Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette Stingray C7.R: Nová Vette vyráží na okruhy

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Chevrolet kromě Corvetty Z06 představil v Detroitu i závodní specifikaci sedmé generace. Do názvu dostala tradiční písmenko R.

Novou C7.R předznamenaly fotky prototypu, který se loni na přelomu srpna a září proháněl v Laguna Seca. Teprve teď se nám však odhaluje v celé své kráse. Pod kapotou nemá vidlicový osmiválec LT4 6,2 l s kompresorem, který nakonec dostala Z06, byť byly oba modely vyvíjeny současně. Jistě, základní konfigurace motoru je stejná, jedná se ale o LS7 s objemem 5,5 l. Celohliníkový předu podélně umístěný agregát postrádá přeplňování a dostal přímý vstřik a mazání se suchou klikovou skříní. Přímý vstřik je tu kvůli snížení spotřeby, klesla o celá tři procenta. Ne, nesmějte se, číslo o údajích vypouštěných emisí CO2 se neuvádí. Při vytrvalostních kláních to ale může ve finále znamenat méně zastávek v boxech, pokud tedy vydrží technika. A takové dlouhé závody se dnes vyhrávají právě tam.

Předpisy pro třídy GT Le Mans a LM GTE Pro větší zdvihový objem, ani kompresor či turbodmychadlo nepovolují, proto ta změna techniky. Jedná se o klasickou americkou školu, tedy tyčkový rozvod OHV a dvouventilovou techniku. Buchar je evoluční verzí „srdíčka“ z předchozí C6.R. Výkony si u General Motors, respektive továrního týmu Corvette Racing zatím nechávají pro sebe. Předchozí závodní verze měla 362 kW (492 koní) a novinka se od ní asi moc lišit nebude. Pro úplnost dodejme, že Z06 má 466 kW (633 koní), ale ta je dopovaná, jak už bylo řečeno. C7.R je čistě závodní auto, takže nečekejme ani manuál, ani automat s šesti, sedmi, nebo dokonce osmi rychlostmi, ale šestistupňovou sekvenční převodovku. Masivní porce točivého momentu se přenáší, jak jinak, dozadu. Okruhová Vette obouvá gumy od Michelinu na osmnáctipalcových kolech. Za nimi se skrývá čtveřice ocelových kotoučů, přední třmeny mají šest pístků.

Zvenčí se C7.R liší od sériové Z06 poměrně hodně. Přední kapota i přes absenci kompresoru sice zůstala vyboulená, nasávací otvor je však větší. Závoďák postrádá čtyři koncovky výfuku, potrubí je vyvedeno do boků. Nechybí dvě víčka palivové nádrže na zadních blatnících, ani opravdu mohutné křídlo a další chladicí díra vzadu pod proslulým logem se šachovnicovou vlajkou. Dýchá se lépe i brzdám. Kromě obřího zadního spoileru je nový celý aerodynamický balíček, auta musí na trati zkrátka držet jako přišité. Šasi je prý ve srovnání s C6.R o 40 procent. Hliníkové skelety pro produkční Z06 i C7.R se mimochodem rodí na stejném místě: v Bowling Green v Kentucky.

V akci se poprvé závodní C7.R představí na čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně, která se jede 25.-26. ledna a je součástí nového šampionátu United SportsCar. Ten vznikl sloučením American Le Mans Series a Grand Am. V červnu je uvidíme ale také na francouzském okruhu La Sarthe.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)