Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská BAIC Motor chce ukončit prodej aut se spalovacím motorem

redakce AUTO.CZ
Diskuze (19)
Jedna z největších čínských automobilek BAIC Motor chce do roku 2025 ukončit prodej vlastních vozů s tradičním spalovacím motorem. Uvedl to šéf podniku Sü Che-i.

Jde o součást snahy Pekingu o podporu aut na elektrický nebo hybridní pohon, informovala agentura Reuters.

V metropoli Pekingu hodlá BAIC zastavit prodej aut se spalovacím motorem už v roce 2020. Do roku 2025 plánuje učinit totéž na celostátní úrovni, sdělil Sü Che-i čínskému státnímu listu China Daily.

V říjnu oznámila podobné záměry i další přední čínská automobilka, a to Chongqing Changan Automobile.

Státní podnik BAIC vyrábí auta i ve spolupráci s jihokorejskou automobilkou Hyundai a s německým Daimlerem.

Čína je největším automobilovým trhem na světě a v plánu má úplný zákaz prodej aut se spalovacím motorem. To by jí mělo pomoci zlepšit kvalitu ovzduší a zvýšit konkurenceschopnost domácích automobilek na úroveň světových rivalů. Do roku 2025 by se elektromobily měly na prodeji osobních aut podílet minimálně pětinou.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (19)
15. 12. 2017 10:11
Re: Čína je zas napřed
nikde jsem nic o odpojeni rafinerii nepsal, to si tu vymejslis ;-)

a napsal jsem to co se tyka me, navic dle statistik mam dokonce nadprumerny najezd na v CR registrovane auto ;-)

ona se snad prenosova soustava nepredelava a nemodernizuje? tak kam teda mizi rocne tech cca 5-8 miliard co do modernizace soustavy davaji vlastnici tech prenosovych soustav v CR? ty si jako myslis ze nejakym kouslem se tu zcista jasna objevej prez noc miliony BEV? ne prenosova soustava a i zdroje elektriny se vyvyji presne podle toho, jaky je u zakazniku rezervovany vykon ;-) proto taky v CR jeste nehrozil za poslednich 25 let jediny blackout z nedostatku elektriny, naopak mnohokrat hrozil a lokalne i byl blackout z prebytku elektriny ;-)

prestan psat nesmysli a prestan podsouvat pod prsty neco co jsem nenapsal ;-)

spotreba nasi domacnosti ve dvou bytech je okolo 5MWh rocne, kterou v podstate temer celou pokrejeme fotovoltaikou u jednoho z bytu, neb rocne do site dodame okolo 4.5 - 5MWh (za letosek jiz temer 4.8MWh) ;-) az do budoucna prtejdu na elektromobil, tak prikoupim i dalsi panely a budu na svou elektrinu i jezdit ;-) a to bydlime v panelaku
15. 12. 2017 07:36
Re: Čína je zas napřed
Psal jsi to tu, ze elektrina, spotrebocana v rafineriich, by bohate stacila na nabiti vsech elektromibilu, jako by se bez potreby benzinu mohly rafinerie odpojit.. nediv se, ze ti neverim

Navic mas v oblibe rikat A, ale ne B...
Psal jsi o "smesne" spotrebe 1MWh (ne MW) za rok... Ale jakoupak mas spotrebu domacnosti? 2MWh? 4? I kdyby to druhe, coz je dost, porad to mas 20% narust. Prijde ti to malo? A to najezdis prd - dost lidi najezdi nekolikanasobek tech tvych 5k za rok. A kvuli tomu by se musela prenosova soustava predelat a ne ze ne.
14. 12. 2017 14:05
Re: Čína je zas napřed
rafinace ma nekolik urovni, a ta nejvice energeticky narocna nam prinasi na benzinky paliva, nikde netvrdim ze rafinaci ropy nevznikaji i dalsi suroviny ;-) muzes me nekde ocitovat kde neco takoveho tvrdim?, na rafinaci ostatnich slozek ktere vyuzivame by pro CR stacila asi setina kapacity jedne ze 3 rafinerii v CR ;-) mimochodem pokud by se v CR ropa nepouzivala k pohonu motoru, tak nam staci dokonce i ropa kterou vytezime v CR, pro osttani slozky staci pro potreby CR cca 2-3 tisice barelu ropy rocne, v CR se ale vytezi rocne cca 5-6 tisic barelu
14. 12. 2017 13:01
Re: Čína je zas napřed
A rafinovanim ropy se vytvareji jen paliva? A energie vlozena do te rafinace je stejna, jako pak vytazena z vyrobeneho paliva? Tomu snad sam neveris....
14. 12. 2017 12:53
Re: Čína je zas napřed
Bohuzel jak u vodiku, tak metanu je problem se skladovanim.. bud je stlaceny pod vysokym tlakem, aby se vubec neco veslo do nadrzi, nebo se musi podchlazovat, aby se udrzel v kapalne forme...