Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD - Sedm statečných (01/2003)

Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD - Sedm statečných (01/2003)

 
 

Pokud bude jeden z hrdinů dítětem, případně jej po cestě někdo zastřelí, těžko bude tahle filmová partička hledat pohodlnější auto. Deklarovaně sedmi, v praxi však jen šestimístné maxi-MPV totiž přišlo kdysi dávno na trh právě pro účely pohodlné dopravy více osob po amerických dálnicích. Vzhledem k oblibě, kterou si právě Voyager a prodloužený Grand Voyager vydobyli na...

Pokud bude jeden z hrdinů dítětem, případně jej po cestě někdo zastřelí, těžko bude tahle filmová partička hledat pohodlnější auto. Deklarovaně sedmi, v praxi však jen šestimístné maxi-MPV totiž přišlo kdysi dávno na trh právě pro účely pohodlné dopravy více osob po amerických dálnicích. Vzhledem k oblibě, kterou si právě Voyager a prodloužený Grand Voyager vydobyli na starém kontinentě, lze při znalosti klikatosti evropských silnic brát toto americkou invazi jako svého druhu fenomén. Takže, jak se cítí dlouhý pohodlný autobus na pražských kočičích hlavách, rozbitých okreskách a drncajících dálnicích?

Tvary vozu korespondují s majestátními rozměry. Více než pětimetrová délka a třímetrový rozvor (!) vyzařují sebevědomí samy o sobě, takže nejnovější úpravy u modelu roku 2002 se týkaly jen drobností: Především se zvětšila maska chladiče a v důsledku toho došlo k posunutí krytu motoru a střechy vzad. Napsáno to nevypadá nijak zábavně, při pohledu na příď s novým okřídleným logem Chrysler uprostřed je znát, že vůz získal na lehkosti bez ztráty velikosti. Hezky se to rýmuje a dobře to vypadá. Zajímavý, nyní zaoblený tvar má zadní hrana bočních posuvných dveří - zvláště u Grand Voyageru vynikne čistota tohoto řešení. Kliky dveří jsou umístěny nyní o něco níže, naopak zadní sdružené svítilny popolezly nahoru. Výsledkem je vyváženější vzhled bez výstřelků, typických pro zámořskou produkci.

Interiér je natolik specifický, že jej musíme rozdělit na dvě části. Hodnotíme-li jej z hlediska samotné dopravy osob, čekají nás orgie komfortu a prostoru. Pravda, na zadní lavici typované pro tři osoby je nutno u dospělých jedinců počítat spíše s místem na klíně, ale tady výhrady končí. Všechna místa k sezení jsou velmi pohodlná, u druhé řady navíc potěší i dvě samostatné loketní opěrky. Zadní lavice i sedadla uprostřed se dají sklápět a vyjímat, takže využití vozu je limitováno snad jen silou potřebnou k odnesení sedadel. Vepředu pak vzdor krátkým sedákům panuje největší pohodlí: elektricky nastavitelné je vše kromě volantu a na sedadlech nebolí záda ani při dlouhých cestách. Prostorově a pohodlím je Grand Voyager kategorií sám pro sebe - všude je místa na rozdávání. Lze ale očekávat, že spíš než rozdávání budou cestující využívat volna pro své pohodlí. A pocit natažených nohou ve druhé řadě sedadel u mnoha aut věru nezažijete. Samozřejmostí je klimatizace, boční airbagy, dostatek odkládacích prostor a téměř bezchybná audiosoustava.

Interiér je ale také místem pro práci řidiče a zde je před vyjetím třeba pozorně nastudovat fotografie a připravit se na zkušební jízdu. Řidiče, neuvyklého americkým vozům, čeká vysoká škola tlačítková a ovládací a teprve po jejím absolvování je možno bezpečně vyrazit na cesty. Trochu přeháním, ale drobnost a obtížná rozlišitelnost některých ovladačů (audio, klima...) je skutečně nezvyklá. Ale vše se dá naučit, takže pokud si oči zvyknou na digitálně zelené podsvícení, lze nastavit volant a zrcátka a vyrazit. Trochu užitku a rozptýlení lze zažít s informačním panelem uprostřed střechy - kromě běžných údajů je zde i kompas.

Máme-li pro využití interiéru téměř jen superlativy, musíme cestou k pátým dveřímtrochu ubrat a nadechnout se. Nově tvarované a elegantní dveře jsou totiž dosti těžké a otevřít je jednou rukou chce trochu síly. Za příplatek je možno využít elektrického otevírání se senzorem překážek, což vzhledem k výše uvedenému doporučujeme těm, kteří hodlají do auta něco nakládat, tedy prakticky všem.

Moderní turbodiesel uspokojí výkonem a přitom neruší. 104 kW výkonu o sobě dává vědět jen malým hlukem, daleko více je možno užívat si příjemných 320 Nm maximálního kroutícího momentu. Požadavek na svižnou akceleraci jakož i stálou rychlou jízdu po dálnici plní tato pohonná jednotka bezezbytku, přičemž si i s plně naloženým vozem neřekne o více než 10 litrů v městském provozu a 8 litrů mimo město. Manuální převodovce by možná slušel šestý stupeň, její řazení je ale přesné a s krátkými drahami.

Pokud se naučíme zvládat přece jen nezvyklou šířku a "pickupovou" délku vozu, zbývá jen se smířit s neexistencí parkovacího asistenta, který je k dispozici jen za příplatek. U vozu této kategorie si tak lze cvičit prostorovou představivost nebývale intenzivně.

V provozu se pak Grand Voyager chová očekávatelně, tedy lehce nedotáčivě. Komfortní naladění podvozku kupodivu nijak nebrání svižnému projíždění zatáček a ani příšerné kovové zpomalovací retardéry nejsou pro tento vůz překážkou komfortu. Brzdy vykazují dostatečnou účinnost i po opakovaném použití, nástup jejich účinku byl v testovaném voze příjemně pozvolný.

Americká klasika se do českých poměrů obtížně zařadí snad jen vnější velikostí. Na vše ostatní pozitivní si uživatel rychle zvykne a pokud se sžije i s interiérem, nelze mu volbu upírat. Sedm statečných si může klidně říkat šest hýčkaných.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 203 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 244 100 Kč

Základní výbava:ABS, přední a boční airbagy, centrální zamykání, podélné střešní ližiny, el. ovládání předních a vyklápění zadních oken, infopanel, látkový interiér, pal. deska s imitací dřeva, dvouzónová klimatizace, kryt zav. prostoru, posilovač řízení, přední mlhovky, audio s CD přehrávačem, 6x repro, 7 sedadel, tempomat, výškově nastavitelný volant, el. ovládaná a vyhřívaná zp. zrcátka

Výbava testovaného vozu:základní + CD changer (+18.700,-), metalický lak: (bez příplatku), tmavá okna s UV filtrem zadních oken (+22.400,-)

Štítky Chrysler Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 570 / 1550
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1885 / 735
Rozměr pneu:215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5094
b) šířka (mm): 1997
c) výška (mm): 1748
d) rozvor (mm): 3030
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1626
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1450
k) šířka vpředu (mm): 1700
l) šířka vzadu (mm): 480
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

 




Chrysler Grand Voyager 2010: O 10 % nižší spotřeba Chrysler Grand Voyager 2010: O 10 % nižší spotřeba

Ač je modelový rok 2011 už za dveřmi, Chrysler přichystal…

Video: Chrysler Grand Voyager 25th Anniversary Edition – výroční model Video: Chrysler Grand Voyager 25th Anniversary Edition – výroční model

V Paříži se na stánku automobilky Chrysler představil…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

400 tisíc pohřbených: Středověké pohřebiště u Lahovic poznáte podle sedmitunového pomníku

400 tisíc pohřbených: Středověké pohřebiště u…

Středověké pohřebiště u Lahovic se dočkalo svého pomníku. Ten váží více než sedm tun, je vyroben ze sliveneckého…

Šejkové se shodli na zdražení ropy. OPEC kvůli tomu sníží její produkci

Šejkové se shodli na zdražení ropy. OPEC kvůli tomu…

Členové Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) se dohodli na snížení těžby ropy na 32,5 milionu až 33 milionů…

 

iSport.cz

Strýcová vyřadila bývalou jedničku, Plíšková nestačila na Cibulkovou

Strýcová vyřadila bývalou jedničku, Plíšková…

Tenistka Barbora Strýcová porazila v osmifinálové bitvě na turnaji ve Wu-chanu 1:6, 6:4, 7:5 bývalou světovou…

Světový pohár se vrátí, hvězdám z NHL na olympiádě (asi) odzvonilo

Světový pohár se vrátí, hvězdám z NHL na olympiádě…

PŘÍMO Z TORONTA | Světový pohár v hokeji se bude opakovat. A bude se opakovat pravidelně. Tahle slova šéfů…

 

Reflex.cz

Poprsím i pozadím proti lži a nenávisti. Hrdinka erotických komiksů Druuna je zpátky!

Poprsím i pozadím proti lži a nenávisti. Hrdinka…

Radostná událost nastala pro milovníky klasických a erotických, případně klasických erotických komiksů.…

Demonstrace Úsvitu s Blokem proti islamizaci: Poslední výkřiky před volebním propadákem?

Demonstrace Úsvitu s Blokem proti islamizaci:…

Oproti loňské nabité Svatováclavské nabídce se včera v Praze konalo podstatně méně demonstrací a protestů,…