Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čína chce do roku 2025 prodávat ročně 35 milionů aut...

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Čína hodlá prodávat do roku 2025 až 35 milionů automobilů ročně. Pětinu z nich budou tvořit ekologické vozy, sdělilo čínské ministerstvo průmyslu.

Úřad dále uvedl, že počítá s tím, že celkový roční prodej aut se díky postupující urbanizaci a pronikání čínských automobilek na zahraniční trhy zvýší oproti roku 2016 o 25 procent. Loni se na zdejším největším automobilovém trhu prodalo 28 milionů vozů.

Čínské firmy investují ve zvýšené míře do vývoje elektrických a hybridních aut, aby se vešly do nově zaváděných vládních kvót, napsala agentura Reuters. Vláda plánuje, že prodej ekologických typů vozů dosáhne v roce 2020 až dvou milionů a v roce 2025 bude tvořit 20 procent všech prodaných aut.

Odbyt ekologických automobilů díky politice vlády výrazně stoupl. Loni ale stále tvořily pouze dvě procenta z celkového objemu prodaných aut.

Vláda rovněž podpoří vznik lokálních šampionů, kteří budou schopni konkurovat zahraničním automobilkám v Číně a prorazit i na zahraničních trzích. "Kvalita čínských automobilových značek jasně roste, sílí i jejich globální vliv, uznání a renomé," uvedlo ministerstvo. Do roku 2025 se některé čínské značky dostanou mezi celosvětovou desítku nejlepších, domnívá se úřad.

Čínské domácí automobilky jako SAIC a Geely již úspěšně konkurují svým známějším rivalům novými modely a marketingovými strategiemi. Podle ministerstva se budou snažit v příštích deseti letech zvýšit export do vyspělých zemí a zlepšit technologie baterií pro elektrické automobily.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
25. 4. 2017 21:44
Automobilky mají problém.
Tak dlouho bojovaly místní automobilky proti "ekoterorizmu EU", tak dlouho brzdily elektromobily "patou", až najednou mají problém v Číně. Pětina prodaných aut v roce 2025 povinně elektrická? Škoda zahájí nesměle výrobu elektromobilů v roce 2020. Nevěřim, že o 4 roky později dokáže vyrábět 20% globální produkce v modelové šíři tak aby měla co prodávat na v té době ještě větším čínském trhu. A to se ještě může stát, že podobné kvóty přijmou i jiné státy. Kde na to seberou baterie? Škoda, potažmo západní automobilky mají problém.