Chevrolet v Evropě klesá, chybí mu nové modely
Značka Chevrolet, tedy někdejší korejské Daewoo, se na evropském kontinentu potýká s poklesem prodejů. Problémem je zastarávající portfolio modelů, které pár novinek nezachrání. Letos uvedené malé SUV Trax nedokáže obrátit sestupnou tendenci v počtu registrací.
Z objemových modelů je druhým nejmladším malé Aveo, uvedené před dvěma lety. Právě ono ale pomáhá táhnout značku dolů – letos vykazuje pokles o 44 % na 10 tisíc kusů. Celkové výsledky Chevroletu za období leden až duben jsou 46 tisíc a -33 %, alespoň to uvádí agentura JATO Dynamics.
Podobná je situace u Sparku: model uvedený v roce 2010 letos spadl o 37 % na 12 tisíc nových registrací, podzimní facelift mu tedy nijak nepomohl. Navíc by se Spark, stejně jako kompaktní řada Cruze (v prodeji od 2009) měly dočkat nástupce až v roce 2016. Chveroletu chybí i výraznější zastoupení v segmentu SUV, vedle Traxe spoléhá už jen na sedmimístnou Captivu, která je na trhu od roku 2006.
Analytici dále vidí problém v globálním zaměření značky. Celosvětově se jí totiž daří, a tak nemá její management důvod se důrazněji zaměřovat na potřeby evropských klientů. Letos je 4 % v plusu a evropské registrace jsou jen symbolickým příspěvkem k rekordním celosvětovým prodejům ve výši 2,36 milionu kusů (1. čtvrtletí 2013). Handicapem je i koncentrace vývoje a výroby v Jižní Koreji. Domácí konkurenti Hyundai a Kia naopak výrazněji spoléhají na aktivity svých evropských center.
Na druhé straně se odborníci shodnou na úspěšném rozdělení rolí ve spolupráci se sesterskou značkou Opel. Mimo segment SUV si značky konkurují minimálně, studie ukazují, že jen velmi malé procento zákazníků provádí finální výběr mezi Chevroletem a Opelem.