28.1. 2014 Jan Mička Jan Mička

Citroën C-Elysée WTCC poprvé vyjede 12. dubna

 

Do startu úvodního podniku seriálu FIA WTCC zbývají necelé tři měsíce. Citroën Racing bude bojovat se zcela novým speciálem C-Elysée WTCC.

O přípravách závodního vozu na bázi levného rodinného sedanu jsme informovali již ve třetím čtvrtletí minulého roku. Za volant speciálu se posadí Sébastien Loeb, José - María López a Yvan Muller, tedy jezdci, kteří mají zkušenosti nejen z okruhů, ale také z drsného světa rallye.

Citroën Racing při návrhu vozu vystupovala z dat, která poskytl rallye speciál DS3 WRC a okruhová Xsara Kit-Car. Dosavadní testování probíhalo na okruzích šampionátu WTCC, ale také Hungaroringu, Monze či Yas Marina v Abú Dhabí, kde se musely speciály vyrovnat s nesrovnatelně vyššími teplotami. Pracovalo se hlavně na spolehlivosti a co nejlepším použití nových dílů.

Tým plánuje do začátku šampionátu (12. dubna v Marrákeši) ještě tři kola testování, v polovině března se vůz postaví před homologační komisi. Poté již nebude možné provádět změny na některých jeho částech, pomůže ale využití žolíků známých z rallye. Velká pozornost byla věnována také aerodynamice, finální konfigurace se však představí až při posledním testování.

Loeb bude ve WTCC závodit s Citroënem C-Elysée

S letošní sezónou FIA WTCC přichází řada změn v předpisech. Vozy budou nyní větší, lehčí a také výkonnější. Z původního Citroënu C-Elysée zůstal prakticky jen skelet, i ten ale prošel řadou změn a instalací ochranného rámu. Část karoserie je vyrobena z kompozitních materiálů, aby byla dodržena předepsaná hmotnost vozu 1100 kilogramů včetně řidiče.

Pod kapotou vozu najdeme přeplňovaný zážehový čtyřválec z Citroënu DS3 WRC. Agregát má objem 1,6 litru, výkon 279 kW při 6000 otáčkách za minutu a spolupracuje se šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev. Točivý moment 400 Nm je dostupný o 1500 otáček níže a putuje na přední kola. O kontakt s vozovkou se postarají 18“ kola s pneumatikami Yokohama, bezpečné zastavení mají na starosti ostré brzdy se čtypístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée

Citroën C-Elysée se po čtyřech letech od svého vstupu na…

Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo

Bezpečnostní asistenti zhoršily konečný výsledek levného…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…