Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Colorado a GMC Canyon pro rok 2015 i se čtyřválcem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
General Motors se při uvedení své dvojice středně velkých pick-upů pro modelový rok 2015 zaměřil na jejich čtyřválcové verze.

Pick-upy Chevrolet Colorado a GMC Canyon jsou součástí rozsáhlé rodiny rámových terénních vozů koncernu General Motors. Předchozí generace se vyráběla od roku 2004 a měla standardní rozvor 2824 mm. Kromě dvojice amerických pickupů na stejném podvozku stálo i Isuzu D-Max a dvojice SUV Chevrolet TrailBlazer a Hummer H3.

Z amerického trhu se tandem Colorado a Canyon stáhl v roce 2012, po ukončení výroby první generace. Nástupce byl sice představen již na podzim roku 2011, ale druhá generace Chevroletu Colorado byla v letech 2012 až 2014 určena jen pro Asii a Latinskou Ameriku – vyrábí se v Thajsku (společně s novým Isuzu D-Max) a Brazílii.

Severoameričané se dočkají vlastní verze od modelového roku 2015. Bude vyjíždět z továrny v Missouri, dostane jiné motory a design podobný větším pickupům Chevrolet Silverado a GMC Sierra. Stejně jako v případě velkých pick-upů i ty středně velké nastupují jako dvojčata.

Dvojice Chevrolet Colorado a GMC Canyon pro severoamerický trh se od sebe odlišuje především designem předních partií a rozdílným nastavením stupňů výbavy, kdy zástupce značky GMC působí prestižnějším dojmem. U obou lze volit ze dvou karosářských provedení s prodlouženou dvoudveřovou nebo čtyřdveřovou kabinou.

Pod kapotou najdeme zatím dvojici zážehových motorů. Základní řadový čtyřválec 2,5 l nabízí 149 kW při 6300 min-1. Jeho točivý moment vrcholí hodnotou 259 N.m při 4400 min-1, přitom 90 procent je k dispozici mezi 2000 a 6200 min-1.

Větší vidlicový šestiválec objemu 3,6 l má 227 kW při 6800 min-1 a 365 N.m při 4000 min-1. Oba agregáty s hliníkovými bloky se chlubí rozvodem DOHC, přímým vstřikem a proměnným časováním ventilů, o žádné předpotopní ingoty tedy nejde. Dvouapůllitr má navíc dvoustupňové olejové čerpadlo a vyvažovací hřídel.

S motory spolupracují šestistupňové samočinné převodovky, čtyřválce mohou mít i manuál se stejným počtem rychlostí. Zákaznicí mají navíc možnost volby mezi verzemi s pohonem zadních nebo všech čtyř kol.

V případě čtyřválce General Motors vyzdvihuje hospodárnost jeho provozu. S šestistupňovou automatickou převodovkou má mít v městském provozu spotřebu 11,7 l benzinu na 100 km a mimo město 8,7 l na 100 km. U šestiválce se stejnou konfigurací je uváděno 13,1 l na 100 km ve městě a 9,0 l na 100 km mimo něj.

Pick-upy s celkovou délkou 5403 mm, resp. 5713 mm, mohou mít ložnou plochu o délce 1880 mm pro dvoudveřovou i čtyřdveřovou kabinu nebo 1568 mm pro kabinu s dvěma páry dveří. Nosnost se pohybuje od 640 kg do 717 kg podle motoru, převodovky a počtu poháněných kol. čtyřválec si poradí s přívěsem do hmotnosti 1588 kg a šestiválec utáhne až 3175 kg.

Prodejci Chevroletu i GMC v současnosti již přijímají objednávky na nové pick-upy, jejichž ceny začínají v případě Colorada na částce 20.120 amerických dolarů (zhruba 435.000 Kč), zatímco Canyon přijde minimálně na 26.725 amerických dolarů (okolo 575.000 Kč).


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
24. 9. 2014 11:03
Pro Evropu
Škoda, že se Chevrolet stáhl z Evropy, dovedl bych si to tu představit jako konkurenci, VW, Toyoty, nebo pickupu od Fordu.

Případně by GMC mohlo obnovit Opel Campo, Oplu by tento model slušel a k benzínům přidat ještě nějaký diesel a bylo by ( například ten z Isuzu). 4dvéřová verze s dlouhou korbou by se mi moc líbila.

Ad diskuze o motorech - 2,5 benzín je v USA naprosto běžná základní motorizace a lidi ji hodně kupují, tak proč ne v pickupu, mě tam ten motor neuráží, navíc v nabídce je stále 3,6 V6 a poukud by mi to nestačilo, je tu stále Silverado 1500/2500/3500.

Jako
Avatar - ladsla
23. 9. 2014 23:30
Re: čtyřválec
hispánský imigrant :-)

mě to přijde jako pokus o přiblížení se evropskému pojmu o motoru , že by pokus o invazi ?

přijde mi to jako neamerická úvaha marketéra koncernu, jen pro US to auto podle mě nebude.....
Avatar - Barrichello
23. 9. 2014 19:52
Re: čtyřválec
ano, máš pravdu, přepsal sem se. Jinak já sem poslední, kdo downsizing schvaluje, osobně bych si tam vybral taky V6. Ale chápu, že někdo ten 4válec zvolí.
Avatar - ladsla
23. 9. 2014 18:35
Re: čtyřválec
:-) to je fakt, na druhou stranu by mě zajímalo kolik těchto pickupů slouží jako surfer express a kolik jako pracovní nástroj .......
no, trh nám ukáže :-!
23. 9. 2014 17:29
Re: čtyřválec
Uvidime. Uplnej trhak to asi nebude, ale jako zakladni motor neurazi. Na tech promo obrazcich to ma na korbe karimatky a kola. K tomu silnej motor fakt nepotrebujes.