19.2. 2014 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Chevrolet a jeho 28 důvodů, proč je Camaro Z/28 neporazitelné

 

Nejostřejší Camaro je opravdu nekompromisní náčiní, před kterým se třese každý okruh. Víte proč?

Chevrolet vytvořil zajímavý seznam, který má od obvyklých marketingově orientovaných výčtů kvalit jednu podstatnou vlastnost: je opravdu zajímavý. Na jaře loňského roku Camaro prošlo faceliftem, v jehož rámci byla nabídka verzí obohacena o variantu Z/28, což je dosud na okruhy nejvíce orientovaný produkční vůz tohoto jména, jaký kdy Chevrolet postavil. Ostatně, svůj potenciál už stačil předvést na Severní smyčce Nürburgringu, kde časem 7:37,47 zanechal velmi dobrý dojem a pokořil jím třeba Ferrari 430 Scuderia, Mercedes SLS AMG nebo Porsche 911 Turbo 997.

Pod kapotou verze Z/28 se ukrývá atmosférický sedmilitrový V8 z Corvette Z06, naladěný na výkon 373 kW a točivý moment 637 N.m. Výkon je tedy dostatečný, kromě toho se inženýři zaměřili také na trakci vozu, co nejlepší brzdné vlastnosti a snížení hmotnosti. Zde je oněch slibovaných 28 bodů:

1. Zadní spojler s vertikální ploškou "wickerbill" na odtokové hraně zlepšuje přítlak oproti klasickému křídlu o 7 desetin celkového součinitele vztlaku.

2. Přední maska byla oproti Camaru SS upravena, část vstupů vzduchu dostalo záslepku. To nejen zlepšilo aerodynamiku, ale např. díky absenci mlhových světel došlo k úspoře hmotnosti.

3. Na přední nápravu díky novému splitteru působí přítlak 113 kg a svou roli hraje i "aero closeout panel", jenž dovoluje vzduchu proudit pod přední kapotu, odkud je směrován na čelní sklo.

4. Díky karbonovému výdechu v kapotě může horký vzduch lépe proudit ven z motorového prostoru, což pomáhá při chlazení osmiválce.

5. Aerodynamiku zlepšují také nástavce prahů, optimalizované blatníky...

6. ...a také deflektory před předními koly, které (podobně jako třeba u Mercedesu CLA) pomáhají usměrňovat proudění vzduchu pod vozidlem a zabraňují nežádoucím vírům.

7. Podobný úkol, tedy lepší chlazení, má také zakrytování podvozku, které navíc pomáhá zvyšovat přítlak (resp. zmenšovat vztlak).

8. Díky tenčím bočním sklům, jejichž tloušťka se zmenšila z 3,5 na 3,2 mm, bylo ušetřeno 400 gramů.

9. Lehká zadní sedadla uspořila díky menšímu množství pěny a pozměněnému designu 4,7 kilogramů.

10. Ještě mnohem markantnější rozdíl v hmotnosti, 13,2 kilogramu, je u kol a pneumatik. Přesně tolik se totiž podařilo ušetřit oproti modelu Camaro SS.

11. Keramické brzdy jsou o 9,6 kilogramu lehčí, než kdyby byl podobně dimenzovaný systém osazen ocelovými kotouči.

12. Žádná klimatizace rovná se 12,9 kilogramů dolů.

13. Motor LS7 se suchou skříní má kovanou klikovou hřídel, titanové ojnice a sací ventily, což snižuje celkovou hmotnost.

14. Camaro Z/28 má velmi průchodné sání, dovolující motoru ve vysokých otáčkách nerušeně dýchat.

15. Palivový systém je připraven na okruhové radovánky, ani při velkém bočním přetížení nehrozí přerušení dodávky životodárné tekutiny.

16. Výfukový systém má dva režimy: při akceleraci spalinám klade jen minimální odpor (což mimo jiné přinese i krásně zemitý zvuk), zatímco při klidném tempu se utiší, aby zbytečně nerušil okolí ani posádku.

17. Šestistupňový manuál Tremec TR6060 má krátké dráhy, řadička se v kulise prý pohybuje velmi lehce a hlavně by tato skříň měla odolat i trochu drsnějšímu sportovnímu zacházení.

18. Už tak krátké dráhy navíc zmenšuje zkrácené řazení, které by mělo pomoci i v lepším pocitu při změně jednotlivých rychlostí.

19. Rozpěrná tyč předních tlumičů, stejná jakou má Camaro SS 1LE, zvyšuje tuhost karoserie a také stabilitu geometrie přední nápravy, čímž zlepšuje jízdní vlastnosti.

20. Zadní náprava je osazena diferenciálem se zvýšenou svorností.

21. Zadní diferenciál je navíc vybaven chladičem s integrálním tepelným výměníkem.

22. Vylepšené přední zavěšení s upraveným spodním ramenem a tužším uložením je celkově o 50 procent tužší než u modelu Camaro SS.

23. Podobně je tomu i vzadu, zde je uložení horního ramena a spodního podélného ramena multilinku tužší o 400, resp. 25 procent.

24. Pružiny jsou také tužší a to o 85 procent vpředu a 65 procent vzadu. Průměr stabilizátorů byl zmenšen.

25. Adaptivní tlumiče DSSV (Dynamic Suspensions Spool Valve) jsou vůbec poprvé nasazeny ve velkosériovém produkčním autě. Jejich výhodou by měly být velmi dobré „sportovní“ vlastnosti bez nepříjemného přenášení vibrací a kopírování sebemenších nerovností silnice při běžné jízdě.

26. Takzvaný „Performance Traction Management“ v sobě zahrnuje volitelné nastavení podvozku, růžné režimy stabilizačního systému či nastavení „Active Handling Systému“.

27. Devatenáctipalcová kola vpředu jsou tím nejširším, co jde dnes na trhu u srovnatelných vozů pořídit. Pneumatiky Pirelli PZero Trofeo R mají rozměr 305/30, ráfek má velikost 19x11.

28. Karbon-keramické kotouče o průměru 394 mm vpředu a 390 mm vzadu jsou schopny zastavit vůz z 97 km/h na vzdálenosti menší než 36,6 metru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet a jeho 28 důvodů, proč je Camaro…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Chevrolet Camaro ZL1 dostal paket 1LE a je ještě extrémnější Chevrolet Camaro ZL1 dostal paket 1LE a je ještě extrémnější

Chevrolet pro modelový rok 2018 připravil pro vrcholnou…

Biblický souboj není vtip, proti Dodge Demon se postaví Hennessey Exorcist Biblický souboj není vtip, proti Dodge Demon se postaví Hennessey Exorcist

Pod označením Exorcist úpravce Hennessey představil…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…