Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Silverado HD pro modelový rok 2020 ohromuje vizáží i schopnostmi

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (33)
Chevrolet kompletně odhaluje Silverado HD pro modelový rok 2020. Zcela nová generace full-size pick-upu zaujme svým designem, technikou, výbavou i výkony.

Chevrolet představil podobu nové generace pick-upů Silverado HD již koncem loňského roku, ale teprve únor roku 2019 přináší kompletní informace. Vedle rozsáhlé fotogalerie exteriéru i interiéru jsou k dispozici i informace o technice a výbavě novinky.

Design předních partií pick-upů Silverado 2500 HD a 3500 HD je ještě odvážnější a originálnější než u modelů Silverado 1500 a Silverado 4500 HD, 5500 HD a 6500 HD. Pozornost přitahuje především robustní provedení masky chladiče i pro modelovou řadu Silverado vlastně typické vodorovné dělení světlometů.

Video se připravuje ...

Tradičně pick-upy Silverado HD tři různé kabiny, které nesou označení Regular Cab, Double Cab a Crew Cab. V interiéru při větším vnitřním prostoru nabídnou podobný komfort jako u menších pick-upů Silverado 1500. Standardem je pět stupňů výbavy od Work Truck přes Custom, LT a LTZ až po High Country. Součástí výbavy bude mimo jiné 4G LTE internet, Apple CarPlay, Android Auto a bezdrátové nabíjení mobilních telefonů.

Paleta pohonných jednotek pak nabídne možnost výběru jednoho ze dvou motorů. Zážehové zastoupí nově vyvinutý vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním paliva, který z objemu 6,6 l nabídne nejvyšší výkon 299 kW při 5200 min-1 a točivý moment 629 N.m při 4000 min-1. Tento motor bude spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Pro zájemce o vznětové motory bude připraven osvědčený přeplňovaný vidlicový osmiválec Duramax s objemem 6,6 l, nejvyšším výkonem 332 kW při 2800 min-1 a točivým momentem 1234 N.m při 1600 min-1, který spolupracuje s desetistupňovým automatem Allison.       

Chevrolet pro novou generaci pick-upů Silverado HD uvádí rozvory náprav 3595 mm pro Regular Cab, 3795 a 4127 mm pro Double Cab, 4037 a 4369 mm pro Crew Cab. Celková délka se pak pohybuje od 5982 mm přes 6107 a 6514 mm až po 6349 a 6756 mm. Celková šířka je 2079 mm nebo 2457 mm pro dvoumontáž kol na zadní nápravě. Výška je pro všechna provedení shodných 2027 mm.

Pro řadu severoamerických majitelů pick-upů s označením HD je důležitá nosnost a také schopnost tahat těžké přívěsy. Právě proto Chevrolet nezapomíná vyzdvihnout i tyto hodnoty. Na korbu provedení 2500 HD lze naložit až 1810 kg, zatímco 3500 HD uveze až 3386 kg. Menší z této dvojice verzí utáhne na klasickém tažném zařízení přívěs do hmotnosti 8391 kg a větší si poradí s 9072 kg. Při použití podobného zařízení jako u sedlových tahačů lze za 2500 HD připojit návěs do hmotnosti 8437 kg a za 3500 HD mohou být návěsy o hmotnosti až 16.102 kg.

Silverado HD je již třetím modelem nové generace tohoto full-size pick-upu, který automobilka odhalila během uplynulých osmnácti měsíců. Každý z nich je přizpůsoben svému zacílení, což je znatelné i na odlišném vzhledu. Výchozím modelem je Silverado 1500, vhodné pro širokou americkou klientelu, zatímco Silverado Medium-Duty je čistě nákladní varianta.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (33)
Avatar - speedfred
24. 6. 2021 06:33
Re: A
Ochrana chodcov nikoho nezaujíma, a výhľad z auta je parádny.
Avatar - Barrichello
24. 2. 2019 22:53
Re: škoda že v podělané EU takové auta nemáme!!!!
nejezdím s tím jen ve městě....... a zas naopak někdy ve městě poskakuju s Camarem
Avatar - Barrichello
24. 2. 2019 22:52
Re: škoda že v podělané EU takové auta nemáme!!!!
je to stylovka, lidem se to líbí a občas využijí co to může táhnout. Někdo má RAM, někdo jezdí denně do práce 35 let starým Chevy Caprice... každej má něco. Všichni nejsou stádní ovce s oktávkou no ;-) Smiř se s tím...
23. 2. 2019 07:21
Re: škoda že v podělané EU takové auta nemáme!!!!
a proto si pořídil na poskakování po městě dieselové XF:)
23. 2. 2019 07:20
Re: škoda že v podělané EU takové auta nemáme!!!!
Jestli přibývá lidí, co si koupí auto s korbou, na které pak prakticky nikdy nic nevezou, je to poněkud zvláštní. Jen proto, že to "dobře vypadá".