Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia a Chrysler: Od června napevno spojeni

David Bureš
Diskuze (26)
Společná evropská síť prodejců Chrysler-Lancia čítá na 600 dealerství. Jeep přidává 430 dalších.

Začlenění a reorganizace distribuční sítě koncernů Fiat Group a Chrysler Group byla dokončena. Společná evropská síť prodejců Chrysler-Lancia čítá na 600 dealerství, přičemž 350 z nich bude prodávat i vozy značky Jeep.

V kontinentální Evropě budou tito prodejci nést jméno Lancia, na Britských ostrovech však budou označeny jako Chrysler. Důvod je ryze marketingový, vedení italského koncernu tvrdí, že značka Chrysler má ve Velké Británii a Irsku lepší jméno než Lancia. V rámci nové sítě budou fungovat i bývalí angličtí prodejci vozů Dodge. Automobily této značky se ve Velké Británii kvůli nízkým prodejům přestaly prodávat.

Spolu s vytvořením této sítě dealerů bude uvedena na trh Lancia Ypsilon. Na Britských ostrovech se tento městský automobil začne prodávat v září jako Chrysler Ypsilon. Čtvrtá generace Ypsilonu nabídne poprvé v historii dva páry dveří. Se základní čtyřválcovou dvanáctistovkou Fire Evo II o výkonu 51 kW malá Lancia stojí na domácím italském trhu 12.400 eur (asi 304.000 Kč).

Naopak Chrysler 300 se v kontinentální Evropě bude prodávat jako Lancia Thema. Automobil bude v Evropě k dispozici s 3,6 V6 Pentastar o výkonu 215 kW a třílitrovým dieselem ve dvou výkonových verzích se 140 kW a 165 kW. Prodej Themy má začít v říjnu 2011.

Díky reorganizaci se rozšířila také evropská síť prodejců automobilů Jeep. Od června se vozy této značky budou prodávat na 430 místech v Evropě. Ke stávajícím dealerstvím přibyla i některá nová. Celkově se automobily Jeep prodávají ve 120 státech světa.

Jeep nabídne v Evropě několik novinek, které mají zvýšit jeho prodeje. Jeep Wrangler a jeho čtyřdveřová verze Wrangler Unlimited budou doplněny o start-stop systém.

V průběhu léta v Evropě odstartuje prodej modelu Grand Cherokee s třílitrovým dieselem se vstřikováním Multijet II, který bude pro Jeep vyrábět italská společnost VM Motori.

Přeplňovaný dieselový agregát V6 o objemu 2987 cm3 bude nabízen ve dvou výkonových variantách. Silnější verze produkuje 177 kW v 4000 min-1, vrchol točivého momentu je 550 Nm mezi 1800-2800 min-1. Kombinovaná spotřeba činí 8,3 l/100 km. V roce 2013 se bude tato varianta prodávat také v Severní Americe.

Pro Evropu bude určena i slabší verze s výkonem 140 kW v 4000 min-1 a maximem točivého momentu 440 Nm mezi 1600-2800 min-1.

David Bureš
Diskuze (26)
Avatar - Barrichello
6. 6. 2011 10:09
Re: Velká trojka je zpět - Chrysler porazil v květnu Hondu i
Wolffe, wolffe, zas plácáš.

500ka v květnu 1759 ks, Avenger 5543 ks a sesterský 200 7098 ks.

Kdybys zas neplácal, že se toho prodá stejně...
A Avenger rozhodně není konkurence 500, konkurencí je Mini. Dohledej si čísla Mini a můžeš si srovnávat.
Avatar - Barrichello
6. 6. 2011 10:06
Re: Když už já
To je problém fiatu, fnaoušek 300C nebo chrysleru samozřejmě ví, jak si objednat to co chce.
Avatar - Barrichello
6. 6. 2011 10:05
Re: Americké velkomotory
Dyt říkám, bude to jako ty diesly v Hummeru, to byla takoy hotovka, před 11ti lety, články o tom že je to nutnost pro evropu a dlaší trhy a jak už probíhá vývoj, hehehe. A velký kulový a to ten diesel by se do H2ky narozdíl od Mustafy hodil....
3. 6. 2011 16:43
Re: Když už já
Vyskusas to raz a uz nikdy ta to nepusti :yes: :yes: :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 6. 2011 16:39
Re: Americké velkomotory
Čtyřválec? Proč ne. V6 Ecoboost, tak s tím taky nemám problém, ale diesel je si myslím moc. Spíš bych to tipl na novinářskou kachnu. Protože nafta v Mustangu je hodně velké sci-fi i v dnešní pomatené eco době.