Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD - Sedm statečných (01/2003)

Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD - Sedm statečných (01/2003)

 
 

Pokud bude jeden z hrdinů dítětem, případně jej po cestě někdo zastřelí, těžko bude tahle filmová partička hledat pohodlnější auto. Deklarovaně sedmi, v praxi však jen šestimístné maxi-MPV totiž přišlo kdysi dávno na trh právě pro účely pohodlné dopravy více osob po amerických dálnicích. Vzhledem k oblibě, kterou si právě Voyager a prodloužený Grand Voyager vydobyli na...

Pokud bude jeden z hrdinů dítětem, případně jej po cestě někdo zastřelí, těžko bude tahle filmová partička hledat pohodlnější auto. Deklarovaně sedmi, v praxi však jen šestimístné maxi-MPV totiž přišlo kdysi dávno na trh právě pro účely pohodlné dopravy více osob po amerických dálnicích. Vzhledem k oblibě, kterou si právě Voyager a prodloužený Grand Voyager vydobyli na starém kontinentě, lze při znalosti klikatosti evropských silnic brát toto americkou invazi jako svého druhu fenomén. Takže, jak se cítí dlouhý pohodlný autobus na pražských kočičích hlavách, rozbitých okreskách a drncajících dálnicích?

Tvary vozu korespondují s majestátními rozměry. Více než pětimetrová délka a třímetrový rozvor (!) vyzařují sebevědomí samy o sobě, takže nejnovější úpravy u modelu roku 2002 se týkaly jen drobností: Především se zvětšila maska chladiče a v důsledku toho došlo k posunutí krytu motoru a střechy vzad. Napsáno to nevypadá nijak zábavně, při pohledu na příď s novým okřídleným logem Chrysler uprostřed je znát, že vůz získal na lehkosti bez ztráty velikosti. Hezky se to rýmuje a dobře to vypadá. Zajímavý, nyní zaoblený tvar má zadní hrana bočních posuvných dveří - zvláště u Grand Voyageru vynikne čistota tohoto řešení. Kliky dveří jsou umístěny nyní o něco níže, naopak zadní sdružené svítilny popolezly nahoru. Výsledkem je vyváženější vzhled bez výstřelků, typických pro zámořskou produkci.

Interiér je natolik specifický, že jej musíme rozdělit na dvě části. Hodnotíme-li jej z hlediska samotné dopravy osob, čekají nás orgie komfortu a prostoru. Pravda, na zadní lavici typované pro tři osoby je nutno u dospělých jedinců počítat spíše s místem na klíně, ale tady výhrady končí. Všechna místa k sezení jsou velmi pohodlná, u druhé řady navíc potěší i dvě samostatné loketní opěrky. Zadní lavice i sedadla uprostřed se dají sklápět a vyjímat, takže využití vozu je limitováno snad jen silou potřebnou k odnesení sedadel. Vepředu pak vzdor krátkým sedákům panuje největší pohodlí: elektricky nastavitelné je vše kromě volantu a na sedadlech nebolí záda ani při dlouhých cestách. Prostorově a pohodlím je Grand Voyager kategorií sám pro sebe - všude je místa na rozdávání. Lze ale očekávat, že spíš než rozdávání budou cestující využívat volna pro své pohodlí. A pocit natažených nohou ve druhé řadě sedadel u mnoha aut věru nezažijete. Samozřejmostí je klimatizace, boční airbagy, dostatek odkládacích prostor a téměř bezchybná audiosoustava.

Interiér je ale také místem pro práci řidiče a zde je před vyjetím třeba pozorně nastudovat fotografie a připravit se na zkušební jízdu. Řidiče, neuvyklého americkým vozům, čeká vysoká škola tlačítková a ovládací a teprve po jejím absolvování je možno bezpečně vyrazit na cesty. Trochu přeháním, ale drobnost a obtížná rozlišitelnost některých ovladačů (audio, klima...) je skutečně nezvyklá. Ale vše se dá naučit, takže pokud si oči zvyknou na digitálně zelené podsvícení, lze nastavit volant a zrcátka a vyrazit. Trochu užitku a rozptýlení lze zažít s informačním panelem uprostřed střechy - kromě běžných údajů je zde i kompas.

Máme-li pro využití interiéru téměř jen superlativy, musíme cestou k pátým dveřímtrochu ubrat a nadechnout se. Nově tvarované a elegantní dveře jsou totiž dosti těžké a otevřít je jednou rukou chce trochu síly. Za příplatek je možno využít elektrického otevírání se senzorem překážek, což vzhledem k výše uvedenému doporučujeme těm, kteří hodlají do auta něco nakládat, tedy prakticky všem.

Moderní turbodiesel uspokojí výkonem a přitom neruší. 104 kW výkonu o sobě dává vědět jen malým hlukem, daleko více je možno užívat si příjemných 320 Nm maximálního kroutícího momentu. Požadavek na svižnou akceleraci jakož i stálou rychlou jízdu po dálnici plní tato pohonná jednotka bezezbytku, přičemž si i s plně naloženým vozem neřekne o více než 10 litrů v městském provozu a 8 litrů mimo město. Manuální převodovce by možná slušel šestý stupeň, její řazení je ale přesné a s krátkými drahami.

Pokud se naučíme zvládat přece jen nezvyklou šířku a "pickupovou" délku vozu, zbývá jen se smířit s neexistencí parkovacího asistenta, který je k dispozici jen za příplatek. U vozu této kategorie si tak lze cvičit prostorovou představivost nebývale intenzivně.

V provozu se pak Grand Voyager chová očekávatelně, tedy lehce nedotáčivě. Komfortní naladění podvozku kupodivu nijak nebrání svižnému projíždění zatáček a ani příšerné kovové zpomalovací retardéry nejsou pro tento vůz překážkou komfortu. Brzdy vykazují dostatečnou účinnost i po opakovaném použití, nástup jejich účinku byl v testovaném voze příjemně pozvolný.

Americká klasika se do českých poměrů obtížně zařadí snad jen vnější velikostí. Na vše ostatní pozitivní si uživatel rychle zvykne a pokud se sžije i s interiérem, nelze mu volbu upírat. Sedm statečných si může klidně říkat šest hýčkaných.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 203 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 244 100 Kč

Základní výbava:ABS, přední a boční airbagy, centrální zamykání, podélné střešní ližiny, el. ovládání předních a vyklápění zadních oken, infopanel, látkový interiér, pal. deska s imitací dřeva, dvouzónová klimatizace, kryt zav. prostoru, posilovač řízení, přední mlhovky, audio s CD přehrávačem, 6x repro, 7 sedadel, tempomat, výškově nastavitelný volant, el. ovládaná a vyhřívaná zp. zrcátka

Výbava testovaného vozu:základní + CD changer (+18.700,-), metalický lak: (bez příplatku), tmavá okna s UV filtrem zadních oken (+22.400,-)

Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku

Tuzemský trh se letos na podzim dočká další významné…

Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA

Čínský internetový vyhledávač Baidu Inc hodlá investovat…

Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea

Lékárny Dr. Max skupiny Penta minulý týden uzavřely…

 

Štítky Chrysler Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 570 / 1550
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1885 / 735
Rozměr pneu:215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5094
b) šířka (mm): 1997
c) výška (mm): 1748
d) rozvor (mm): 3030
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1626
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1450
k) šířka vpředu (mm): 1700
l) šířka vzadu (mm): 480
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 



Chrysler Grand Voyager 2010: O 10 % nižší spotřeba Chrysler Grand Voyager 2010: O 10 % nižší spotřeba

Ač je modelový rok 2011 už za dveřmi, Chrysler přichystal…

Video: Chrysler Grand Voyager 25th Anniversary Edition – výroční model Video: Chrysler Grand Voyager 25th Anniversary Edition – výroční model

V Paříži se na stánku automobilky Chrysler představil…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi pipka a pěkně mě se*eš!

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi…

Provokatér Štěpán se ani ve čtvrtek v Prostřeno nezastaví. Naopak. Rozjede tvoji taktiku poštvávání lidí proti…

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí. Na průvod čekali celou noc

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí.…

Pohřeb prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, který se stal velkou manifestací národní…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit by mohl příští týden

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit…

Jaromír Jágr opět v kladenském dresu? Že by si legendární útočník poprvé od ledna 2013 zahrál za svůj klub?…

 

Reflex.cz

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se chyb? Odpovědi vás překvapí

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se…

V novém čísle Reflexu si můžete přečíst aktuální kulatý stůl o budoucnosti českých základních škol. Sešli se u…

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby vyznamenání nepřijal, říká Kroupa

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby…

Vynikající muzikant, který píše písně plné naděje. Tak o Jaromíru Nohavicovi mluví tvůrce rozhlasových a nově i…