Chevrolet Colorado a GMC Canyon pro rok 2015 i se čtyřválcem
Pick-upy Chevrolet Colorado a GMC Canyon jsou součástí rozsáhlé rodiny rámových terénních vozů koncernu General Motors. Předchozí generace se vyráběla od roku 2004 a měla standardní rozvor 2824 mm. Kromě dvojice amerických pickupů na stejném podvozku stálo i Isuzu D-Max a dvojice SUV Chevrolet TrailBlazer a Hummer H3.
Z amerického trhu se tandem Colorado a Canyon stáhl v roce 2012, po ukončení výroby první generace. Nástupce byl sice představen již na podzim roku 2011, ale druhá generace Chevroletu Colorado byla v letech 2012 až 2014 určena jen pro Asii a Latinskou Ameriku – vyrábí se v Thajsku (společně s novým Isuzu D-Max) a Brazílii.
Severoameričané se dočkají vlastní verze od modelového roku 2015. Bude vyjíždět z továrny v Missouri, dostane jiné motory a design podobný větším pickupům Chevrolet Silverado a GMC Sierra. Stejně jako v případě velkých pick-upů i ty středně velké nastupují jako dvojčata.
Dvojice Chevrolet Colorado a GMC Canyon pro severoamerický trh se od sebe odlišuje především designem předních partií a rozdílným nastavením stupňů výbavy, kdy zástupce značky GMC působí prestižnějším dojmem. U obou lze volit ze dvou karosářských provedení s prodlouženou dvoudveřovou nebo čtyřdveřovou kabinou.
Pod kapotou najdeme zatím dvojici zážehových motorů. Základní řadový čtyřválec 2,5 l nabízí 149 kW při 6300 min-1. Jeho točivý moment vrcholí hodnotou 259 N.m při 4400 min-1, přitom 90 procent je k dispozici mezi 2000 a 6200 min-1.
Větší vidlicový šestiválec objemu 3,6 l má 227 kW při 6800 min-1 a 365 N.m při 4000 min-1. Oba agregáty s hliníkovými bloky se chlubí rozvodem DOHC, přímým vstřikem a proměnným časováním ventilů, o žádné předpotopní ingoty tedy nejde. Dvouapůllitr má navíc dvoustupňové olejové čerpadlo a vyvažovací hřídel.
S motory spolupracují šestistupňové samočinné převodovky, čtyřválce mohou mít i manuál se stejným počtem rychlostí. Zákaznicí mají navíc možnost volby mezi verzemi s pohonem zadních nebo všech čtyř kol.
V případě čtyřválce General Motors vyzdvihuje hospodárnost jeho provozu. S šestistupňovou automatickou převodovkou má mít v městském provozu spotřebu 11,7 l benzinu na 100 km a mimo město 8,7 l na 100 km. U šestiválce se stejnou konfigurací je uváděno 13,1 l na 100 km ve městě a 9,0 l na 100 km mimo něj.
Pick-upy s celkovou délkou 5403 mm, resp. 5713 mm, mohou mít ložnou plochu o délce 1880 mm pro dvoudveřovou i čtyřdveřovou kabinu nebo 1568 mm pro kabinu s dvěma páry dveří. Nosnost se pohybuje od 640 kg do 717 kg podle motoru, převodovky a počtu poháněných kol. čtyřválec si poradí s přívěsem do hmotnosti 1588 kg a šestiválec utáhne až 3175 kg.
Prodejci Chevroletu i GMC v současnosti již přijímají objednávky na nové pick-upy, jejichž ceny začínají v případě Colorada na částce 20.120 amerických dolarů (zhruba 435.000 Kč), zatímco Canyon přijde minimálně na 26.725 amerických dolarů (okolo 575.000 Kč).