Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Elysée WTCC poprvé vyjede 12. dubna

Jan Mička
Diskuze (4)
Do startu úvodního podniku seriálu FIA WTCC zbývají necelé tři měsíce. Citroën Racing bude bojovat se zcela novým speciálem C-Elysée WTCC.

O přípravách závodního vozu na bázi levného rodinného sedanu jsme informovali již ve třetím čtvrtletí minulého roku. Za volant speciálu se posadí Sébastien Loeb, José - María López a Yvan Muller, tedy jezdci, kteří mají zkušenosti nejen z okruhů, ale také z drsného světa rallye.

Citroën Racing při návrhu vozu vystupovala z dat, která poskytl rallye speciál DS3 WRC a okruhová Xsara Kit-Car. Dosavadní testování probíhalo na okruzích šampionátu WTCC, ale také Hungaroringu, Monze či Yas Marina v Abú Dhabí, kde se musely speciály vyrovnat s nesrovnatelně vyššími teplotami. Pracovalo se hlavně na spolehlivosti a co nejlepším použití nových dílů.

Tým plánuje do začátku šampionátu (12. dubna v Marrákeši) ještě tři kola testování, v polovině března se vůz postaví před homologační komisi. Poté již nebude možné provádět změny na některých jeho částech, pomůže ale využití žolíků známých z rallye. Velká pozornost byla věnována také aerodynamice, finální konfigurace se však představí až při posledním testování.

S letošní sezónou FIA WTCC přichází řada změn v předpisech. Vozy budou nyní větší, lehčí a také výkonnější. Z původního Citroënu C-Elysée zůstal prakticky jen skelet, i ten ale prošel řadou změn a instalací ochranného rámu. Část karoserie je vyrobena z kompozitních materiálů, aby byla dodržena předepsaná hmotnost vozu 1100 kilogramů včetně řidiče.

Pod kapotou vozu najdeme přeplňovaný zážehový čtyřválec z Citroënu DS3 WRC. Agregát má objem 1,6 litru, výkon 279 kW při 6000 otáčkách za minutu a spolupracuje se šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev. Točivý moment 400 Nm je dostupný o 1500 otáček níže a putuje na přední kola. O kontakt s vozovkou se postarají 18“ kola s pneumatikami Yokohama, bezpečné zastavení mají na starosti ostré brzdy se čtypístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu.

Jan Mička
Diskuze (4)
29. 1. 2014 10:23
Re: WTCC
Jeste ze ty kaspare do toho nemas co kecat!
Avatar - Choochoo
29. 1. 2014 07:22
Re: WTCC
rekl bych, ze BTCC je ale vyrovnanejsi a je tam vice souboju a predjizdeni
Avatar - M1chal
28. 1. 2014 12:57
Re: WTCC
WTCC je můj nejoblibenější motosport, ale ten odklon od sériové podoby mi celkem vadí ;-\
Avatar - Choochoo
28. 1. 2014 12:16
WTCC
Uz se tesim na zavody, vypada to dobre :yes: