reklama


28.1. 2014 Jan Mička Jan Mička

Citroën C-Elysée WTCC poprvé vyjede 12. dubna

 

Do startu úvodního podniku seriálu FIA WTCC zbývají necelé tři měsíce. Citroën Racing bude bojovat se zcela novým speciálem C-Elysée WTCC.

O přípravách závodního vozu na bázi levného rodinného sedanu jsme informovali již ve třetím čtvrtletí minulého roku. Za volant speciálu se posadí Sébastien Loeb, José - María López a Yvan Muller, tedy jezdci, kteří mají zkušenosti nejen z okruhů, ale také z drsného světa rallye.

Citroën Racing při návrhu vozu vystupovala z dat, která poskytl rallye speciál DS3 WRC a okruhová Xsara Kit-Car. Dosavadní testování probíhalo na okruzích šampionátu WTCC, ale také Hungaroringu, Monze či Yas Marina v Abú Dhabí, kde se musely speciály vyrovnat s nesrovnatelně vyššími teplotami. Pracovalo se hlavně na spolehlivosti a co nejlepším použití nových dílů.

Tým plánuje do začátku šampionátu (12. dubna v Marrákeši) ještě tři kola testování, v polovině března se vůz postaví před homologační komisi. Poté již nebude možné provádět změny na některých jeho částech, pomůže ale využití žolíků známých z rallye. Velká pozornost byla věnována také aerodynamice, finální konfigurace se však představí až při posledním testování.

Loeb bude ve WTCC závodit s Citroënem C-Elysée

S letošní sezónou FIA WTCC přichází řada změn v předpisech. Vozy budou nyní větší, lehčí a také výkonnější. Z původního Citroënu C-Elysée zůstal prakticky jen skelet, i ten ale prošel řadou změn a instalací ochranného rámu. Část karoserie je vyrobena z kompozitních materiálů, aby byla dodržena předepsaná hmotnost vozu 1100 kilogramů včetně řidiče.

Pod kapotou vozu najdeme přeplňovaný zážehový čtyřválec z Citroënu DS3 WRC. Agregát má objem 1,6 litru, výkon 279 kW při 6000 otáčkách za minutu a spolupracuje se šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev. Točivý moment 400 Nm je dostupný o 1500 otáček níže a putuje na přední kola. O kontakt s vozovkou se postarají 18“ kola s pneumatikami Yokohama, bezpečné zastavení mají na starosti ostré brzdy se čtypístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée

Citroën C-Elysée se po čtyřech letech od svého vstupu na…

Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo

Bezpečnostní asistenti zhoršily konečný výsledek levného…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama