi dobré „sportovní“ vlastnosti bez nepříjemného přenášení vibrací a kopírování sebemenších nerovností silnice při běžné jízdě.

26. Takzvaný „Performance Traction Management“ v sobě zahrnuje volitelné nastavení podvozku, růžné režimy stabilizačního systému či nastavení „Active Handling Systému“.

27. Devatenáctipalcová kola vpředu jsou tím nejširším, co jde dnes na trhu u srovnatelných vozů pořídit. Pneumatiky Pirelli PZero Trofeo R mají rozměr 305/30, ráfek má velikost 19x11.

28. Karbon-keramické kotouče o průměru 394 mm vpředu a 390 mm vzadu jsou schopny zastavit vůz z 97 km/h na vzdálenosti menší než 36,6 metru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: Zajistit státům nezávislost a občanům svobodu dokáže pouze jednotná Evropa Tusk: Zajistit státům nezávislost a občanům svobodu dokáže pouze jednotná Evropa

 Odhodlání pokračovat v Evropě společně i po odchodu…

Předsedou Starostů zůstává Gazdík, dostal 93 procent hlasů. Chce řídit stát jako obec Předsedou Starostů zůstává Gazdík, dostal 93 procent hlasů. Chce řídit stát jako obec

Podle staronového předsedy budou sněmovní volby střetem s…

Těžaři z břidlice nechávají ležet ladem rekordní počet vrtů Těžaři z břidlice nechávají ležet ladem rekordní počet vrtů

Američtí producenti ropy z břidličných hornin v současné…

 
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet a jeho 28 důvodů, proč je Camaro…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Chevrolet Camaro Track Concept má být atraktivní univerzál Chevrolet Camaro Track Concept má být atraktivní univerzál

Hvězdou stánku značky Chevrolet v Ženevě se stalo nápadně…

Únor 2017 na Veterán.auto.cz: Darrin, Camaro a Glaserati Únor 2017 na Veterán.auto.cz: Darrin, Camaro a Glaserati

V druhém měsíci letopočtu 2017 jsme na serveru…

 



 
Ford zvažuje ostré SUV s přídomkem RS. Musí být opravdu výjimečné!

Ford zvažuje ostré SUV s přídomkem RS. Musí být opravdu výjimečné!

Dnes 09:40

Rostoucí zájem o SUV dohání automobilky k myšlenkám o ryze sportovních verzích. Podle Fordu by mohlo vzniknout SUV RS!




Blesk.cz

Panama končí jako daňový ráj? Po skandálu přestane „krýt“ podnikatele

Panama končí jako daňový ráj? Po skandálu přestane…

Panama začne od roku 2018 uplatňovat mezinárodní daňovou dohodu podepsanou loni. Agentuře AFP to sdělila její…

U metra v Lille střílel z auta maskovaný muž: 3 zranění včetně dítěte

U metra v Lille střílel z auta maskovaný muž: 3…

Při střelbě v severofrancouzském městě Lille byli v pátek večer zraněni tři lidé. Místní média hovoří o tom, že…

 

iSport.cz

TOP 10 talentů světa: Hvězdičky z Anglie i Německa a Buffonův nástupce

TOP 10 talentů světa: Hvězdičky z Anglie i Německa a…

Jsou mladí, ale už zatraceně dobří. Prahnou po nich velkokluby nebo za ně dokonce už hrají. Britský deník Daily…

Děkuju za podporu, vzkázal Kratěna. Ale o konci kariéry nemluvil

Děkuju za podporu, vzkázal Kratěna. Ale o konci…

Padli. Ale se ctí. A se vztyčenou hlavou. „Jsem hrdý na mužstvo, jak jsme to odehráli, jak jsme se k tomu…

 

Reflex.cz

Cyril Höschl: Psychiatři nesmí lidi omezovat jen základě svých dojmů

Cyril Höschl: Psychiatři nesmí lidi omezovat jen…

Psychiatři nejsou bohu rovni, nejsou delfská věštírna, nevidi lidem do hlav a nemají právo lidi omezovat na…

Do Česka přijel další konvoj amerických a britských vojáků

Do Česka přijel další konvoj amerických a britských vojáků

Do Česka vjela přes Rozvadov dnes po deváté hodině první ze sedmi kolon konvoje amerických a britských vojáků. V…