Chrysler PT Cruiser 2,0 16V

Chrysler PT Cruiser 2,0 16V

 
 

Retro vlna iniciovaná VW Beetle je zatím co do ohlasu u kupujících v Evropě poměrně malá - ale své štěstí zkoušejí i další výrobci. A zde je třeba zpozornět, protože investice v řádu stovek milionů dolarů už musí být podloženy velmi pozitivním očekáváním prodeje.

PT Cruiser sice nedosahuje takových výšin popularity jako vzkříšený ostrovní Mini, ale svou obec zákazníků si již také vybudoval. My Evropané, kteří si tak rádi hrajeme na střízlivé, máme o důvod k přehodnocení tohoto postoje víc.

Podívejte se na a pak se můžeme bavit o designu. Poválečné "hot rods", jejichž mohutné motory ve starých karoseriích s odstraněnými blatníky poletovaly hlavou konstruktérů, jsou ve tvarech PT připomenuty. Chrom, křivky a rovné víko kufru. Mohutná maska chladiče, kapkovité světlomety a vystouplé blatníky. Máte-li zájem o automobil, máte u tohoto typu aut dvě možnosti: buď se vám líbí, nebo ne. Ku cti PT Cruisera je třeba říci, že nic z vnějšího designu nenarušuje užitkovost či moderní požadavky na bezpečnost vozu. Zvyknete-li si na nezvyklé otevírání dveří tlačítkem ála Škoda 100, či víka zavazadlového prostoru odklopením na dotek vcelku nepříjemného loga, je vše v pořádku. Nezvyklá je snad pouze ručně vysouvatelná anténa autorádia, kterou můžeme ještě přičíst na stranu "retro".

Ale zpátky na zem. Chrysler tvrdí, že stojíme před MPV, nám Evropanům ale může PT připadat jako trochu netypičtější kombi, či, světe zboř se, malá dodávka. V zavazadelníku lze už v základním objemu převézt lodní kufr - za takový objem však zaplatíme dojezdovou rezervou. Máme-li pomocníka, lze jednotlivě vyjmout i dosti těžká zadní dělená sedadla a do vzniklé "jeskyně" se zcela rovnou podlahou vložit třeba pračku. Otvor v zadní stěně má totiž šířku 1010 mm a výšku 850 mm, přičemž práh nákladového otvoru je jen 632 mm nad vozovkou. Sklopná zadní opěradla sedadel se dají zakrýt snímatelným velmi pevným policovým panelem, přičemž také opěradlo spolujezdce vedle řidiče lze sklopit ve stejné výškové úrovni. Do uzavřeného auta se pak vejde cokoli o délce 2440 mm - a teď se hádejme o kategorii vozu!

Místem se zde vůbec plýtvá. Vzadu i vpředu nemají problém dlouháni, vpředu je možno usednout za volant i v klobouku. Velikost vnitřního prostoru vynikne například při pohledu na přemíru místa před spolujezdcem. Sedadla s koženými potahy jsou nadprůměrně pohodlná a vzdor naší vrozené skepsi vůči americké produkci jsou s to poskytnout i slušné boční vedení.

Interiér i při snaze o retro působí vcelku střízlivě - rozhodně je zde méně "bláznivých nápadů" než třeba ve Fiatu Multipla. Čtyřramenný, kůží potažený volant je příjemný na dotek a ani s jeho větším průměrem nemá řidič potíže. Snad jen malý ovladač tempomatu pod volantem se nám zdál méně praktický. Sympatickým detailem je regulace osvětlení přístrojů na levém sdruženém ovladači pod volantem. Po dosažení nejvyšší intenzity se dalším posunem rozsvítí vnitřní osvětlení - zprvu překvapivý systém jsme pak v praxi několikrát ocenili - není třeba lovit rukou ovladač na střeše. Také množství odkládacích prostor je na tento typ vozu až překvapivé. Bílá hlavice řadicí páky je třešničkou na dortu v pohledném interiéru.

Ačkoli by dle názoru mnohých motoristických novinářů slušel tomuto vozu více šestiválec, ve spojení s manuální převodovkou nám v současnosti dodávaný dvoulitrpřipadá adekvátní. Auto o hmotnosti 1,4 tuny sice nepřinutí ke sprinterským výkonům, požadavek na svižnou jízdu při zachování rozumné hladiny hluku však splnit dokáže. Výrobcem deklarované spotřeby jsme dosáhli pouze v městském provozu, na druhé straně námi naměřená hodnota 8,8 litru za celý test nám při dynamické jízdě s motorem o výkonu 104 kW nepřipadá nepřiměřená. Vzdor vysoké stavbě se PT Cruiser naklání zatáčkách jen málo a široká kola dovolují až nečekaně prudké manévry zvládnout bezpečně. Mám-li být upřímný - už dlouho jsem se při řízení relativně malého auta necítil tak jistě. Vozu ale citelně chybí účinnější protiprokluzový systém - přední kola jsou schopna přenést plný výkon jen při citlivém zacházení se spojkou a při jakkoli zhoršené adhezi jsou rozjezdy s autem náročné. Při parkování ve městě bude vadit zhoršený výhled vzad, své si užije řidič i s relativně malými zpětnými zrcátky a velkým poloměrem otáčení.

Ve variantě s manuální převodovkou se Chrysleru PT Cruiser nedá nic podstatného vytknout. Potenciální kupec budiž ubezpečen, že nic z podstatných parametrů nebylo v tomto voze ošizeno (snad jen dva sériové airbagy jsou dnes již málo) a za své peníze dostane plnohodnotné auto. Pokud se smíříte s nikterak nízkou cenou, budiž Vám pozornost ostatních přána.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 849 000 Kč Cena v testované výbavě: 939 540 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, manuální klimatizace, ABS+TC, přední mlhové světlomety, interiér v kůži, 16" kola z hliníkových slitin, manuálně ovládaná anténa, elektrické ovládání oken, dojezdová rezerva, příprava na rádio, 6x repro, sedadlo řidiče výškově elektricky nastavitelné, vyhřívaná přední sedadla, výškově nastavitelný volant, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:základní + tmavá okna s UV filtrem (+13.290,-), el. ovládané střešní okno (+31.130,-), rádio s přehrávačem kazet a CD (+18.980,-), tempomat (+12.680,-), metalický lak (+14.460,-)

Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 

Štítky Chrysler Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 188 / 4150
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 6.6 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 538 / 1821
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 540
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1704
c) výška (mm): 1601
d) rozvor (mm): 2616
e) rozchod vpředu (mm): 1481
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 5
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,62
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Ojetý Chrysler PT Cruiser:  Americké retro je dnes za hubičku Ojetý Chrysler PT Cruiser: Americké retro je dnes za hubičku

Moderní auta postavená v retro stylu můžeme spočítat na…

Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí

Produkce retro minivanu Chrysler PT Cruiser po jedné…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…