Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevy rat rod je naprosto ideální stroj pro dopravu vánočního stromečku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Vánoce jsou za dveřmi a společnost Burlen Ltd., která je specialistou na výrobu karburátorů značek SU, AMAL a Zenith, si nejen pro své zákazníky připravila stylové vánoční přání.

Ředitel britské společnosti Burlen Ltd. Jamie Burnett se v rat rodu Chevy 1940 vypravil do Salisbury Christmas Trees vybrat si vánoční stromeček a výsledkem je video, z nějž jen lehce vystupuje vánoční atmosféra a naplno sála nadšení pro karburátory, rat rody a kulturu s nimi spojenou.

Chevy, v němž si Jamie Burnett vyrazil pro svůj vánoční stromek, je nádherným zástupcem své kategorie, který se sice nemusí každému líbit, ale rozhodně oslní zvukovým projevem svého 6,3litrového vidlicového osmiválce Chevrolet.

Společnost Burlen Ltd. datuje svůj počátek do roku 1971, kdy si John Burnett a Mike Cullen otevřeli Burlen Services, což byla tehdy vlastně jen garážová dílna. Firmě se ovšem dařilo a od roku 1973 vedle vlastního servisu provozovala i oficiální zastoupení značky Morgan.

První výraznější spojení historie společnosti s karburátory se odehrálo v roce 1974, kdy se Burlen stal oficiální obchodním a servisním zástupcem značek Skinners Union (SU), Zenith Solex a Weber. Zájem o služby spojené s karburátory poměrně rychle rostl i díky rozvíjející se popularitě klasických vozů.

Burlen ve druhé polovině sedmdesátých let spolupracoval s tehdejší továrnou značky SU, aby bylo zajištěno pokračování výroby některých jejích produktů. Za nejdůležitější z nich nyní společnost uvádí karburátory HS a HD, jejichž výroba měla být na počátku osmdesátých let ukončena.

V osmdesátých letech a první polovině let devadesátých specializace společnosti na karburátory pokračovala, zatímco spolupráce s automobilkou Morgan byla ukončena. V roce 1996 pak Burlen získal práva na jméno i výrobu karburátorů společnosti SU a dnes pokračuje v jejich produkci. Vedle nich vyrábí mechanická i elektrická palivová čerpadla SU a rovněž karburátory Zenith IV a CD.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)