Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Silverado Hybrid: šestilitr se spotřebou ve městě 11 l/100km

Aleš Jungmann
Diskuze (36)
Chevrolet Silverado Hybrid je dalším průkopnickým modelem Chevroletu. Jedná se o velký pickup, který by měl díky nově vyvinutému hybridnímu soustrojí disponovat poměrně přijatelnou spotřebou.

Na autosalonu v Los Angeles představil Chevrolet svůj „zelený“ trumf. Je jím hybridní velký pickup (full-size pickup) Silverado. Hybridní ústrojí, využívající služeb elektromotoru, rekuperuje do 300V baterie energii, která by jinak přišla při brzdění nebo jízdě z kopce nazmar. Baterie se postupně dobíjí taktéž při klidné jízdě.

Hybridní ústrojí je dvourežimové a bylo vyvinuto společnou silou koncerny GM, BMW a DaimlerChrysler. Jeho podstatou je vložení elektromotoru mezi spalovací motor a automatickou převodovku, přičemž elektromotor a převodovku je nyní možno kombinovat jak se zážehovými, tak se vznětovými agregáty.

V prvním režimu v nízkých rychlostech může být vozidlo poháněno třemi různými způsoby - silou elektromotoru, silou spalovacího motoru a kombinací obou předchozích. Režim jízdy na elektropohon, kdy je spalovací motor vypnut, s sebou pak samozřejmě nese nejvyšší úspory paliva i životního prostředí. Je ovšem použitelný pouze do rychlosti 48 km/h.

Druhý režim, určený zejména pro dálniční provoz, využívá krátkodobé asistence trakčního elektromotoru a plného výkonu šestilitrového osmiválcového motoru (263 kW, 506 Nm), kdykoli to situace vyžaduje. Zde jsou pak využívány také konvenční cesty ke snížení spotřeby paliva resp. zvýšení účinnosti práce motoru (vypínání poloviny válců, časování ventilů, pozdní uzavření sání, atd.).

Nový hybridní systém má proti současným výhodu v menších rozměrech, protože elektrická část ústrojí zabírá přibližně prostor konvenční automatické převodovky. Pomocný elektromotor je ovládán řídící jednotkou, která rozhoduje o tom, zda je třeba energii v elektrické části získávat nebo spotřebovávat. Sada planetových soukolí vyrovnává vzájemné otáčky obou zdrojů síly, takže akcelerace, připomínající převodovku CVT, je velmi plynulá.

Celkové úspory paliva by měly, oproti klasickému osmiválcovému Silveradu, činit až 40% v městském cyklu a 25% v kombinované spotřebě pohonných hmot. Znamená to tedy, že městská spotřeba paliv bude činit zhruba 11 l/100km, což je v tuto chvíli nejlepší výsledek mezi všemu velkými pickupy v USA. Na plnou 98 l nádrž nyní, díky úsporám hybridního zařízení, ujede Silverado Hybrid více než 500 mil (více než 800 km). Silverado tak na trhu příští rok doplní druhý velký hybrid Chevroletu, model Tahoe.

Aleš Jungmann
Diskuze (36)
16. 11. 2007 07:01
Re: Celý problém lidstva
Ó, jak naivní. Lidi jsou prasata, když nic nezakážeš a nedáš do zákonů, nic se nestane, pro ekologii nikdo nehne ani prstem. Ekologové řvou na poplach již léta a není jím to stejně nic platný. Na člověka platí jen kláda, s dobrým slovem není naděje na úspěch.
16. 11. 2007 06:40
Re: Celý problém lidstva
Ty máš asi nejaký problé, ak sa nemýlim...? >:D
16. 11. 2007 06:38
Re: Celý problém lidstva
Tak, priznám sa, túto myšlienku by som od teba nečakal... :-) :yes:
16. 11. 2007 06:37
Re: proc...
Ja už nemôžem od smiechu. Človek tu trochu prileje olej do ohňa na ekologickú nôtu, a koľko erudovaných "politikov" sa hned nájde, čo mi to vysvetlia... >:D >:D >:D
16. 11. 2007 06:35
Re: Celý problém lidstva
yes, bacha aby ses neuvaril blbecku :-!